Søgning på: fysik noter c. Resultater: 17441 til 17460 af 84814
-
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak -
FEDT - umættede og mættede
ForumindlægSkal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!! -
Facitliste til Spektrum 1 og 2?
ForumindlægHej med jer, Jeg prøver at finde en facitliste til alle de opgaver som er i spektrumbøgerne 1 og 2, men det har indtil videre ikke givet pote trods megen søgen, så nu spørger jeg herinde. "Er der nogle der ved om der findes nogle facitlister til Spektrum 1 og 2, og i såfald, hvor kan jeg ... -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
AT-8 PROBLEMFORMULERING
ForumindlægVidenskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 jeg skal ligesom alle andre 3.g'er skriver AT-8. Jeg har ligesom en stor del andre valgt at skrive om Darwin op imod de kristne synspunkt. er der nogle der har nogle gode ideer til en god problemformulering, da jeg er helt bla... -
Hvor kommer boblerne fra..
ForumindlægNu er jeg i gang med at lave æg... Men så tænke jeg på, hvorfor opstår der bobler? Altså - det er vand - flydende vand, og så kommer der bobler.. Er det oxygen de bobler indeholder eller er hydrogen boblerne indeholder? Eller noget helt tredje? For det er jo en gas art der er i boblerne vel? -
stokes lov, værdier, analystisk del
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med min SRO, som skal afleveres imorgen, så jeg er i en krise...det eneste jeg mangler at lave den analystiske del i stokes lov. jeg giver jer et link så i kan se hvad det går ud på jeg har lavet den praktiske del, men kan overhovedet ikke finde ud af den analystiske d... -
flere forslag, eller hjælp?! HASTER :)
ForumindlægHej! jeg skal snart afleverer min blanket omkring mit valg af studieretningsprojektet, og jeg har selv nogle ideer, men ville gerne hører om nogen havde andre forslag? jeg vil helst skrive i Bio/idræt og kunne godt tænke mig at skrive om sports/idrætsskader. jeg ved ikke om der er nok biologi i d... -
ti-89 titanium købes
ForumindlægMin kæreste er lige begyndt på uni, og skal desperat bruge en ti-89 titanium lommeregner, da min ti.83 fra gym ikke opfylder kravene. skriv til mig på fieknutzen@hotmail.com. Jeg tjekker mail flere gange dagligt, så du får hurtugt svar:) Håber der er en derude der kan hjælp mig :) -
naturgeografi..
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe, har søgt på hele nettet og kan ikk finde noget om "absorption og refleksion af lys og farver" håber i kkan hjælpe. -
Obligatoriske fag til eksamen
ForumindlægHej jeg går kun i syvende klasse, og vil meget gerne vide, hvad for nogle fag er obligatoriske til eksamen. Kan nogle af jer fortælle mig det? :) Mvh Thomas -
Regression?
ForumindlægHejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben.... -
PLEASEEEEE HASTER !!!!!
ForumindlægJeg har virkelig virkelig brug for hjælp.. Jeg skal lave en konklussion og en diskussion, men ved ikke hvordan man laver det? Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, jeg har prøvet + Mit emne er om et forsøg i mekanisk energi også har jeg om vandkraft ?? Hvad kan jeg for eksempel skrive i min diskussi... -
Ionform hovedgruppe 7
ForumindlægHej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :) -
Hvad er egentlig det modsatte af acceleration????
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved hvad det modsatte af acceleration er??? Håber på et hurtigt svar :) På forhånd tak -
laserkirurgi - hjælp!!!
Forumindlæghej, jeg har problemer med en opgaven: laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60 W. Laserstrålen han en diameter på 0,04 mm, og den flyttes hen over vævet med farten 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur skal vævet tilføres 2,4 kJ pr. gram for at fordampe. Vævets densitet er 0.95 g/cm^3... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, har lige et par spørgsmål, for som i nok kan gætte skal jeg snart op i FSA, så håber i kan hjælpe, gerne bare md et eneklt.. Virker en dynamo lygte på samme måde som en el-generator? Hvad er forskellem på strøm og spænding? Had for nogle andre måder findes der at lave strøm på end induk... -
Elektrolyse af HCl
ForumindlægHvad skal man fylde i de 2 små reagensglas når man laver en elektrolyse af HCl?
