Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17141 til 17160 af 27879
-
SRP - Kemi og Matematik
ForumindlægHey derude... Jeg har valgt mine fag nu til at være Kemi A og Matematik A Jeg har meldt mig til et forsøg hos Århus uni om kemiluminiscens (knæklys). Jeg har ledt på nettet og det ser ud til at det kun er reaktionskinetik og differentialligninger der kan belyse dette emne... Mit spørgsmål er... -
Muntlig eksamen: Kim Fupz Forfatterskab
ForumindlægHey Jeg har nettop trukket Kim Fupz forfatterskab til afgangs eksamen i muntlig dansk. Da jeg ikke kender så meget til hverken ham eller hans forfatterskab ville det være rart hvis nogle der enten selv har været oppe i samme emne eller kender godt til hans forfatterskab ville kunne hjælpe lidt ... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal måske op til eksamen i billedkunst til sommer, og skal derfor lave en problemformulering om et eller andet emne under: Mennesker i rum, krop og bevægelse Jeg ved dog virkelig ikke hvad jeg skal vælge at skrive om. Havde først arkitektur i tankerne, men så snart jeg begyndte på problemfor... -
synopse
ForumindlægHej Er der nogen der gider at give en forklaring, på det der står nedenunder. hvad der skal med under de forskellige punkter. på forhånd tak Emnets afgrænsning Emnets relevans Projektets målsætning 3. Diskussion af, hvilke materialer, teorier og metoder, der er relevante i arbejdet med pro... -
Solcelle og solenergi-Tværfaglig eksame
ForumindlægHejsa Jeg skal op til tværfaglig eksame (Fysik/kemi, biologi og geografi) Jeg har trukket: Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan. Og har valgt emnet solceller og solenergi. Jeg ville høre om der er nogen af jer der ude som har nogle gode idéer til, hvad jeg skal nævne gennem min ... -
DHO - hvordan spiller fagene sammen? Nationalfølelse
ForumindlægHej :) har brug for hjælp til hvordan de to fag kan spille sammen? Jeg har selv gjort mig nogle tanker og ideer, men ved ikke om der er nogle der før har siddet med noget lignende eller haft om samme emne? Jeg tænker i hvert fald selv, at historie delen er hvor man analyserer det "bagvedli... -
SSO - Oprettelsen af Israel
ForumindlægJeg har valgt emnet 'Oprettelsen af staten Israel' med fagene Historie B og Religion C. Jeg tænkte om jeg vil komme ind på hvordan staten blev oprettet. Jeg har også overvejet om at skrive om hvorfor det er lige præcist i Palæstina, jøderne vil have deres stat henne, og ikke andre steder ... -
Selviscenesættelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal op i AT og vores emne er selviscenesættelse. Jeg har valgt engelsk på A og samfundsfag på A. Mit emne er Obama, og hvordan han bruger selviscenesættelse. Jeg har fået en del materiale til den humanistiske del, men jeg mangler lidt til det samfundsvidenskabelige. Der er... -
fysik eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til fysik eksamen på c niveau, i år. jeg har 24 timer til at forbedre mig i til det emne jeg trækker. så mit spørgsmål er hvad lægger censoren og min lærer mest vægt på, de 6 minutter, hvor jeg skal snakke om det jeg har træk for 24 timer siden? eller der hvor læreren stiller spørgs... -
Behandling af en retvinklet trekant
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg sidder og læser op til den mundtlige matematiske eksamen på B-niveau.. Et af spørgsmålene man kan trække er under emnet "Trigonometri". Opgaven lyder: Gør rede for definitionen af Sinus, cosinus og tangens. Giv en behandling af den retvinklede trekant. Hvad indgår... -
Hvad skal jeg skrive om i SOP?
ForumindlægHey jeg går på HTX, og har linjen Teknologi og Design. Jeg sidder og skal vælge to fag og et emne jeg vil skrive om i min SRP opgave. Nogen af de fagkombinationer jeg kunne forstille mig at vælge er dem her: Teknologi - Design Dansk - Design Teknologi - Dansk Teknologi - Kommunikation og IT ... -
Projektopgave hjælp!
ForumindlægHej vi er to piger fra 9 klasse, som har brug for hjælp. VI skal lave en projektopgave, hvor overemne er "den eller det der gjord/gør en forskel". Vi kunne rigtig godt tænke os at skrive om noget naturvidenskablig. Vi skal nu finde et emne, som vi vil skrive om, men vi kan ikke beslutt... -
Essay - dansk
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg har fået et essay for i dansk. Vi har fået nogle forskellige overskrifer at vælge i mellem. Jeg kan ikke finde på et godt emne at skrive om, så tænkte om der måse var nogle af jer, der har et eller gerne flere. Det må meget gerne være bredt emne :) Mulighederne er: De... -
Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til eksamen i samfundsfag på B-niveau imorgen klokken 12, og jeg har her til morgen været oppe at trække mit eksamensoplæg. Emnet lød "kampen om den politiske magt" og er (selvfølgelig) et forløb, vi har haft i undervisningen. Man skal, som I måske ved, udarbe... -
mundtlig rumgeometri
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtlig matematik A, og vi har 4-5 spørgsmål under emnet rumgeometri. problemet er at jeg ikke kan finde nogle beviser for rumgeometri i min matematik bog, og jeg husker heller ikke at læreren har gennemgået beviser for det emne. er det fordi at jeg bare skal forklare hvad... -
Projektopgave 9 klasse "Filmindustrien"
ForumindlægHej. Vi har projektuge denne uge og næste uge. Overemnet er "Ind i tiden" og vores delemne er film industrien. vores problemformulering er "Hvilken teknisk udvikling har filmindustrien været igennem tiden? hvilken betydning har det haft for hvordan man producerer en film nu" ... -
Ændring af fagkombination i SRP
ForumindlægVores SRP skrivning begynder d. 6 dec. VI har fået tildelt vejledere og er nu igang med at afgrænse vores emner. Jeg har erkendt at det emne jeg har valgt, er over mit faglige niveau og derved vil de faglige mål ikke kunne opfyldes. Jeg ønsker derfor at ændre min fagkombination! Er dette muli... -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
Spansk eksamen uden spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket et emne i mundtlig spansk A niveau og har læst teksten men der er intet tilhørende spørgsmål. Så mit spørgsmål er, hvad skal jeg nu? Skal jeg lave en slags novelle analyse med personkarakteristik osv eller hvad skal jeg, jeg er fuldstændig blank og min lærer sagde intet... -
Eksamen - hvordan skal jeg starte?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med historie A, 24 timers forberedelse. Jeg har trukket det emne der hedder : Danmarks internationale placering fra 1864-2011. Kilder: Staunings lænkehundstale 8.3.1937 Pjece september 1940: som vi såede Statsminister Hedtoft om medlemsskabet af NATO 1949. Erik Scavenius 1948...
