Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17541 til 17560 af 23683
-
Knut Hamsun - Victoria
ForumindlægHjæælp..! Er der nogen der har læst Knut Hamsun's "Victoria"? Jeg sidder og har lige fundet ud af at jeg har en aflevering til i morgen om denne... Jeg skal lave en litterær artikel.. Alt hvad i har at sige, om det er referat, analyse eller andet... Så kan jeg bruge det... Jeg er h... -
Et mægtigt gilde og myg
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af John Steinbecks roman "Et mægtigt gilde". Jeg sidder lige nu i den situation, at jeg skal bruge myggens betydning, altså hvad symboliserer myg somregel? Så hvis der er nogen, der ved det, vil jeg meget gerne vide det. Hvis der er nogen, der sidder i... -
SSO - temaafdækning?
ForumindlægJeg har analyseret 3 noveller fra en novellesamling og skal nu afdække temaerne for hele novellesamlingen. Der er i alt 9 noveller og nu er spørgsmålet hvordan jeg skal forholde mig til de resterende 6 noveller? For jeg skal jo tage stilling til dem og deres temaer i et forsøg på at bestemme saml... -
Stephen kings rita hayworth and shawshank redemption..
ForumindlægHej jeg skal svare på følgende spørgsmål ud fra at have læst bogen "rita hayworth and shawshank redemption". Kan i hjælpe med noget inspiration, hvis i har læst den eller set filmen? Der ønskes en analyse og fortolkning af Stephen Kings rita hayworth and shawshank redemption, med særli... -
Gode danske tekster - ideer?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at finde en tekst som jeg kan skrive om i min EE, men er helt tom for ideer, da danske tekster aldrig har været det jeg har læst mest af. Det skal være fra en dansk forfatter og skal helst ikke være for nemt at analysere, men dog heller ikke for besværligt. Det... -
Fordybelsesområde Science Fiction
ForumindlægHej, I dag trak jeg fordybelsesområdet “Science Fiction“ til afgangsprøven i dansk. Jeg har dog ingen idé om, hvilke prøvetekster eller bøger, der er gode at tage fat på og analysere? Har i nogle foreslag? Helst nogle tekster med noget kød på, altså hvor der er meget at sige, med fx.... -
"Frække Jensen" af Rifbjerg
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Camilla Christensens novelle "Søndag"(Studentereksamensopgaven fra 2004) og jeg har tænkt mig at sammenligne den med Klaus Rifbjergs "Frække Jensen" og derfor vil jeg høre om der er nogen, der har skrevet opgave om "Frække jensen... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
AgNO3 + HNO3 ---> ?
Forumindlæghej jeg har lavet et forsøg, hvor jeg skulle identificere et stof. Jeg fandt ud af at mit salt var AgNO3. I en af forprøverne, skulle jeg tilsætte salpetersyre til analysen, og den blev opløst, men jeg kan ikke se, hvordan jeg skal skrive reaktionsligningen op. så mit spørgsmål er, hvordan vi... -
Fortælleteknik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere en roman fra Det Moderne Gennembrud og kigger derfor på, hvilken type fortæller der tages i brug. Min konklusion er, at der er tale om en skjult 3. personsfortæller - med en indre sysnvinkel. Men er det overhovedet muligt at have en skjult 3. personsfortælle... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
A dry white season
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med min SRP opgave, og har fået til opgave at lave en fortolkning og analyse af romanen A dry white season, hvor hovedvægten ligger i en karakteristik af manden Ben Du Toit.. - en som har en gammel opgave liggende? Kunne godt bruge hjælp til at finde de ... -
Tv-reklamer. nyere danske reklamer
ForumindlægJeg har trukket Tv-reklamer. nyere danske reklamer igår og kan simpelthen ikke finde en reklame jeg har lyust til at analysere og som der samtidig er masser af kød på. Ville høre om i ikke havde nogle forslag. Den må højest være 8 år gammel, dansk og en tv reklame. -
1970erne i USA
ForumindlægJeg skal analysere en statistik med fattigdomstal fra 1959 til 2010 i USA. Fra 1959 til ca 1970 falder antallet af fattige fra 40 millioner til 25 millioner, og antallet af fattige ligger helt dernede omkring helt indtil ca 1980. Er der nogen, der kan give mig en god begrundelse for faldet... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg trak fordybelseområden identitet . Jeg vil perspektiere til min fuking familie ina Bruhn Kender i en god bog/ novelle til at analysere og perspektiver til min fuking familie. Tror ikke der må være mange sider i bogen/ novellen. Håber nogen der kan hjælpe. ?? -
Psykologi
ForumindlægHJÆLP.... Jeg sidder i øjeblikket og skriver på min SSO (større skriftlige opgave) jeg har fået stillet en opgave som lyder; Analyser bl.a ved hjælp af psykologiske teorier omkring psykoser, hvilke årsager, der kan ligge bag sygdommens udbrud og forløb. det handler om skizofreni.. Hvis der er nog... -
Wine short story og digte
ForumindlægHej derude Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med noter/analyse til "wine" af Doris lessing eller kan sige mig kort hvad den handler om? Og er der nogen der evt ved hvad digtene "Inland Waterway", af John Betjeman, "River" af Ted Hughes og "River&qu... -
Indkøbsstyring og logistiksystem
ForumindlægHej alle behjælpelige! Jeg er igang med at skrive SRP omkring Vestas, hvor jeg skal analysere virksomhedens indkøbsstyring og logitisksystem. Min problem er bare, at jeg ikke kan finde noget information om dette. Ved du eventuelt hvordan jeg kan få fat i noget materiale omkring dette? På fo... -
har brug for hjælp til at finde et emne..
Forumindlæghej. Jeg skal skrive en historieopgave, men kan ikke finde på et emne at skrive om.. der står dette i mine papire: 1. Redegøre for begreberne nation - nationalisme 2. Analysere forskellige opfattelser af det at være dansk 3. vurdere hvilken betydning begrebet danskhed har for vores selvopfatte...
