Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 17341 til 17360 af 33890
  • gymnasie

    Forumindlæg
    HEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D
  • opgaver,,,

    Forumindlæg
    nogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G
  • Mat på E-learning

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne?
  • Universitets kursus for gymnasie elever

    Forumindlæg
    Jeg så i nyhederne at man kan som gymnasie elev prøve forskellige kurser efter skole men har ikke kunnet finde noget om det siden. er der ngoet jeg har misforstået eller?
  • Er det rigtigt

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt?
  • Beskrive punktmængde

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak
  • tømrer eux eller eux

    Forumindlæg
    hej jeg ville bare lige hvad der er bedst fordi jeg vil godt være tømrer når jeg bliver stor, så skal jeg tage en eux eller eud hvad er bedst tror i
  • Lineær funktion

    Forumindlæg
    Hej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen!
  • Opgavesæt, stx eksamen 2011 b-niveau

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der ligger inde med opgavesættet fra b-nivaeu eksamen sidste år? Så vil jeg meget gerne se det. På forhånd tak :-)
  • EUD

    Forumindlæg
    hej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD?
  • Formel henvisning?????

    Forumindlæg
    Hej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak
  • HJÆLP MIG! GREENPEACE!

    Forumindlæg
    Jeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ...
  • Rumgeometri og vektorer

    Forumindlæg
    Hej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat...
  • grundtal potens og eksponenten.

    Forumindlæg
    Hej et eks. 34 3 er grundtallet 4 er eksponenten. og potensen er det hele ..? ikke..?
  • Fysikrapport ?

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ...
  • eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    hvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00
  • SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens

    Forumindlæg
    SOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller?
  • Magnetisme!

    Forumindlæg
    Hej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak!
  • gravitationsloven

    Forumindlæg
    Newtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)?
  • Cosinus- og sinus relationerne i sfærisk geometri

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg er igang med at udlede de to overstående relationerne i sfærisk geometri. Jeg kunne godt ønske at få nogle fif til smarte detaljer og idéer til at gøre det endnu lettere tilgængeligt.. Håber på nogle gode svar.. På forhånd tak