Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17501 til 17520 af 23683
-
Kuglestød - teknikken
ForumindlægHej Jeg står og skal til at skrive SRP om kuglestød hvor jeg skal beskrive de to teknikker der er i kuglestød. Men jeg har meget svært ved at finde materiale omkring det. Vil derfor høre om der var nogle der kendte nogle gode bøger eller hjemmesider, der beskriver teknikkerne i kuglestød og... -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg sidder og har et lille problem med min DHO. Jeg skal lave et vurderende spørgsmål, men ved ikke heæt hvad jeg skal lave der i. mit redegørende er: den politiske siuation i 1150-1260 i Danmark mit analyserende er: - Hvornår var stridighederne mellem Abel og Erik, og hvad var grunde... -
Hvilken uddannelse efter ?
ForumindlægHej Studieportalen Lidt baggrundsinfo: Jeg går lige nu på HHX, og nyder det herude. Jeg har en stor lyst og kan virkelig godt lide at analysere aktier og diverse firmaers regnskaber. Det er i den retning jeg tænker jeg vil bevæge mig i hvert fald. Jeg tænker noget aktieanalytiker eller fina... -
Er der ik nogen der har en god novelle liggende som de slev har skrevet?
ForumindlægHelp me!!! snøft.. jeg har en dansk opgave for til imorgen og jeg kan ikke finde ud af at skrive en novelle har prøvet og prøvet, jeg kan virkelig ikke.. og det er MEGET vigtigt.. eller hvis der er nogen der har en analyse af ”Tre dage i Prag” af Naja Marie Aidt..Ville virkelig være ... -
Specificering af konspirationsteorierne om 9/11
ForumindlægHej Alle. Skal til at skrive DHO i samtidshistorie og kunne godt tænke mig at skrive om 9/11 og konspirationsteorierne. Jeg vil bare gerne høre om hvordan jeg skal specificere emnet og hvad jeg skal gå i dybden med. Altså hvad mit overordnet fokus skal handle om. (redegørelse, analyse og di... -
Vulkaner.
ForumindlægHejsa. Jeg håber at der er en derude der kan svare på mine spørgsmål mht. vulkaner. Jeg har fået udleveret et konturkort over Italien, og har tegnet grænserne mellem pladerne ind. Og så lyder opgaven på at jeg skal skrive en analyse, der fører til en forklaring på vulkanismen.. Er der en der lige... -
Diskursanalyse af Bush's tale efter 9/11 og efter angrebet i Irak
ForumindlægHej alle jeg vil lige spørge om der er nogen herinde, der har noget stof til en diskursanalyse/retorisk analyse af George W. Bush's tale til nationen. Derudover vil jeg spørge omd er er nogen der har det samme bare ift. den tale han holdte da USA valgte at gå ind i Irak i 2003 Mange ... -
AT- Religion og dansk - mohammedkrisen
ForumindlægHej, jeg har AT-eksamen denne sommer og har valgt fagene dansk og religion. Til dette vil jeg gerne skrive inden for emnet mohammedkrisen/ytringsfrihed. Jeg har tænkt lidt på at finde en tekst i dansk, som jeg kan analysere også ved jeg ikke rigtig hvad man kunne finde på i religion. Er de... -
Hjælp til rapport omkring titrering af ascorbinsyre!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål som hedder: Bestem ascorbinsyreindholdet i den analyserede C-vitaminpille og sammenlign med deklarationen. Har prøvet og kigget på mine noter, og søgt efter det på nettet, har endda prøvet og spørger min lærer, men han nægter at hjælpe mig:... -
Metoder til reklameanalyse? (Dansk og EØ)
ForumindlægHej! Jeg har valgt at beskæftige mig med reklameanalyse i dansk og EØ til årets AT-projekt.. Jeg er gået lidt i stå med metodedelen. Jeg skal analysere 2 reklamer fra Cult.. Hvilke metoder er det jeg bruger? (Gerne med lidt fine ord, sådan så jeg ikke blot skriver "reklameanalyse"..) ... -
SRP - reklame
ForumindlægJeg er i lige nu igang med at finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP. puha det er svært synes jeg. jeg skal skrive i Dansk og afsætning. Jeg skal lave en reklame i Dansk, men hvad kan jeg indenfor afsætning bruge som kan kædes sammen med denne reklame analyse er helt på bar bund her? :/ -
dansk eksamen
ForumindlægDet centrale i en dansk mundtlig eksamen ligger jo i at analysere den udleverede tekst.Hvor meget vægt ligges på henholdsvis:-At relatere/perspektivere-At kunne fortælle hvilken perioder teksten er fra (Dette med en grundig gennemgang af perioden...ikke bare det at fortælle hvilken periode den er... -
Morality Play og The Return of the King
ForumindlægHej! Jeg mangler noter til Morality Play af Barry Unsworth, så hvis nogen har noget, der bare ligner noget brugbart, så skriv venligst!Desuden mangler jeg lidt analyse af The Return of the King-bogen (sidste del der omhandler Sam og Frodo i deres landsby)På forhånd tak! -
Digt der beskriver forelskelse - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har valgt at min AT-emne skal være forelskelse i biologi og dansk. Bilogi: Forelskelse opstår pga. kommunikation mellem nerveceller og hormoner. Dansk: Hvordan formidler man den uhåndgribelige følelse af forelskelse? Jeg søger hjælp til at finde digte til en danskfaglig analyse, hvor f... -
Brug af berettermodel på "En tør hvid årstid"?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg sidder og er i gang med min SRP. Her skal jeg analysere og fortolke "En tør hvid årstid" af André Brink. Har tænkt lidt på, hvorvidt det ville være en god idé eller ej, at bruge berettermodellen på den. Hvad siger I? Skriv meget gerne, hvis I har læst boge... -
haster lidt..gammelt dansk
Forumindlæghej alle sammen jeg leder efter et std hvor jeg kan få oversat gammel dansk i dette tilfælde skal jeg få oversat en folkevise som hedder: "dronning dagmars død", da jeg ikke helt forstår den og har en opgave for hvor jeg skal skrive et resume af den. - ps. hvis i kan hjælpe mig med at f... -
HF-eksamen skr. dansk august '98
ForumindlægHej.. Er ved at skrive en stil om emne 3 i Hf skr. dansk eksamen august '98.Er der nogen der har skrevet om dette før, og har nogen idéer. Er helt tabt. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Ville være meget hvis nogen gad hjælpe mig på rette spor mht. hvordan billederne skal analyseres og fortolkes. -
Obama
ForumindlægHej.. Jeg skal finde ud af hvem Obama er og analysere og fortolke hans tale og vurder om hans taler virkeligt bliver forstået af folk. Om de lytter til hans propaganda ?? Kan I hjælpe ig med at finde bøger og links hvor jeg kan finde noget om det her.. skal skrive delkonklusioner og fremlægge om... -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
efter "er"
ForumindlægJeg har en tysk sætning jeg skal oversætte, men er i tvivl om at analysere den på dansk.Han er meget berømt på grund af hans grovhed.Er "berømt" så et omsagnsled til grundled. JEg mener jeg har lært at hvis "er" er omsagnsleddet, så bliver det efterfølgende omsagnsled til grun...
