Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17501 til 17520 af 27496
  • Fællesfagligtfokusforløb forsøg

    Forumindlæg
    hej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :))
  • Hjælp til eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at forberede mig til biologi eksamen. Jeg ville høre om nogle kunne forklare mig hvad sammenhængen er mellem antigener og antistof? Ville sætte stor pris på det, da jeg ikke kan fine noget om det..
  • reaktionsligning - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi, og det ville være super rart, hvis der var en der gad at hjælpe og evt. fortælle mig hvad der sker i reaktionen. På forhånd tak ! Enzymet lactase ) er et hydrolytisk enzym der specifikt katalyserer nedbrydningen af disaccaridet lactose (=mælkesukker) til monosacca...
  • Pest

    Forumindlæg
    Hej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :(((
  • Skelet

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har en opgave om Skelet i biologi. Jeg skal skrive om; hva et skelet er, hvad man bruger det til osv.. Er helt blank, aner ikke hvordan jeg skal skrive det op osv. Kan heller ikke finde noget ordenligt på nettet. Nogle som gider komme med noget? Evt. gode hjemmesider om det? tak :)
  • Hjælp til figur

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil
  • Prokaryote og Eukaryote celler

    Forumindlæg
    Skal til biologi eksamen lige her rundt om hjørnet og er igang med at læse op, kan simpelthen ikke forstå hvad prokaryoter og eukaryoter er iforhold til dyreceller og planteceller, syntes godt nok det står en masse sløret om det men forstår bare ikke, altså er de, de samme celler bare andre navne...
  • Indentitet

    Forumindlæg
    Jeg skal have projektopgave om et par mdr. vores overordnede emne vil være "Identitet" så jeg tænkte på om i ikke har nogle underemner, der er lette at arbejde og fremlægge. Jeg vil gerne have noget med meget biologi, da jeg er rigtig god til det. På forhånd tak :D
  • Spørgsmål - Bio A

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har nogle spørgsmål angående en biologi aflevering, der handler om blandt andet kvælstof. Er det sådan at jeg kan snakke med en om opgaverne herinde, vil jeg meget gerne bede om mail så jeg kan sende de spørgsmål jeg har :) På forhånd tak
  • Li-Fraumenis syndrom!

    Forumindlæg
    hej! jeg er ved at lave en eksamens opgave i biologi, om Li-Fraumenis syndrom http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf det er opgave 1.B. Er der nogen som kan hjælpe mig med at svare på et af spørgsmål. på forhånd tak
  • AT-synopsis problemstilling

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove
  • Hjælp til AT

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive i biologi og samfundsfag om genmanipulation, herunder designer babyer. Egentlig ville jeg spørge andre, som også skal skrive i samme emne, om hvordan jeres problemstilling er og hvad I har tænk jer at konkludere. Derudover hvordan I fletter samfundsfag ind i emnet.
  • Opgave om antibiotika - er BLANK!

    Forumindlæg
    Hey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år....
  • Viden om ørken

    Forumindlæg
    Jeg har nogle spørgsmål til en biologi rapport omkring ørkenen. Jeg har brug for viden om: -Klimaet i ørkenen. -Jordbunden i ørkenen. -Vandets kredsløb i ørkenen. -Specielle træk ved ørkenen. Mange tak :)
  • hjælp til opgave A eller B ?

    Forumindlæg
    Jeg skriver om fedme i psykologi og biologi og er pludselig blevet total i tvivl om, hvilken opgave jeg skal vælge a eller b ? :( håber der er nogle, måske med samme emne der kan hjælpe mig .
  • Hjælp med kartoffel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder netop og laver biologi opgave, og er kommet til min 4. opgave, som omhandler antisenseteknik, hvilket jeg ikke forstår. Kan nogle rare sjæle hjælpe mig med 3 spørgsmål? ( se vedhæftet dokument)
  • Hvordan skal jeg forklare denne figur til Tetrodotoxin-opgaven?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået den biologi-aflevering, der handler om Tetrodotoxin. Der er en figur, som viser noget om aktionspotentialet i en nervecelle, og jeg ved ikke hvordan jeg sådan helt korrekt skal forklare den. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig? :-)
  • Hjælp-vippespirometer

    Forumindlæg
    Hej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... M...
  • hjælp det haster

    Forumindlæg
    Hej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... MV...
  • forskel på kroppens celler og æg- og sædceller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en biologi rapport, og har frygtelig brug for hjælp! Det er ikke mit stærkeste emne. Der bliver spurgt: "Hvordan adskiller æg- og sædceller sig fra resten af kroppens celler? Er der nogen der har en begrundelse for det? 1.000 Tak på forhånd