Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17541 til 17560 af 77388
-
Første verdenskrig: Deleme, problemformulering og produkt
ForumindlægHej :) Jeg går i 9. klasse og skal op til eksamen i Historie. Jeg har trukket emnet: første verdenskrig, og er nu blevet bedt om at finde et delemne, en problemformulering, et produkt og 5 kilder. Det skal lige siges at jeg skal op i den nyeste eksamensform i historie. Jeg har tænkt lidt på at h... -
Præsentation af Beatpoesi
ForumindlægHej jeg skal til Dansk eksamen om ca. 14 dage det er en 9. klasse afgangseksamen, jeg har trukket Beatpoesi Dan Turèll og Claus Høxbroe som er mit forbybelsesområde. mit prøveoplæg er Total Eufori med Dan Turèll jeg skal lave en pæsentation af beatpoesi, jeg har læst lidt om det... -
Why become a fan?
ForumindlægHej Allesammen :-) jeg er igang med at finde ud af hvad jeg skal sige til min 9 klasses afgangs eksamen. Det er et engelsk oplæg hvor jeg har om Justin Bieber, og jeg har et spørgsmål som jeg sidder og roder lidt med... Why become a fan??? Hvis i har nogle ideér eller ta... -
Kommaregler - Hvilken skal jeg bruge?
ForumindlægJeg går ud fra, at mange har hørt om de nye kommaregler fra undervisningsministeriet. De nye kommaregler er meget anderledes end de gamle som jeg har lært (i mine øjne). Jeg har trænet de nye kommaregler en smulle, men jeg føler mig overhovedet ikke sikker i det område. Jeg arbejder meget bedre m... -
Hvor lang tid??
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvor lang tid man har til de forskellige eksamner (jeg går i 9. klasse). Skriftlig matematik - 30 time til færdighed, men hvor lang tid til problem? Dansk stil Diktat og læseprøve Biologi skriftlig Derudover skal jeg op i kristendom mundtlig, hvor man jo... -
Henrik Pontoppidan om Arv og Miljø
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses eksamen og står med et problem; jeg vil meget gerne finde en novelle eller anden tekst af Henrik Pontoppidan, som handler om Arv og Miljø, men jeg har allerede læst den oplagte "Ørneflugt", og jeg har fået forbud mod at bruge den. Er der nogle andre tekste... -
Billedanalyse
ForumindlægHej! Jeg har trukket den fotograferende virkelighed til min dansk mundlit eksamen. Jeg har valgt et billede om vejvrede, men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave en analyse af billedet? (altså, billedet forestiller to mænd der står og råber ad hinanden pga. den ene har gjort noget den anden b... -
Kristendom eksamensforberedelse
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i kristendom for 9. klasse, men jeg er i tvivl om, hvordan man bedst muligt forbereder sig i de 40 minutter, man har. Det eneste jeg ved, jeg skal, er at trække en opgave med tre kilder, hvor der står nogle spørgsmål, og så har jeg 40 minutters forberedelse, hvoreft... -
Kapitalisternes reaktion til strejken i det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle jer kloge hoveder! Jeg arbejder på en disposition til dansk mundtlig eksamen i 9. klasse, der handler om det moderne gennembrud. Jeg er nået til, at arbejderne, inspireret af Karl marx, Pio og det socialistiske ugeblad "Socialisten", fandt ud af, at de burde være meget høje... -
en der lige hurtigt kan rette?
ForumindlægJeg har altså lige to oplæg til min eksamen på mandag.. Ikke så lange, den ene på 1 side og et par linjer, den anden på lidt over en halv side. Begge med halvanden i linjeafstand.. Jeg ville bare lige høre om der var nogen der ville læse dem igennem og rette? Jeg er virkelig dårlig til engelsk o... -
Magnetisme, det haster!
ForumindlægJeg skal skrive en fysikrapport om magnetisme til på onsdag, og jeg aner ikke hvad eg skal skrive om, og hvad der er vigtigt at komme ind på, hvilke forsøg jeg skal beskrive osv. Har indtil videre kun skrevet om polerne + et forsøg dertil og feltlinier + et forsøg dertil. Hvad er vigtigt at komme... -
Fra jæger til Bonde - prøveoplæg
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og jeg har fået en opgave i histore. Det er et prøveoplæg fra da man skulle op til skriftlig historie til eksamen. Opgaven hedder fra Jæger til bonde. http://www.viauc.dk/cfu/fag/historie/historieiskolen/Documents/Gyldendal%20pr%C3%B8veopl%C3%A6g.pdf kan ses på nogle ... -
Hjælp med Samfundsfag
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er en elev der går i 9 klasse, og har brug for hjælp med samfundsfag. Min lærer har fortatl mig at i år, hvis vi trækker samfundsfag, og tager til eksamen, skal man være forberedt. Men da jeg ingen ideer har, hvis jeg gerne have hjælp. Blive bedre til samfundet, hvem der... -
Apartheid-Gandhi eller Nelson Mandela
ForumindlægJeg er igang med at lave min synopse til engelsk 9. klasse afgansgeksamen. Mit overemne er Apartheid and prejudice og underemne har jeg valgt, at skrive om enten Nelson Mandela eller Gandhi. Jeg vil helst skrive om Gandhi, da jeg ved en del om ham og det dermed, vil være lettere for mig til ... -
Engelsk disposition
Forumindlæghej. jeg skal snart op i den afsluttende eksamen i 9. klasse i mundtlig engelsk. Vi skal snart aflevere vores disposition, og jeg er lidt i tidspres, jeg kan simpelthen ikke finde mit underemne. vi har emnerne South Africa, other ways of living, new york, ireland og growing up. jeg kunne virkel... -
Engelsk- growing up with famous parents
Forumindlæghej. jeg skal snart op til den afsluttende eksamen i 9. klasse i engelsk. vi skal aflevere vores disposition om 2 dage. Jeg har rigtig travlt, så håber på at kunne få noget hurtigt hjælp. mit overemne er: growing up, og mit underemne er: growing up with famous parents. Jeg kunne rigtig godt b... -
HJÆLP-- HAR BERUG FOR DET !!
ForumindlægHeej :D Jeg har lige trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. (vi har fået b eksamen, hvor vi har 2 uger til at forberede os.) Men jeg kan ikk rigtigt finde noget : med mit emne. Jeg har trukket identiet. jeg kan vælge hvad jeg vil, men det skal bare handle ... -
kan nogen hjælpe-
ForumindlægHeej :D Jeg har lige trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. (vi har fået b eksamen, hvor vi har 2 uger til at forberede os.) Men jeg kan ikk rigtigt finde noget : med mit emne. Jeg har trukket identiet. jeg kan vælge hvad jeg vil, men det skal bare handle om iden... -
Film, musik el. tekster vdr. eng. eks.?
ForumindlægJeg skal til mundtlig engelsk eksamen om ikke så længe. (9. klasses afslutningseksamen) Mit emne omhandler vold i USA - også sammenlignet med andre lande. Samtidig vil jeg snakke om, om det er muligt, at den voldelige kultur bliver spredt til Europa, Danmark, ligesom vi har "arvet" så m... -
Eventyr - Kilder
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om "Farytales" til engelsk FSA eksamen i 9. klasse. Min dispotion ligger vægt på om det er pga. eventyr at kvinder idag er stressede, vil have store bryllupper og aldrig bliver rigtigt lykkelige. MEN jeg har næsten desperart brug for nogle gode engelske sid...
