Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 17081 til 17100 af 33706
-
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
Tangenters skæring
ForumindlægFind skæringspunkterne mellem en cirkels tangenter hvorom følgende er kendt: - Cirklens centrum og radius - En tangent-hældningskoefficient hvilket afføder to tangenter - Et tangent-punkt der ligger mellem de to ovennævnte tangenter. Dette afføder også to tangenter. Der vil være fire løsninge... -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
Binomialfordeling hvad er det?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en matamatik opgave hvor der står at man ska give en grundig forklaring på hvad binomialfordeling er.Hvis der nogen der gider og give en svar på det vil jeg være meget glad.mvh. Malene -
SRP lineære reg....
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig hurtig med at svare på hvad n og i står for i lineære reg... Og så er det der mærkelig tegn som jeg ikke lige kan huske betyder... ∑ det her tegn og så står oven over det og ned under er der angivet i=1 Hvad skal det sige ... Skal nemlig bevise lineæ... -
Plan og ligning
ForumindlægJeg er meget i tvivl om jeg har gjort det her rigtig. Nogen der kan fortælle med fremgangsmåden? -
Hjælp til SWOT på Hjem-IS
ForumindlægHejVi ska snart op og forsvare vores afsætnings projekt på 3. år - af svage sider har vi kun "Ukendt koncept i Australien" og af trusler kun "Mange konkurrenter (28 i australien)"Hvad har i ellers af forslag til trusler/svage sider?Men ja - ideen var eksport af Hjem-IS koncept... -
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor... -
Enhedscirkel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare enhedscirklen, og hvordan den muligvis kan forklares til en mundtlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Hvad er en funktion???
ForumindlægHej alle. Jeg har frygteligt brug for lidt hjælp, da jeg snart skal have matematikprøve, og absolut intet forstår af funktioner! Jeg har virkelig forsøgt, men det trænger ikke rigtig ind i knolden på mig ;) Har naturligvis allerede tjekket nettet for forståelsens skyld, men intet har det hjulpet!... -
srp
Forumindlæg -
Ekspotentialfunktioner
ForumindlægEn ekspotentialfunktion er givet ved formlen y(x)=b*ax Hvor b angiver skæringen af y-aksen ved x=o Hvorfor må b ikke være negativ? Det ville give os en ekspotentialfunktion som er en spejling af den samme ekspotentialfunktion bare "over" x-aksen i stedet for "under" den -
Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå følgende: Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen. T-fordelingen vil jeg anvende til at kunne sige noget om en fordeling udfra en stikprøve, f.eks. middelværdien i en stikprøven svarer til middelværdien i populationen. χ2 - fordelingen vil...
