Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17221 til 17240 af 198015
-
metode og teori
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en opgave i historie og mediefag. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive i metode og teori, da jeg "redegør" for en periode. Håber der er nogle der kan hjælpe :) -
Hvordan kan man bedst forberede sig til skriftlig dansk eksamen.
ForumindlægHvordan kan man bedst forberede sig til skriftlig dansk eksamen. -
Kyoto aftale og våde enge
ForumindlægHej alle, jeg sidder her med en opgave i geografi til i morgen, hvori der et spg, der lyder sådan: Kan våde enge også være med til at opfylde Kyoto-aftalen? Jeg har ikke kunne finde noget på nettet om det, og vil blive meget glad, hvis der var en der kunne give mig et svar og en forklaring? M... -
Statistik - boksplot
ForumindlægHvordan forklarer man et boksplot hvis det fx har med aldersfordeling at gøre? Altså kvartilsættet og mindste- og største- værdi? På forhånd, tak! Vh MathiasSA1 -
Bestemmelse af materialetykkelse
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal snart op i fysik. Jeg har en opgave der hedder "Bestemmelse af materialetykkelse" og det er nr. 4.24. Vi skal finde antallet af kartonlag ved hjælp af en beta-kilde. Problemet er bare at vi ikke har lavet den, men jeg har opgavearket. Nogen der har lavet ... -
Hvor lang tid vil det tage modeltoget at gennemkøre banen med denne fart?
ForumindlægHer er de oplysninger, som at jeg har til spørgsmålet: længde af banen: 187,24 cm fart: 2,3 m/sek. Please hjælp mig!! -
hjælp
ForumindlægKan virkelig ikke finde ud af denne opgave. Er der nogle der kan hjælpe? Det i neuronet dannede succinat (ravsyre) kan indgå i dannelse af aketoglutarat (a-ketoglutarsyre), der igen kan bruges til syntese af GABA. Gør rede for, hvor i neuronet og hvordan den omtalte omdannelse af succinat... -
Kreativt produkt
ForumindlægHej! Jeg har i den her uge projekt uge, og skal aflever et kreativt produkt i morgen sammen med en rapport og jeg er virkelig meget i tvivl om, hvad mit kreative produkt skal være. Mit overemne er "Krise, udvikling og forandring" og jeg har om Muhammedkrisen. Håber virkelig på noget hj... -
Valg af gymnasium - Øregård eller?
ForumindlægHej alle, jeg går i 9. klasse på en super hyggelig, og velfungerende skole, 40 min væk fra København. Jeg skal snart vælge gymnasium, og jeg har søgt google tyndt, for at finde det rigtige. De fleste fra mit lokalområde søger til Espergærde gym eller Helsingør gym. Jeg vil gerne noget andet. Jeg... -
Energi
ForumindlægNogen der kan forklare "energi" ? Har svært ved at forstå det. -
HJÆLP - Menu i højre side (HTML/CSS)
ForumindlægHej, Jeg sidder med et problem og vil gerne have endnu en Menu mere på min hjemmeside. Jeg har én Menu i venstre side, men hvordan laver man den så i højre side? Nogen der ved det? - På forhånd tak! -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHvor lang tid tog det at sende et brev i 1800-tallet?? På forhånd tak for hjælpen -
QRS komplekset HASTER
Forumindlæger der nogen der har kendskab til hvorfor QRS komplekset i et ECG af hjertet er det sted der har den største amplitude (udsving) ?:) -
Spaltning og reaktionshastighed
ForumindlægHej studieportalen Hvorvidt kan man tale om spaltning og reaktionshastighed. Reaktion er det omvendte af spaltning. Hvorfor sker der en højere reaktionshastighed for spaltning af hydroperoxid ved at tilføre varme og katalysator? Ved varme vil molylerne bevæge sig hurtigere og hurtigere, derfor ... -
'Pynt' af Bjørn Rasmussen.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive AT om bogen 'Pynt' af Bjørn Rasmussen. Er der nogen der har læst bogen og kan svare mig på bogens budskab og menneskesyn? Jeg kan ikke selv finde ud af det, jeg har prøvet. Håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe, jeg skal nemlig aflevere i morgen.... -
Spanien
ForumindlægHvad er Spanien kendt for? -
ideer til projekt
Forumindlæghej folkens Jeg skal lave en plakat om madspild, men jeg er helt blank og jeg ved slet ikke hvilket motiv der skal , eller hvad den skal indholde, er der en venlig sjæl der har nogle gode ideer?, det ville virkelig være en stor hjælp -
Haster --> Hjælp.... :)
ForumindlægJeg kan altså ikke finde en løsning.. Kan I lige hjælpe mig? Det er en eksamenprojekt. - Bestem vinklerne v1 og v2. -
En analyse?
ForumindlægJeg venter snart min afgangseksamen i dansk. Jeg ved at eksamen går ud på blandt andet at analysere. Når man skal analysere en tekst f.eks, betyder det så at man skal kunne fortælle hvad teksten handler om, ved at gå total i dybten - finde eksempler fra teksten osv?? -
Hjælp!!!
ForumindlægHej - vi har fået det her udleveret, og vi skal skrive hvad vi ville komme ind på i hver emne, men vi kan ikke finde ud af opgave 3 og opave 4 - håber nogle vil hjælpe os!
