Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17321 til 17340 af 48309
  • DHO om Grundlovens indførelse

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg er i gang med at skrive DHO om Grundlovens indførelse og efter at have skrevet det redegørende afsnit, hvor jeg fortæller om hændelserne op til og selve indførelsen er jeg gået totalt i stå. Hvad skal man skrive i det analyserende afsnit og hvad kan jeg perspektivere til i dansk? :)
  • Den Perfekte Krop?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skal lave projektopgave her næste uge og har valgt emnet Den perfekt krop? Nogle der har noget der kunne give mig noget info... eller inspiration... Ville være rigtig cool. ~Dupont
  • Dansk og samfundsfag begrænsninger

    Forumindlæg
    jeg skal snart op i AT, og jeg ville derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig med begrænsninger i forhold til dansk og samfindsfag. jeg skriver om terrorangrebet 9/11, om hvilken diskurs der er blevet skabt i det danske samfund i forhold til islam og indvandrere, og hvilke problemer de...
  • Novelle om solnedgang

    Forumindlæg
    Hej allesammen men jeg spørg bare fordi jeg har en novelle for til i aften der handler om solnedgang og jeg kan ikke finde på så jeg spørg bare om en har lavet eller kan komme med tips om novellen så er jeg mega glad Tak på forhånd
  • Hvornår blev Lighteren populær i Danmark?

    Forumindlæg
    wssds
  • Analyse af allting og ulla villstrup. Jeg har svært ved at lave en, kan jeg få hjælp ?

    Forumindlæg
  • hurtig - dansk hjælp :)

    Forumindlæg
    hej :) er der nogle som vil være søde og forklar mig kort hvad en hovedhandling og en bihandling er ?
  • Skrifttype

    Forumindlæg
    Okay, nu er jeg træt af at sidde og gætte på, hvilken skrifttype det er som så mange brugere herinde, har brugt til deres opgaver. Jeg leder efter skrifttypen fra denne opgave: (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Nogen der ved, hvad den hedder?
  • 9.klasse afgangs prøve

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg har været op til dansk skriftlig opgave og vil høre nogle meninger om min novelle, som jeg skrev til et billede af en lille dukke, som skulle havde en afgørende betydning, der skulle fremkomme et eller flere flash back. Forladt Hun stirrede ude i horisonten, ude ved bølgerne i det...
  • Pensumopgivelse

    Forumindlæg
    Hvad er reglerne omkring pensumopgivelser? Må der kun blive opgivet tekster, der er blevt gennengået i klassen eller skal man bare have teksten udleveret og så har man selv ansvaret for at gennemgå den?
  • Moderne eventyr, hvordan skriver jeg et?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive et moderne eventyr, men er gået helt koldt i mit hoved. Har brugt omkring 4 timer på at prøve at finde ud af hvad jeg skal skrive om. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig?
  • "Rigtig" SRP??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke??
  • Ord

    Forumindlæg
    Hvad betyder social lighed og økonomisk lighed? Og hvad betyder globalisering?
  • Episk/lyrisk?

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på et episk digt og et lyrisk? Jeg mener umiddelbart det er noget med om der er handling.. Hvordan kan man så se, om der er en handlign eller ej ? Er der et lille trick ?
  • Kriton

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er igang med at læse til oldeksamenen og som en del af pensum, har vi dialogen mellem Sokrates og Kriton. Der, hvor Sokrates sidder i fængslet (vender på sin død) og Kriton vil have ham ud. jeg har desværre ikke så mange noter til den, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der n...
  • Kommunisme og socialisme??

    Forumindlæg
    OM kommunismen siger man: "Man yder efter evne og nyder efter behov", mener der findes en tilsvarende for socialsimen, nogle der kan huske den? Evt. Hvis I har en klar definition på de 2 begreber.
  • De gode råd?

    Forumindlæg
    Jeg synes ikke jeg kan finde så mange indlæg, med gode råd.. nogen der har været oppe i old (ny reform) og som kan hjælpe os andre, med lidt "guld"?
  • Nelson Mandela og Apartheid

    Forumindlæg
    Jeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk...
  • Bolig, fælles bad eller ej?

    Forumindlæg
    Er kommet lidt sent igang med at søge bolig, så indtil videre er jeg kun tilbudt bolig med fælles bad, eller bolig der ligger (meget) langt fra skolen. Ville høre om folk kunne liste fordele/ulemper omkring det at dele bad med en anden, så jeg ved om jeg skal slå til, eller om jeg skal vente lidt...
  • Referat

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :)