Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17381 til 17400 af 22746
-
absorbtion
ForumindlægHej med jer. Jeg har tidligere foretaget nogle beregninger i fysik-timerne. Jeg står bare nu over for det problem, at jeg ikke kan huske hvad det er jeg har regnet ud.. (flot). Det jeg har gjort, er at opstille følgende for aluminium: antal elektroner pr. cm^3/my (absorbtions koefficienten) Hvad... -
Flytning af sateliter, fra en bane til en anden
ForumindlægHej alle fysik hoveder ! Jeg er igang med min AT opgave omkring GPS, og har af den grund en problemstilling der lyder: - På hvilken måde kan man ændre satelitternes placering omkring jorden? Jeg ville beskrive lidt om magnetic torque (magnetisk tiltrækning) men har ikke kunne finde noget passend... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el... -
metaller
ForumindlægHej jeg har lige nogle opgaver som jeg har brug for noget hjælp til.. 1. Beregn den elektricitetsmængde, der skal til for at fremstille 100 g Al. (Hertil kræves muligvis fysik-hjælp). 2. Hvor meget O2 vil der samtidig blive udskilt? (brug molforholdene i reaktionsskemaet) *jeg har ikke lavet r... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som ... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som kan h... -
Magnesium i syre
ForumindlægHvorfor siger det "pfff" når man stikker en brændende træpind ind over syrene med magnesium i? Hvilket ion danner alle syre, når de reagere med vand? Nolge der vil stille disse syre op i række følge op efter deres styrke? Det vile være en stor hjælp.. Skal op i fysik/kemi i ... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Fra 4 molær og til 1 molær
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser om syrer/baser, da jeg skal op i fysik/kemi d. 25. Så slog det mig pludselig, at hvis jeg skal bruge saltsyre 1 molær, men der f.ek.s kun er 4 molær, hvad gør jeg så? Det skal lige siges, det er på 9. klasses niveau i folkeskolen, men jeg håber stadig, I k... -
Amplitude og interferens?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen her i morgen, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på! Jeg skal forklare hvad Amplitude og Interferens er? Nogen der kan hjælpe? Jeg har kigget på diverse sider osv men ingen af dem er til at forstå. Har brug for noget ''baby-fysik... -
Flammeprøve - noter
ForumindlægHej, jeg skal om nogle uger til FSA prøven i kemi/fysik. Jeg føler ikke rigtigt jeg har styr på så meget inde for de fag! Og jeg mangler nogle papire (hvilket der er mange fra man klasse, der også gør), men jeg tænkte på om der skulle være nogen der ligger inde med en "Liste over flammeprøve... -
Elektrisk kredsløb
ForumindlægJeg skal til fysik b her snart og er blevet i tvivl om hvordan man kan forklare hvad et elektrisk kredsløb er. Jeg vil beskrive det som: En samling af elektriske ledere hvor i elektronerne (elektriske ladninger) kan "flyve" igennem. Er dette korrekt? Eller er der en bedre måde at bes... -
Hjælp til en problemformulering
ForumindlægJeg har lavet tre forsøg, og skal lave en problemformulering. og de fag jeg har er matematik, fysik og kemi. forsøg 1 - energi-indhold i peanuts forsøg 2 - pendullængde og svingningstid forsøg 3 - idotyltablet i vand- massetab Håber der er nogle der kan hjælpe mig :D Tak på forhånd -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
Flyvemaskine
Forumindlægjeg skriver AT-synopsis i 2.g i fysik. Jeg er inde på noget opdrift, hvor jeg benytter Bernoullis princip. Jeg har dog set flere steder, at denne forklaring ikke er god nok. Er der nogen, der kan henvise mig til noget andet teori på området. Har hørt noget om cirkulationsteori. jeg har kun behov ... -
syrer og baser
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til fysik eksamen indenfor syrer og baser, og er stødt over udtrykkene: ''en syre er at stof der fraspalter protoner, når det kommer i vand'' og '' hvis et atom henfalder sker der stråling'' kan nogen hjælpe med at forklare disse udtryk?? -
Metaller i opløsning B
ForumindlægHej jeg sidder her med noget fysik, som jeg ikke lige helt kan regne ud: Hæld CuSO4(kobbersulfat)-opløsning i et bærgerglas. Anbring et jernsøm deri. Hvad dannes der på jernsømmet? Der kommer kobber på sømmet, men hvorfor? Hvad er det der gør at der kommer kobber på? Håber nogle kan hjælpe. Tak p... -
Ledige studiepladser
ForumindlægHusk nu - der er altid masser af ledige studiepladser. Hvert år overser mange de små uddannelser, eller uddannelser som udbydes længere mod vest. Der er stadig ledige pladser til uddannelser inden for fysik, produktionsteknik, velfærdsteknologi, it, energi, kemi og bioteknologi, mekanik, elektron...
