Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17141 til 17160 af 198015
-
matematik opg
ForumindlægParkens Græs hedder opgaven Spørgsmålet lyder : Vis en beregning for hvor langt gartneren skal køre for at slå græsset. Parkens areal er 7920m² Gartnerens græsslåmaskine er 1,524 meter bred. andre oplysninger får jeg ikke at vide. hvordan finder jeg svaret?? ^^ -
Buesekund
ForumindlægHej. Hvad betyder buesekund? -
Stalinisme
ForumindlægHejsa, jeg har været inde på wikepedia og google, for at søge på følgende: Hvad er stalinisme? Men finder godt nok noget, men jeg forstår stadig ikke hvad det er. kan nogen hjælpe. På forhånd tak -
homolog rekombination
ForumindlægHej Hvad får man ud af / hvad er meningen med homolog rekombination eller overkrydsning? Altså hvad der hvis kromosomerne bytter rundt på deres nukeoltider? Vh. Batikha -
svær opgave ..
Forumindlægfor dem der er gode til matematik, skal lige siges det er på A niveu(eksamensopgave) . så hvis nogen ved hvordan man skal lave så skriv det lige her :D http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/SHz12950.jpg -
Kan ikke redigere min profil
ForumindlægJeg ville spørge hvorfor jeg ikke kan komme ind og redigere i min profil? Der står at der er opstået en fejl. -
Mat ny ordning
ForumindlægHej, Jeg sidder og kigger på matopgaver, og tænkte på om nogle har lavet nogle/opgaverne til, som jeg må se besvarlsen på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning.htm?menuid=150560 STX A-niveau hhv. sæt I og II. mange tak på forhånd -
Destillation af Råolie
ForumindlægDavs unge og gamle :-)! Jeg er endelig meget god i skolen, men det med Kemi er ikke just mig. Derfor har jeg tænkt mig at søge hjælp og, håber det lykkedes. Hvorfor kommer lette kulbrinter øverst og de tungere kulbrinter nederst i et destallionstårn? Beskriv hvilken sammenhæng der er mell... -
samfundsfag SRO
Forumindlæghej jeg sidder og skriver SRO, men jeg skal forklarer private forbrug, men kan simpelhen ikke huske hvad det er??, er der nogle der vil hjælpe på forhånd tak -
Tysk! :D
ForumindlægHeeeey Nogle som ved hvordan man siger: "Hun følger ikke reglerne" på tysk? Har prøvet at slå det op i ordbogen, men der står ikke rigtig noget om det. -
Vandraket
ForumindlægHej Vi er en gruppe der som eksperimentielt projekt på fysik b-niveau har lavet en vandraket og sendt den 20-25 meter op i luften mens vi filmede det. Vi kan altså bestemme hastigheden, tyngdeaccelerationen og højden. Men hvordan kan vi inddrage mere fysik fagligt stof i vores projekt? Vores l... -
Samf. skriftlig eksamen
ForumindlægEr det tilladt med hjælpemidler i skriftlig eksamen i samfundsfag? -
Hvilke karakterer gælder?
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan gennemsnittet af en HHX regnes ud her til sommer? Jeg har fået forskellig information om alt fra at alt bliver lagt sammen og så tages gennemsnittet, til at det er eksamenskaraktererne plus de standpunktskarakterer man ikke har været til eksamen i som tæller. Hvilk... -
golfputtet
ForumindlægHej, http://peecee.dk/upload/view/110210 Jeg har denne opgave, som jeg dog er helt blank på. Nogen der kan hjælpe mig igang ? -
Lektiehjælp i MatB
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18år, som søger hjælp i matematik på B niveau en til to gange om ugen. Jeg går i gymnasiet og skal starte i 2.g efter sommerferien. Jeg har brug for hjælp til oplæsning af alle eksamens spørgsmålene, dvs. repetation. Jeg bor i Køge og håber der er en som kan hjælpe m... -
elektron og proton -> tiltrækning
Forumindlægvi ved at, når en elektron befinder sig langt fra kernen har atomet en større oplagred energi. Men det ikke pga. tiltrækningskraften mellem protonen og elektronen eller? -
Hvad skal man kunne til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har snart en eksame i AP. Som hvis også har latin ind over, tror jeg nok. Går i 1.g. Jeg ville gentlig bare gerne lige høre hvordan en typisk test vil se ud? Er det noget med at dansk er blandet med latin, eller hvad er det man skal kunne? Nogen som har været til eksame i det, som v... -
Omdrejningslegemer.
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge noget hjælp til opgave 3 i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-1_MED.pdf a) Her vil jeg lige udmiddelbart tro, at jeg skal finde rumfanget af g og derefter for f - og slutte af med at trække rumfanget af g fra f, men d... -
Bag en bog
ForumindlægAhh.. hvad er det nu det hedder, det der står bag en bog? En kort introduktion til selve bogen? -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude. kan i give mig et par eksempler på hvad man kunne bruge faget historie til i en at opgave om tjernobyl ?
