Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 17281 til 17300 af 25465
  • Clara's day

    Forumindlæg
    Vi har i engelsk arbejdet med novellen Clara's day. Vi arbejdede med teksten under overemnet ENGLAND VS. THE USA. Er der nogen der kan finde gode eksempler på hvordan novellen viser tegn på britisk eller Amerikansk kultur?
  • Hjælp til materiale - Sociale medier

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive om Sociale medier (identitetsdannelse) i samf. og eng. (Begge A). Og mangler i den sammenhæng noget relevant materiale jeg kan bruge til engelsk delen. Er der nogle der har et forslag på materiale? mvh.
  • Forberedelse?

    Forumindlæg
    Hej folkens. Ville høre om i har nogle konkrete forslag til hvorledes jeg kan forberede mig, til engelsk eksamen A. Har selvfølgelig overvejet at læse det tidligere gennemgået materiale igennem. Er der forslag til hvad der kunne være nyttigt?
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive om Borrgerretbevægelsen i USA i Engelsk og Historie. Min redegørelse lyder således: Gør rede for fremkomsten af og udviklingen i den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i perioden 1954-1968. Er lidt i tivivll om hvad jeg skal indrage, da der er så meget at tage fat i. Har...
  • A Dry White Season analyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at skulle lave en "prøve eksamen" i engelsk hvor jeg skal snakke om denne bog. jeg vil derfor høre om der er en af jer som muligvis har en gammel opgave af den eller lign tak på forhånd. ps. budskabet kun ville også være fint
  • Non-fiction - artikel analyse

    Forumindlæg
    Jeg har trukket en artikel om school shooting til min engelsk eksamen imorgen.. Jeg har tænkt mig at bruge non-fiktion til at analysere selvføgeligt, og hermed også retoriske virkemidler.. Men må jeg godt gå ind og analysere hovedpersonen i teksten her?
  • Discrimination in DK

    Forumindlæg
    Hej Som titlen siger sig selv har jeg brug for hjælp til emnet. jeg vil vide om i kender nogle gode hjemmesider eller ved noget om discrimination in Dk. jeg vil være meget taknemmlig, hvis nogen hjalp mig. PS. det skal helst være på engelsk.
  • jeg er syg og skal til eksamen imorgen !

    Forumindlæg
    hej jeg er syg og skal til eksamen imorgen i engelsk men jeg er ikke i stand til at komme op til en mundlig eksame. er der mulighed for at jeg kan komme til en syg eksame ? jeg går i 9 klasse.
  • Formal charge for at finde bedste lewis dot structure

    Forumindlæg
    Hej jeg har fundet noget på engelsk der hedder formal charge. Det bruges når man skal finde den bedste lewis dot structure (eller prikformel på dansk). Jeg kan dog ikke finde ud af hvad formal charge kaldes på dansk, er der nogen der ved det?
  • Manhood by John Wain - HELP ME

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen :) Jeg har lige trukket denne tekst til min engelsk eksamen, er der nogen af jer der har arbejdet med den før? Jeg tager imod alt det hjælp jeg kan få :) Mvh. Matilde
  • Bøjning af to be - Datid

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ved at skrive en engelsk stil, og blev lige pludselig i tvivl om bøjningen af to be i datid, selvom det normalt ikke plejer at være et problem. På forhånd tak:D Mvh Julie
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Kære SP Jeg har oversat nogle danske sætninger til engelsk. Jeg vil meget gerne have jer til at se dem igennem og rette fejlene. Hvis I har lyst og tid, må I meget gerne skrive til mig, så sender jeg dem til jeres indbakke. Tak :)
  • Catcher in the Rye??

    Forumindlæg
    Skal til eksamen i engelsk mdt. B niveau på torsdag og sidder og læser op. Jeg er nået til temaet growing up og romanen Catcher in the Rye. Er der nogle der ligger inde med nogle eksamensnoter, et kort summary og noget om temaer:)?? på forhånd tak!!
  • Ideer til SRP med kemi?

    Forumindlæg
    Goddavs allesammen. Jeg har følgende studieretning: Mat A, Fys B, Kem B Har overvejet at kombinere kemi med et humanistisk fag såsom historie, dansk eller engelsk. Nogle gode bud? Mange tak på forhånd og god dag.
  • iambic pentameter

    Forumindlæg
    jeg kan være så heldig at trække sonnet til engelsk eksamen i morgen, men jeg forstår simpelthen ikke hvad iambic pentameter går ud på.. nogen der vil være så venlig at skære det ud i pap for mig? på forhånd tak
  • Hej folkens!! KIG LIGE HER..

    Forumindlæg
    Hejsa !! Jeg har brug for hjælp af en fra københavn området, som har afsluttet gymnasium eller stx .. Skal bruge hjælp til følgende fag: Matematik, niveau B Samfundsfag, niveau B Engelsk, niveau B Religion, niveau C Skriv til mig i indbakke, hvis du vil høre nærmere om hvad det drejer sig om!...
  • Engelskeksamen - oversættelse

    Forumindlæg
    Skal op til engelskeksamen, så har lidt stress! Vil lige høre om der er nogen der kan oversætte/formulere denne sætning på engelsk: Det lyder som mange, men taget i betragtning af, at der arbejder 50.000 mennesker i world trade center, var det kun en lille procentdel der døde. På forhånd tak :-)
  • Outline New Zealand

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emnet New Zealand i engelsk og jeg har ingen anelse om hvad jeg skal skrive. Jeg tænkte lidt på The Maoris, men det vælger alle. Og gider heller ikke at skrive om naturen. Så har i nogle emner????
  • teenagere i Alaska!

    Forumindlæg
    hej allesammen!! jeg er i gang med et engelsk projekt hvor jeg skal fortælle om nuværende og fortidig teenage liv i Alaska!! så jeg håber i kan hælpe mig for ellers er jeg så godt som død og det må helst være fra andet www.wikipedia.com tak på forhånd :D
  • Redskaber på STX?

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen! Er der nogen der ved, hvilke redskaber man bruger på STX? Altså, bruger man mange tunge bøger eller foregår det meste af undervisningen på en computer? Jeg skal have en mediefagslinje med engelsk og fransk a :) - Frederikke.