Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17201 til 17220 af 198015
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak!
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej er gået i stå med f opgaven i min aflevering, så kan ikke rigtig komme længere håber der er nogle der kan hjælpe :)
  • Forberedelse til økonomistudiet på KU

    Forumindlæg
    Efter mit sabbatår vil jeg gerne starte på økonomistudiet på KU (cand.polit). Jeg ville derfor høre om der er nogle derude, der kunne foreslå noget forberedende litteratur, jeg kunne gå og hygge mig lidt med indtil jeg starter:) Evt. nogle centrale bøger fra pensum? På forhånd tak..
  • er der nogen her, der har skrevet en nyhedsartikel?? :)

    Forumindlæg
  • Mælkeproduktion

    Forumindlæg
    Hej ALLE. Jeg har en opgave, hvor jeg skal komme med nogle forklaringer på hvorfor en ko har større risiko for at blive syg efter kælvning. Kan det ikke have noget at gøre med at koen taber sig og immunforsvaret svækkes? Men er der ikke også andre forklaringer? vh karoline
  • integration

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal rede gøre for begrebet integration. mit bud på at definere ordet integration, er når etniske bliver i deres egen kultur samtidig med at de tilegner sig den danske. Vil lige spørge om det er rigtigt, det jeg har skrevet?
  • Lac operon og e-coli

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke rigtigt. hvad har e-coli bakterien af gøre med lac operon? Lac operon er en enhed bestående af promoter, operator, repressor og nogle gener der koder for enzymer der kan spalte laktose til glukose og galaktose hos os mennesker. Men hvad i alverdenen har E-colibakterien af gøre me...
  • Optik

    Forumindlæg
    Hej Kan det godt passe, at hvis man står ved et butiksvindue, så kan man se sig selv og de ting, der er inde i den. Hvis man på et tidspunkt kigger langs med vinduet, så vil man kun se sig selv pga. totalrefleksion? Men hvordan giver det mening, for mediet er jo det samme både før og efter?
  • svare på spørgsmål

    Forumindlæg
    Spørgsmålet lyder: Buying behaviour differs according to the type of product or service How? Jeg har teksten, kan ikke finde svaret på spørgsmålet. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?
  • Indtegn grafen for Maria

    Forumindlæg
    Maria, som også går i deres klasse, har en tredje mobilaftale. Grafen, der viser Marias mobilaftale, er en ret linje, der går gennem punktet P. Abonnementet for Marias mobilaftale er 24,50 kr. Hvordan finder man så ud af hvor punkterne skal ligge i kordinatsystemet?
  • Summer School

    Forumindlæg
    Jeg søger om Summer School på et amerikans universitet og vil i den forbindelse høre om der er nogle, der ved om man kan få støtte? Enten i form af legater eller om staten betaler noget af skoleomkostningerne? På forhånd tak
  • Studie: Finansøkonom - Alle optaget, kan det passe?

    Forumindlæg
    Jeg ser inde på ug's hjemmeside, at omrking 80 % af alle uddannelse stederne, til finansøkonom, bliver alle optaget, kan det virkelig passe?Tak på forhånd!
  • Uligheden i Sundhed

    Forumindlæg
    Hej:) nogle der kan hjælpe med at svare på dette spørgsmål: "Hvordan står det til med uligheden i sundhed?"
  • Jura i udlandet

    Forumindlæg
    Hej, Jeg begynder på jurastudiet på SDU nu her til september, og ved allerede, at jeg vil flytte til USA eller Canada efter endt uddannelse, eller muligvis efter min Bachelor og så tage min kandidat derovre. Men hvordan er mulighederne derovre? Vi bliver jo uddannet i det danske retssystem, s...
  • Revolutionen i Egypten?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for ideer til min fremlæggelse af Revolutionen i Egypten. I morgen (14 marts) er det projektuge, og vi har valgt at Revolutionen i Egypten som emne. Men problemet er at min gruppe ikke ved hvordan vi skal fremlægge det. Så vil spørge om I har nogen ideer til det? (Vi skal først ...
  • ideer til forsøg til ioniserende stråling

    Forumindlæg
    jeg er igang med fff, og skal bruge ideer til nogle forsøg og modeller med Chernobyl som emne jeg skal bruge nogle forsøg til ioniserende stråler og deres påvirkning på celler jeg vil gerne have et forsøg/model til at vise hvordan ionisering foregår (ioniserende stråler der ioniserer et atom) ...
  • 1. kvartil, median, 3. kvartil

    Forumindlæg
    Klub - Antal advarsler Herfølge 50 FCK 44 OB 40 Aab 40 Randers 42 Brøndby 41 FC Midtjylland 39 Viborg 35 Esbjerg 29 AGF 39 FC Nordsjælland 45 Silkeborg 25 Hvad er 1. kvartil og 3. kvartil???
  • Hjælp mig

    Forumindlæg
    Hvordan det senmoderne samfund kan påvirke individet?
  • VURDERING AF i hvor høj grad Guldhornene kan siges at være tidstypisk

    Forumindlæg
    Hej, nogle der kan fortælle mig hvorfor guldhornene var tidstypisk?
  • Til socialrådgiverstuderende - praksisstudierapport 2.sem

    Forumindlæg
    Hej Jeg læser til socialrådgiver på 2.semester og skal til at skrive min praksisstudierapport. Er der nogle socialrådgiver studerende som kan fortælle, hvordan de har skruet den samme?