Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17181 til 17200 af 46276
-
Omsat arbejde
ForumindlægHej Jeg har et hurtigt spørgsmål som er relevant for min eksamen i fysik B. Er det forkert at sige, at arbejde kan resultere i tre særtilfælde: kinetisk energi, potentiel energi eller varme? Eller er der flere? Eller er det en helt forkert formulering? Jeg er lidt usikker. Håber nogen kan hjælpe.... -
HJÆÆÆÆÆÆLLLP
ForumindlægHej allesammen Jeg søger virkelig hjælp! Love, being young, American dream og changing the world. Hvad tænker i kunne være et spændene emne? og hvad havde i valgt som under emne? Jeg vil gerne høre jeres bud, for at sætter nogle tanker igang hos mig selv. BTW. til en mundtlig eksamen. TAk... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Neutralisation
ForumindlægHey! Sidder og laver en displotiotion over neutralisation til min eksamen i morgen.. Hvad kan man snakke om ud over: - Syre, base, ph, forsøg: lave en neutralisation, titrering og fortynding? Ved virkelig ikke hvad jeg ellers kan sankke om, og hvilke forsøg jeg ellers kan lave :-/ ... -
"digt, som er en lyrisk tekst - men som er skrevet på episk manér"
ForumindlægHej! Jeg har eksamen i dansk lige snart, og er lige kommet op i forvirring. Jeg ved godt at spg kan virke simpelt, men det har givet mig hovedpine, fordi jeg har glemt det. Kan man sige fx; om et digt. Digt, er som sagt en tekst indenfor lyrik- men denne digt er skrevet på episk(fortællen... -
Biologi Vand og forurening
ForumindlægHar et problem med en disposition til min eksamen. Spørgmålet går på - Forklare hvorledes forurening med organisk stof påvirker åen som ækosystem - kort komme ind på forskellige kilder tl forurening af åen og diskutere hvordan vi kan begrænse forureningen af vores vandlige miljøer ... -
slette ord
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen og det jeg skal læse op varer 11 minutter, det skal være 10 minutter. Jeg har prøvet at slette så meget som muligt, men jeg føler, at hvis jeg sletter mere, mister jeg alt de vigitge jeg skal sige. Ummm, hvad plejer, at være irrelevant, at have i sine tekster? -
Ligningsløsning
ForumindlægHej Jeg skal til min mundtlige eksamen redegøre for grafisk løsning af ligninger, og skal lave eksempler der indeholde alle principperne i algebraisk ligningsløsning. Og gerne indrage forskellige typer ligninger. Jeg kan dog ikke finde ud af ligningsløsninger når der skal indgå gange og divider,... -
Matematik B supplering
ForumindlægJeg har lige meldt mig på et suppleringskursus i matematik b i Aarhus med start i september, og dertil ville jeg høre, om I har nogen erfaring med det? Det er et turbokursus med en varighed på 9 uger. Selv havde jeg troedet, at jeg skulle i skole fra 08-sent, men det er kun 3 timer om dagen - k... -
Skal jeg gå andet år om?
ForumindlægHej derude, det er fordi jeg lige har fået en 00'er i standpunktskarakter (hvilket jeg slet ikke forstår, da jeg har været aktiv i hendes timer) Men det har jeg så fået og hvad betyder dette for mig? Kan jeg ikke komme til eksamen til sommer? eller endnu værre, skal jeg gå året om? Jeg ha... -
Fejlbedømt karakter.
ForumindlægHej alle jeg fik 7 her til spansk skriftlig eksamen og føler jeg er blevet fejlbedømt,da jeg normalt altid får 10/12 i mine afleveringer og det var også det jeg fik til årsprøven. Kan nogle rette mine fejl og bedømme en karakter? Mvh Sebastian -
Matematik A statistik og chi-i-anden test
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen stx her i næste uge. Et af spørgsmålene er: Statistik og chi-i-anden test: Du skal specielt redegøre for hvordan man kan beskrive et grupperet observationssæt, og hvordan nan udfører chi-i-anden test. Hvilke punkter kan jeg komme ind på når jeg ek... -
Hjælp ift. tema
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg analysere denne webdok: https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/kofoedsminde Jeg har svært ved at finde flere temaer. Jeg har selv fundet disse indtil videre: kriminalitet, ungdomsliv, psykiske lidelser, savn og håb -
Stata (kvantitativ metode) lønnet lærer søges i Kbh
ForumindlægHej jeg søger en hjælpelærer til Kvantitativ metode. Jeg læser på bahelor niveau og undervisningen skal foregå i Kbh. Jeg bruger programmet Stata, så søger en der har god erfaring med dette. Min eksamen er en skriftligt bestået ikke bestået og skal afleveres 10 dec. Der er self løn. Mvh. Cat... -
angående skriftlig klage
ForumindlægHej har tidligere herinde spurgt i forb. med en eksamen om jeg skulle klage, det har jeg nu gjort men rektor har afvist den, men skrevet at jeg kan klage til uvm. men er der nogen der ved om jeg skal aflevere den nye klage til rektor og så sender han den til uvm. eller skal jeg sende den selv -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Års/eks i Dk - bestået eller ej?
ForumindlægJeg går på den ”Naturvidenskabelig-linje” på mit gym., men er ikke så god til de mere humanistisk fag. Overordnet er jeg ikke bange for at dumpe, da jeg har (pt. for uden de skriftlige eksmaner medregnet) et snit på 8,2 – men i dansk tror jeg at jeg har et problem: ----------- Mundtlig årskarakt... -
syre - base - pH ekam haster
Forumindlæghej skal fortælle om syre - base - pH i 20 min i eksamen. hvad synes jeg skal læse til ? tak på forhånd
