Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17441 til 17460 af 27496
  • Alkohol - kroppens egen produktion

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en biologi 24-timers opgave omkring alkohol, og jeg har fået en artiklen der siger at kroppen selv producerer alkohol i forbindelse med metabolismen. Er der nogen der kan uddybe/forklare det? På forhånd tak!
  • Hypotese - Anabaena

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi, som jeg har lidt problemer med, - Opstil en hypotese til forklaring af, hvorfor alger kan have en fordel af at være giftproducerende? - Angiv fremgangsmåde for et eksperiment, hvorved du kan undersøge din hypo...
  • Økosystem - Hjælp de figurer! eksamen i morgen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi i morgen kl 8. Har et figur som jeg ikke kan forstå. Vil I ikke hjælpe med at forklare. Som i kan se på bilag 7. Så forstår jeg ikke hvorfor fosfor at lavt omkring forår og sommer?
  • Ny biologifagside

    Forumindlæg
    På opfordring af chemistry_htx-sts er der nu oprettet en biologifagside med nogle spændende links. Siden kan ses her: https://www.studieportalen.dk/Search/?q=Biologi Hvis der andre, som har ideer til indhold på biologifagsiden eller til nogle af de andre fagsider er I meget velkomne til at sende ...
  • Nedbrydning af glukose

    Forumindlæg
    Hej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget!
  • Kvalitativ og kvantitativ

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil bare lige være sikker på at dette er korrekt. I biologi bruger vi den kvalitative og kvantitative metode, ikke? :) - Jeg bliver tit i tvivl om, hvornår vi gør brug af de følgende metoder, er der nogle der vil forklarer mig dette. Tak på forhånd. :)
  • Koffein og druesukker

    Forumindlæg
    Hej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet
  • genmutation

    Forumindlæg
    hej! skal til biologi eksamen i morgen og har et spørgsmål der lyder: hvilke konsekvenser kan mutationerne medfører. har selv skrevet at det kan medfører at ens protein og arvemateriale bliver ændret. er der andre ting ?
  • Nervecelles kommunikation med muskler

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige her og kigger på nervecellen. Det jeg er i tvivl om, er hvad det er for en del af nervecellen der giver impulser til musklen om at den skal bevære sig? Er det synapse knopperne som giver et kemisk impuls, eller er det axonet der ...
  • Et spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima).
  • Eksames hjælp!

    Forumindlæg
    Hej . Jeg har været uheldig (synes jeg selv) at trække biologi b niveau, som så er en af mine sidste eksamer inden jeg bliver matematisk student. Jeg søger derfor noget lektie hjælp mod betaling selvfølgelig. Mvh. Maria
  • Ribosomer

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave årsprøveopgave (24-timers prøve) i biologi, og jeg skal forklare hvad ribosomer er, men jeg kan ikke finde noget som er skrevet på en forstålig måde.. Så jeg tænkte på, om der er nogle af jer som ved noget om det, og som kort kan forklare det?? Hilsen Stefanie
  • Tyndtarmens rolle ift. kulhydrater, blodsukker og diabetes

    Forumindlæg
    Ja spørgsmålet siger næsten det hele. Nogle der gider forklare hvilken rolle tyndtarmen har på kulhydrater, blodsukker og diabetes ? Det er til min biologi eksamen på A niveau, som jeg skal fremlægge i morgen !! :o
  • Hjælp.. Mangler forklaring på hvorfor det at være kilden er en smerte??

    Forumindlæg
    hej jeg har fået fortalt af en ven, som lige som mig har biologi på B-niveau, men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige er at det er sådan? hvorfor er det personen griner, når man kilder personen? hvad sker der i kroppen? jesper
  • klorofyl

    Forumindlæg
    hej der stod i min biologi bog at 1. solstråling flyttes i glukosemolekylet som kemisk bundet energi ? 2.klorofylet kan ved hjælp af lysenergi fra solen spalte vandmolekyler i ilt og brint 2.mener de den her c6H12O6 håber for svar
  • Koncentration af Laktat

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke?
  • Evolution

    Forumindlæg
    Vi har haft 8 timers undervisning om evolution,skal snart op i biologi eksamen hvis jeg kommer op i evolution vil ikke hvad jeg skal sige. Jeg forstår ikke særlig meget om det. Er der nogen der kan sige hvad er der mest vigtigt iforbindelse med evolutionen, og har måske nogle forslag. tak
  • ordbog - advancerede fagudtryk

    Forumindlæg
    hejsa (: ! Kender I en god online ordbog til advancerede fagudtryk b.l.a indenfor biologien? Ord jeg søger er bla: nakkeklap, senehinde, årehinde, synsbaner, synsnervekrydsning, synsnerve, synsbank, nervetråde,
  • Rapport om en sø!! Diskussion?

    Forumindlæg
    Hej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria.
  • HURTIG HJÆLP

    Forumindlæg
    YO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem?