Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17361 til 17380 af 33650
  • HASTER - Historiesk kilde om pesten

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogle som er rigtig gode til Historie og kan hjælpe mig med at analysere en kilde fra 1600-tallet om pesten? Det er nemlig til mit SRP, så det haster. Betaler gerne!
  • problemformulering BI/HI

    Forumindlæg
    Hey Jeg har valgt overemnet Darwin. Fagene er biologi A og historie. Nogle forslag til det overordnede hovedspørgsmål og evt. nogle underspørgsmål mvh.
  • Hjælp til Edison i forbindelse med AT

    Forumindlæg
    Hej har et spørgsmål omkring historie som omhandler Edison: Undersøg gennembruddets størrelse ved, at se på de efterfølgende ændringer i det daværende samfund. Hvis der er nogen som har nogle gode idéer ville dette virkelig være en stor hjælp:
  • Nogen der har været oppe?

    Forumindlæg
    Hey alle. Ville lige høre om nogen har været oppe i historie? Og hvordan det er gået.. Er vildt spændt pga. den nye reform med 24-timers forberedelse :-S eller rettere nervøs...
  • deduktiv og induktiv

    Forumindlæg
    Hvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV???
  • disposition til eksamen

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ??
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Perspektivering til killinger af Dean Koonz

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;)
  • Hvorfor fik nazismen ikke fat i DK?

    Forumindlæg
    Er igang med dansk-historie opgave, og har stillet mig selv spørgsmålet "Hvorfor fik nazismen ikke fat i Danmark i 30'erne?" Hvorfor???
  • Det gode liv

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT-opgave i drama og historie, og jeg ville høre om I kender nogle gode teaterstykker som illustrerer en kamp for det gode liv? På forhånd tak - RavnMaja
  • Digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvilket slags digt dette er: http://www.post-boks.dk/praediken/skaebne.htm jeg vil mene det er episk, da det fortæller en historie, men er det et traditionelt digt?
  • FN

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til en problemstilling i historie.. Det handler om seksdagskrigen, der omkring. Her er spørgsmålet - Hvorfor er det problematisk for palæstina at blive optaget i FN ? Mvh Annemarie
  • Romerriget

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til historie eksamen her den 23. og jeg sidder og læser op lige pt. Men jeg kan ikke komme på nogle gode der omhandler romerrigtet? E der nogle der kan hjælpe lidt her?
  • investiturstriden

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast ved dette ene spørgsmål i historie, "Hvad siger investiturstriden om magtspillet mellem stat og kirke?". Nogen, som kan hjælpe?
  • AT, rejser.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive en AT-opgave ang. rejser i fagene historie og fysik. Er der muligvis nogle, som har nogle foreslag til, hvad jeg kan skrive om? (:
  • Mærkeligt layout i tekstdokument

    Forumindlæg
    Sad og skrev notater til historie, da jeg trykkede på noget mææærkeligt. Nu ser ALLE mine programmer ud som vedhæftede. ARGH! Hjælp mig - hvordan får jeg det tilbage igen?? :b
  • Forslag til Eksamensprojekt?

    Forumindlæg
    Hej Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om i min EP ( eksamensprojekt) på hf? Jeg har overvejet at skrive i historie og religion, men samfundsfag og engelsk/dansk er også en mulighed... På forhånd tak
  • Klaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej .. Er der nogle der har læst Tanden fra Og andre historier af Klaus Rifbjerg?, er der evt. noget man skal være opmærksom på når man læser denne? udover at novellen handler om et barns modtagelighed og trykhed hos voksende.
  • servicevirksomhed

    Forumindlæg
    hej.. jeg er ny til erhvervsøkonomi.. og ja har ret svært ved at finde en servicevirksomhed som jeg kan skrive om.. jeg skal skrive om den.. *historie *størrelse *virksomhedsform *ledelse