Søgning på: dansk reportage. Resultater: 17221 til 17240 af 41162
  • Opstil en model...

    Forumindlæg
    Hey, der er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, som jeg har forsøget og lave en del tid.. Håber nogen kan hjælpe mig, opgave lyder således: i 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio.liter i en prognose 2010 regnes der med en stigning på 1,3% pr år af danskernes forbrug af vin. ...
  • Hjælp; Argumentation metode?

    Forumindlæg
    Hej, Hvilken metode er "argumentation"? Skriver om John Stuart Mill, og han argumenterer jo.. Så hvilken metode er det i dansk og samfundsfag? Tak
  • at eksamen i morgen:(

    Forumindlæg
    Nogen der kan skrive noget om metode i humaniora (dansk) og samfundsvidenskabelig (religion), for der sættes vægt på metode og teori :(
  • ER retorik en teori?

    Forumindlæg
    Er retorik en teori i de hermaneutiske fag (fx dansk)? Og kan retorikken godt bruges i forbindelse med lyrik (digte)?
  • Karakterskala?

    Forumindlæg
    Heej Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en karakterskala over dansk mundtlig eksamen? Altså med forklaringer til karakteren?
  • konklusion??

    Forumindlæg
    Når man i en dansk analyse (af f.eks. novelle) skal skrive en konklusion, hvad er det så helt præcist man skal skrive dér? Og hvad er det man skriver i fortolkning? På forhånd tak :D
  • uddannelsessystem

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal fortælle om det danske skolesystem contra det amerikanske skolesystem til eksamen. Nogen som ved hvad jeg skal lægge vægt på og fortælle? På forhånd tak :) Anne
  • Samfundsfag: uddannelsessystem

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal fortælle om det danske skolesystem contra det amerikanske skolesystem til eksamen. Nogen som ved hvad jeg skal lægge vægt på og fortælle? På forhånd tak :) Anne
  • Metode: Et dukkehjem

    Forumindlæg
    Hvilken metode bruger jeg når jeg i dansk analysere bogen "Et dukkehjem" men henblik på datidens samfund?
  • kender i ?

    Forumindlæg
    kender i en tekst der handler om racsisme.. min veninde skal bruge den til hendes dansk eksamen nu her :D -hjælp hende, hvis i kender en tekst.
  • Analyse af manifest. hjælp??

    Forumindlæg
    Sidder og skal analysere et manifest i dansk og er lidt på bar bund, da jeg ikke ved hvilken analysemodel jeg skal bruge?
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til optagelsesprøve Tradium Business. Jeg skal op i Dansk og Matematik. Er der nogle der har nogle gode råd, eller om hvordan det foregår og hvad man bliver testet på?
  • analyse af nytårstale

    Forumindlæg
    Hej jeg ville spørge om en herinde ville være sød og hjælpe mig igang med min dansk opgave :) Jeg skal i min opgave analysere nytårstale
  • Hjælp meget vigtigt = METODE

    Forumindlæg
    Hvilke metoder m.m. har jeg brugt i dansk, hvis jeg har analyseret små artikler og to dokumentar??????
  • ekstemporaltekten ??

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil spørge om ekstemporalteksten - den man skal oversætte til dansk; altså er det den samme tekst hele klassen oversætter eller er der forskellige tekster? Tak :)
  • Analyse model til krimi !! HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen som ligger inde med en analysemodel til en krimi..? Har virkelig brug for det, da jeg skal op i dansk på onsdag... Så please... P.S. På forhånd tak
  • Eksplicit og implicit i billeder

    Forumindlæg
    Hej, Kan man bruge de to begreber (implicit og eksplicit) indenfor billedeverden? Er i gang med at analysre et pressefoto i dansk, og skal op i den mundtlige eksamen på torsdag
  • hjælp til tysk!

    Forumindlæg
    hej, har virkelig brug for hjælp til at oversætte en kort dansk tekst til tysk? håber nogen derude der kan hjælpe!
  • gør rede for procntvis stigning i forskellige tidsrum?

    Forumindlæg
    Hey et af mine eksamen spørgsmål lyder på: for procntvis stigning i forskellige tidsrum? Hvad kan man skrive om det? :) ( på dansk tak) :D
  • Analyse - handlingsudtryk

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en analyse af en tekst i dansk. Jeg skal finde handlingsudtryk i teksten, men jeg forstår bare ikke helt godt nok hvad handlingsudtryk betyder. Hvad menes der med handingsudtryk?