Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17481 til 17500 af 27496
-
Phosphatfældning - Reaktionsskema
ForumindlægJeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Fosfat og nitrat (+ ammonium)
ForumindlægHej! Nu har jeg brugt søgefunktionen, men kunne intet finde om, hvad fosfat og ammonium bruges til i forhold til nitrat, der (ifølge min bog) bruges til planternes (i dette tilfælde algers) vækst. Er næringssaltenes funktion/virkning den samme? (Nu er det biologi på B, så ved ikke om jeg skal... -
Arter
ForumindlægJeg har fået en opgave for i biologi, hvori jeg skal diskutere om denne sætning. Jeg vil bare vide, hvad i synes om denne sætning og hvordan i ville diskutere det, er i enig med sætningen? Og tak på forhånd. :) Sætningen : "Professor afgøre om det er en art eller ej" -
SRO
ForumindlægHej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak -
Blodtype
ForumindlægHej. Er der en der vil hjælpe mig med en opgave i biologi, der lyder således: Et ægtepar hvor manden har blodtyp A rhesus positiv og kvinden har blodtype B rhesus negativ har lige født deres første barn. Hvilke blodtyper kan barnet få? -
Glykogen
Forumindlæghej jeg har fået to spørgsmål til min ffremlæggelse i biologi. Håber i kan hjælpe. :) 1) Forklar hvad der sker med glyogendepoterne i lever og muskler under et langvarigt arbejde som f.eks cykelløb eller maraton. 2) Hvad er glykogen, og hvor mange gram glykogen er der i henholdsvis leve... -
AT - mennesket forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer? -
triplet
ForumindlægHej Jeg sidder med det her spørgsmål i biologi, jeg ikke kan finde ud af, og synes ikke jeg kan læse mig frem til et svar i min bog. Hvor i en triplet er det typisk mindst fatalt med en mutation, og hvorfor egentlig? Nogle der kan hjælpe med dette? Hilsen Louise -
Baye's formel
ForumindlægHeej :) Skal skrive studieretningsopgave i biologi/matematik, og skal bl.a. bevise Baye's formel. Er der nogen der har et godt bevis liggende, og evt. kan forklare det? Synes nemlig det jeg har er ret "tyndt".. På forhånd tak Mvh Lea (: -
Bakteriers evne til at nedbryde olie
ForumindlægHejsa. Jeg har en biologiopgave som volder mig en del problemer. Er der nogle der evt. kunne give mig nogle tips ift. besvarelsen af denne opgave? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2001/august/Opgave%202.pdf -
Planteceller og fotosyntese
ForumindlægHey x Jeg er i fuld gang med min biologi rapport, MEN jeg har lige et par spørgesmål! - Er det rigtigt at planteceller laver fotosyntese for at omdanne sollys til atmosfære? - Hvad kan man skrive til en hypotese om osmose? HJÆLP TAK! -
Bladene og træernes respiration
ForumindlægHej alle! vi har et dilemma inde for biologi. Vores spørgsmål: Inde i bladenes og træernes celler foregår der en proces, som kaldes respiration, hvad er det? Håber at en af jer sidder inde med svaret! M.V.H. flodhesteungerne -
bioteknologi
Forumindlægsidder med en større skriftlig opgave i biologi på flex og er gået i stå ved de to spørgsmål, er der evt en som kan hjælpe. hvorfor er det ikke altid alle produkter af en gensplejsning, der kan bruges? beskriv teknikken hvor man udvælger de celler, der har fået det ønskede gen indsplejset? -
EU siger nej til kanel
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT i fagene Dansk A og biologi C. Jeg ville spørger om der evt. er en der kender et forsøg med kanel/kumarin. Eller måske kender i en rapport om kumarin el.lign. -
Det Haster; lille spørsmål om eksamen.
ForumindlægHey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D -
Blodlegemer?
ForumindlægHej! Jeg sidder med noget biologi, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 1. Hvor produceresblodlegemer? 2. Hvad sker der når sukker forbrændes i en celle? 3.Forklar hvordan ilt optages i lungerne og hvordan kuldioxid udåndes? Jeg ville blive super glad hvis i kunne hjæ... -
Omkring muskler og doping
ForumindlægJeg sidder fast ved npget biologi som jeg håber jeg kan få noget hjælp med :) Spørgsmålene er følgende: 1) Hvad er en forbrænding i kroppen? 2) Redegør for forbrændingsprocessen 3) Hvad er doping? Hvilke bivirkninger kan der være ved doping Tak på forhånd! -
HJÆLP! !!
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen? -
Spørgsmåæ
ForumindlægJeg har et lille problem med et biologi spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med. Det lyder: Forklar hvordan det kan være lungerne fyldes med luft, når vi aktiverer indåndingsmusklerne? Håber nogen kan hjælpe mig :) -
Celler og organsystemer?
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at jeg skal op i biologi c mundtligt her i 1.g. Og et af de mange emner vi kan trække på selve dagen er "celler og organsystemer" Har i bekendskab til hvilken spørgsmål man kan blive stillet ?
