Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17461 til 17480 af 24890
-
Gør det noget med mange links?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med SRP. Skal skrive om "The American Dream" fra 1960erne og opefter. Jeg er tvivl om jeg må benytte alle de links jeg vil - eller om det blive for bredt. Desuden - Skal det skrives i datid eller nutid? Bange for jeg blander det sammen. Mvh. Nadja -
Hjælp til korrektur
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal snart aflevere min SRP, og tænkte på, om der var en sød sjæl der ville kigge den igennem for stavefejl, og evt. se om jeg havde opfyldt kravene, når jeg er færdig, da man oftest overser sine egne fejl, og da jeg ikke umiddelbart har nogen andre, som kan kigge den igennem... -
Kemisk opbygning af fluoxetin
ForumindlægSidder og skriver SRP om depression og er gået lidt i stå ved spørgsmålet "Beskriv den kemiske opbygning af lægemidlet fluoxetin" Nogen der kan forklare mig, skåret ud i pap, den kemiske opbygning af fluoxetin? Tænker jeg skal have noget med de funktionelle grupper med, men har ikke så... -
Eftervis teori fra persulfationer og iodidioner
ForumindlægJeg har lavet forsøget: "persulfationer og iodidioner", hvor jeg har hastigheden og tiden til denne hastighed. Desuden har jeg start koncentrationen for iodid og persulfat. Ifm. SRP, så vil jeg gerne høre hvad i tænker jeg kan eftervise ud fra resultaterne? (mit fokus i opgaven er at ... -
Hvilken effekt har type-2-diabetes på kroppens omsætning af kulhydrat?
ForumindlægHej:) Er der nogen der kan hjælpe mig med et lidt vanskeligt spørgsmål til min SRP? Jeg er blevet bedt om at svare på hvilken effekt type-2-diabetes har på kroppens omsætning af kulhydrat. Her har jeg i forvejen skrevet om fordøjelsen af kulhydrater, omsætning/nedbrydelse og hvilken effekt gluko... -
Varmeoverføringskoefficient
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP vedr. Newtons afkølingslov dQ/dT=-h*A(T-T0) Hvor h er den såkaldte varmeoverføringskoefficient. Det er dette tal jeg ønsker at udregne for en klods af kobber med målene 2cm*8cm*11,4cm. Er der nogen der kan hjælpe med det? det ville være en kæmpe hjælp. Mange tak på... -
“George W. Bush’s ”Address to the Nation on the Five-Year Anniversary of 9/11” d. 11. september 2006”
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRP om Terror og 9/11. Jeg sidder og laver en retorisk analyse af George W. Bush´s tale Five-Year Anniversary. Jeg ville hører om nogle ved hvad han opnåede med talen, opnåede han befolkningens opbakning, og hvis hvad opnåede han opbakning til Håber at nogen kan... -
Atombombens opbygning.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lede efter noget litteratur om atombombens opbygning. Har godt og vel ledt rigtig mange steder, men synes ikke rigtig det er det, jeg har behov for. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmesider? Det er i forbindelse med min SRP. Er det en god idé at bruge wikipedia ... -
neuropsykologisk forbindelse med PTSD!!!
ForumindlægHej derude :-) jeg er igang med at skrive min SRP der omhandler PTSD, men jeg er gået lidt i stå. Jeg har svært ved at kunne formulerer en sammenhængen mellem PTSD og neuropsykologi? og hvordan/hvorfor neuropsykologi er vigtigt for forståelsen af PTSD? Håber virkelig der er nogle derude der har ... -
Analyse
ForumindlægHej alle, Jeg er som så mange andre i gang med, at skrive SRP og er kommet i tvivl om hvordan man skal lave den analyserende del. Når jeg skal analysere Robert Louis Stevensons "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde", skal det så være som en "normal" engelsk aflevering... -
Metode
ForumindlægHey! Som mange andre skal jeg nu igang med den frygtede SRP.. Jeg er kigger lige nu punktnerne igennem, men er i tvivl om metode? Jeg går på HHX og skriver i Afsætning og samfundsfag.. Men nogle der kan sige ganske simpelt hvad metode er i specielt disse to fag? Er det modelleri afsætning som... -
Hjælp til om spørgsmål er besvaret
ForumindlægHej alle, som så mange andre er jeg lige nu godt i gang med min SRP. Mit emne behandler det amerikanske gældsloft. Jeg er lige nu blevet færdig med den redegørende del, og jeg vil derfor høre om der er en der vil læse det og fortælle mig om det besvarer den redegørende del af min problemformu... -
Push-/Pull-strategi i Fakta A/S?
ForumindlægHej Studieportalen jeg er ved at skrive SRP, og fået følgende opgave: Analysér Faktas promotionsstrategi. Mit spørgsmål er hvilket Analysér Push-/Pull-strategi bruger man i Fakta og hvorfor? Jeg lidt på bar bund, da det som regel er producenten hvor man skal analysere en Push-/Pull-strategi.... -
Fremmende eller hæmmende synapse?
ForumindlægJeg sidder med min SRP omkring skizofreni. Jeg har beskrevet nerveimpulsets opståen og udbredelse, fordi det menes at skizofreni kan skyldes en overaktivitet af transmitterstoffet dopamin. Jeg har flere stedet fundet, at dopamin kan være fremmende eller hæmmende - det afhænger af receptoren. Hv... -
Udledning af Keplers 3 lov
ForumindlægHej Jeg er igang med min SRP og har fået et dokument (se vedhæftet) som hjælp til at udlede Keplers 3. lov. I udledningen mellem ligning (24) og (25) siger det at de bruger ligning (9) fra Keplers første lov. Mit første spørgsmål er: hvorfor? Andet spørgsmål: Hvordan finder de frem til r0 når de... -
Globalisering teori
ForumindlægHej allesammen:) Er igang med min SRP hvor jeg har om danskevirksomheder i en globaliseret verden. Jeg er igang med min første problemstilling som hedder redegør for begrebet globalisering, relevant teori og forskellige holdning og typer. Nogen der kan hjælpe her, har været inden på de 5... -
Tidsskrift: Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole. Er der nogle der kunn...
ForumindlægHej allesammen, jeg har brugt en del stykke tid på at finde denne kilde til min srp "Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigma-telegrammerne for 2. verdenskrigs forløb?". Jeg har forsøgt så meget som muligt at finde den i nærre biblioteker. Det ville være til stor hjæl... -
Analysering af promotion
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave min SRP opgave, og i min problemformulering er jeg blevet bedt om at analysere Coca Colas promotion. Hvilke analysemodeller ville i tage med her? Jeg vil gerne være sikker på at jeg ikke overser noget. På forhånd tak for hjælpen :-) -
Udregne formfaktoren hjælp?
ForumindlægHej jeg sidder med srp i den forbindelse er jeg ved at udregne formfaktoren for en badminton fjerbold teoretisk. Her er jeg dog strandet. Jeg ved at den afhænger af reynoldstallet. Men heller ikke det ved jeg hvordan jeg kan beregne ved en badminton bold. -
Hjælp til virksomhedsanalyse!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP-opgave om Baresso i VØ og Afsætning lige nu og er gået lidt i stå... Min problemformulering lyder sådan: foretag en virksomhedsanalyse med brug af relevante samfundsøkonomiske modeller.. Hvad er de samfundsøkonomiske modeller? kan det være de 4 p'er? Håber I...
