Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17381 til 17400 af 27496
-
Mendels 2. lov
ForumindlægHej.. Er der nogle kloge biologi folk, der kan forklare Mendels lov grundigt. Jeg forstår simpelten ikke hvordan man laver genetik opgaver med med Mendels 2. lov. Hvornår ved man at noget viser epistasi. Mange tak -
blodtype og antigener- antistoffer
Forumindlæghej, har lige brug for lidt hjælp til biologi opgaven om blodtyper spørgsmålet lyder: moderen har blodtype AB of faderen blodtype 0. hvilke blodtyper kan børnene tilhøre? hvilke antigener og antistoffer har forældrene og børnene håber at der er nogle som kan hjælpe mig mange tak -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med at skrive AT om designerbabys.. Mine fag er Biologi og engelsk.. Ville høre om der var nogen der havde lavet en biologirapport om netop det, som de kan sende, eller bare hjælpe mig lidt på vej. Det ville virkelig være en stor hjælp.. :D -
Eksamenstid
ForumindlægHvor lang tid har man til at forberede sig i de forskellige fag (Når man er til eksamen)? Ved kun at til dansk har man en time, og 25 min. til eksaminationen. Nogle der ved andre? (Helst Historie, Filosofi og Biologi..) -
Tværfagligt eksamensprojekt - bio og geo
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: biologi og geografi. Mit spørgsmål lyder; om der er nogen, der har en kanon idé til mit emnevalg? Er ikke så kreativ selv mht. dette nemlig. :-) -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg er ved at lave biologi opgave. Jeg kan ikke helt finde ud af opgave 5 b.b) Angiv på baggrund af figur 2 de mulige genotyper for de fire personer.Opgaven ligger på denne hjemmside. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdf -
Bio skr. eksamen
ForumindlægHejHvordan gik den skriftlige biologi eksamen i dag? Hvilke opgaver valgte i?Hva synes i om opgavesættet?Synes selv det gik ok. Valgte opg. 1 om cassava, opg. 3 om giftige havsnegle og opg.5 om testosteronSynes det var lidt irriterende med en økologiopgave som en af de store. -
AT om pest
ForumindlægHej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her.... -
blodtyper
Forumindlæghvilke sygdomme kan man få ved de forskellige blodtyper? Jeg skal til eksamen i biologi, og tænkte på om der var nogen, som evt. kunne fortælle mig hvad jeg ellers kunne tale om, udover blodtyper. og hvordan hænger blod sammen i den naturvidenskabelige metode? -
Hjæælp !
ForumindlægJeg har uheldigvis lige været op og trække eksame spørgsmål i biologi. Uheldigvis blev det om enzymer og jeg er virkelig dårlig omkring emnet. Ville spørge om der nogen der kunne give eksempler på enzymfunktioner i mennesket . på forhånd tak -
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
Forsøg man kan lave
ForumindlægNu skal jeg til biologi eksamen i morgen. Emnerne vi kan trække er ukendte, men er nok noget omkring kroppen, dyr, planter olign. Hvad vil i foreslå man kunne lave/vise til de ting ? mvh. Andreas -
Nogen der vil læse min AT-synopsis om HIV og AIDS??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet AT om HIV og AIDS i biologi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvivl om jeg har anvendt alle metoderne rigtigt, så hvis nogen der har styr på metoderne i disse fag evt vil læse den igennem, så ville det være en stor hjælp. Mvh Sophia -
forbrænding
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi, og ville høre om nogen kunne sætte ord på to figurer, det handler om forbrænding, aerob og anaerob osv. Det er figur 3.13 og 3.14 i biologibogen, s. 93. Håber at nogen har bøgerne og vil hjælpe :-) -
reeksamen hf-enkeltfag
ForumindlægJeg har lige fået 00 i biologi mundtlig c-niveau. Øv øv Kan jeg gå op til en reeksamen hurtigt? Er reeksamen sammen med dem der skal til syeeksamen? Skal man selv tilmelde sig eller får man automatisk besked? -
katastrofe- AT natursynder
ForumindlægKatastrofe natursynder. jeg har valgt AT om Regnskoven, i fagende biologi og engelsk, men jeg er barte ikke sikker på at jeg kan lave en ordenligt problem formulering, eller hvad jeg helt skal skrive. hvir skal jeg starte. ? -
titrering!
ForumindlægHej. Vi har fået stillet et spørgsmål i biologi der går ud på at vi skal forklare hvad titrering betyder. Det er O2 indholdet der skal titreres for og kan simpelthen ikke finde nogen steder hvordan metoden er. Håber en af jer derude kan kaste lys over det..Mvh. Ann -
noter til disse emner
ForumindlægHar nogen noter til disse emner i biologi; - Proteiner samt proteinsyntesen - Primærproduktion - Lungerne, hjertet og kredsløbet - Diagnostik og bioteknologi (jeg ved der er en masse på nettet, men noterne synes jeg er mere forståelige, så det vil være en stor hjælp). -
blodtyper:Diskussion
Forumindlæghej jeg igang med en biologi rapport, og jeg har problmer med det punkt der her diskussion, min lære har skrevet vi skal skrive 1-2 sider om det, og jeg er virklig blank på det....håber nogle kan hjælpe hilsen mig -
Journalskrivning
ForumindlægHej alle venner derude!Jeg er igang med at skrive en journal i biologi ud fra nogen forsøg vi har lavet med celler.Den skal være så kort som mulig.Ville så høre om I vidste om man skal indlægge indholdsfortegnelse med i opgaven?På forhånd takStefo, 1.G HTX
