Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17141 til 17160 af 41162
-
Hermeneutik?!
ForumindlægHvis jeg analyserer og fortolker en novelle i dansk ud fra det almene analyseskema, hvordan kan jeg så beskrive en hermeneutisk tilgang til det - hvori ligger hermeneutikken? -
Reklamernes magt..
Forumindlægskal til fsa dansk. mit emne er reklamer. mit perspektiveringsområde er ; reklamernes magt.. Hvordan skal jeg komme igang? Hvad kunne jeg komme ind på? -
Kort og præcis?
ForumindlægHey. Jeg får ved mine dansk afleveringer ofte kommentaren "Kort og præcis". Nogen der har en definition på, hvad det overhovedet betyder? -
Litterær artikel
ForumindlægEr der nogle derude, som er gode til sproglig dansk og litterær artikler og har lyst til at rette min opgave igennem tak! :) -
Økonomien i DK og USA?
ForumindlægNogle, der kan give et forståeligt bud på, hvordan det pt ser ud for henholdsvis dansk og amerikansk økonomi? -
hjælp til en lille oversættelse.
ForumindlægHej, er der en derude der er god til tysk. Jeg skal oversætte seks linjer fra dansk til tysk. Skriv til min indbakke hvis du vil hjælpe. Tak på forhånd -
Engelsk udtryk
Forumindlæghey... er der nogle der kender et engelsk udtryk for det danske "at få en næse" (altså en offentlig irettesættelse) -
Retorik??
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, men er lidt på røven. Mangler nemlig: et retorisk analyseskema som man kan gå efter Nogle der har det? Det haster meget -
Hjælp
ForumindlægI 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3 % pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i årene efter 2010 ifølge prognosen. b) I hvilket år når danskernes... -
Kjell Askildsen - novelle kollisjonen
ForumindlægJeg sidder og laver dansk opgave og skal katagorisere novellen "kollisjonen" i en isme, kan nogen hjælpe mig? -
Årets sidste aflever. en der please vil se den igennem?
ForumindlægJeg er har nu omsider færdigskrevet årets sidste dansk aflevering (3.g STX). Er der ikke nok en der vil se dne igennem og kommentere på den? -
Har I hæfte til fsa 2012 december
ForumindlægHar I ikke nok arkene til fsa 2012 december - Englesk -Dansk -tysk -Matematik Jeg beder jeg at vedhædte dette, eller sende et link til mig nedenfor -
hjæl mig .. HURTIGT
Forumindlægjeg skal op i dansk om to timer .. i et uddreg frs støvet på en sommmerfuglsvinger .. er der nogle der ved hvorfor han slukker lyset i festsalen? -
fiktion om mønsterbrydere
ForumindlægEr der nogen der har et godt bud på en dansk novelle/roman ( gerne nyere) der har " mønsterbrud " som tema. -
Aflevering
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en dansk aflevering. Jeg vil høre om der nogen der vil læse den igennem for mig og give mig respons på den. Den er ikke så lang. Cirka 400 ord. -
Argumentation - Årsagsforklaring
ForumindlægJeg sidder lige og læser op på emnet retorik til mundtlig dansk eksamen, og er kommet i tvivl om hvad en årsagsforklaring egentlig er? Hvad er forskellen mellem et argument og en årsagsforklaring? -
Unge kriminelle
ForumindlægHejsa her er min dansk opgav er der ikke nogen der kan ret den for mig please og der er nogen spørgsmål se om jeg har svaret på dem. -
Overophedning/flaskehals
ForumindlægHej alle, igen igen .. Hvad forstås ved en overophedning? alle taler om at den danske økonomi er overophedet! Hvad menes der med dette? -
Spansk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg skal ovsætte nogle sætninger fra dansk til spansk. Er der nogle der vil se dem igennem og skrive hvad jeg har forkert og hvorfor? Hilsen Lasse -
Venstre-højre-skala
ForumindlægEr venstre-højre-skalaen nedenfor ikke korrekt? Enhedslisten-SF-Socialdemokratiet-Radikale-Ny Alliance-Konservative-Venstre-Dansk Folkeparti
