Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17601 til 17620 af 27496
-
CRISPR
Forumindlæghttp://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie -
Økologi
ForumindlægJeg har et spørgsmål i biologi, som jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe med Det lyder sådan her: Angiv 2 abiotiske miljøfaktorer, der medvirker til nedbrydningen af bade på skovbunden, og forklar, hvordan hver af de 2 abiotiske miljøfaktorer påvirker nedbrydningen af blade. -
beregning af plasmider osv.
ForumindlægHej, jeg er i gang med noget resultatbehandling, hvor jeg skal beregne antal plasmider i en celle, og jeg trænger virkelig til hjælp ! ,s er der en, der kan finde ud af biologi og som vil hjælpe mig, da jeg sidder fast. Skriv til min indbakke så skriver jeg nærmere hvad opgaven går ud på Tak på... -
Amylase
ForumindlægHej :-) Har fået et spørgsmål i biologi der lyder: I den menneskelige krop sættes der amalyse til maden to steder - hvor? Hvorfor kan kroppen ikke nøjes med at tilsætte amylase et sted? Men mit spørgsmål er - hvad er amylase? Har ikke forstået det. Håber i kan hjælpe. Hilsen Signe -
HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering
ForumindlægHej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate -
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
Hjælp til problemstilling.
ForumindlægHej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d... -
Naturforvaltning
Forumindlæghej alle sammen er i gaang med min biologi opgave og tænkte jeg kunne spørge om jeres meninger :) spørgsmålet: hvad er det for nogle naturoplevelser vi gerne vil have og hvad kan man gøre for at folk lettere får naturoplevelser? hvad er jeres mening?? på forhånd mange tak :) -
Eksamens spørgsmål
Forumindlægjeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en af mine eksamens spørgsmål. Du skal diskutere hvilken betydning atmosfærens kuldioxidkoncentration har på størrelsen af bruttoprimærproduktionen (BPP); nettoprimær¬produk-tionen (NPP) og resp... -
begrænsende faktor
Forumindlægjeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at af mine eksamens spørgsmål. Vurdere hvilken indvirkning fosfat som begrænsende faktor kan have for størrelsen af nettoprimærkoncentrationen og hvilken betydning dette kan have videre op i en ... -
Hjælp Tak :/
ForumindlægJeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (: -
KAPILLÆR-spørgsmål :)
ForumindlægHej! :) Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget biologi.. 1) Ved hvilken transporttype passerer ilt og kuldioxid kapillærvæggen? 2) Hvor er iltkoncentrationen højest - i kapillæren eller i det omliggende væv, og hvorfor? 3) Hvordan vil du forklare, at vand transporteres ud af kapillæren? Tak :) -
mtDNA - slægtskabsanalyse
ForumindlægSidder og fumler lidt med et spørgsmål i biologi, jeg har problemer med mitokondrielt DNA og slægtskabsanalyse, har forstået at mtDNA nedarves fra moderen, men er generelt lidt usikker på det? håber på lidt(meget kunne også være godt :D) hjælp :) lille "bonus spørgsmål": andre metoder... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp!! jeg er igang med at lave en biologi aflevering, og jeg ved simpelthen ikke hvad forædling betyder... jeg har prøvet overalt. men forstår ikk hvad det er for noget ? en der er sød og hjælpe ? :) -
resultat
ForumindlægHej jeg har problemer med spørgsmål 5 er der nogen der kan hjælpe? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 % -
Luftvejen/Lungerne/Ryning
Forumindlæghei¨... skal lave biologi til imorgen.. *hvordan trækker vi vejret?hvordan styres vejrtrækningen<+ *hvad sker der med luften,når vi trækker vejret? *fortæl hvad der sker med luften i lungerne? *hvad hedder luftvejen? tak på forhånd... håber der er nogen der kan hjælpe.. -
HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min biologi opgave, men er stoppet fordi, at jeg ikke kan svare på disse spørgsmål.. Hvad gøre det autonome nervesystem for at kroppen kan komme af med varmen når du dyrker sport???? Hvorfor bliver du varm, når du bevæger dig?????? -
Molekylerne i maden.
ForumindlægHej! Jeg har en spørgsmål, angående molekylerne i ens mad. Hvad bruges molekylerne i maden til? Det er en spørgsmål, fra min biologi rapport, som jeg er i gang med, og jeg er så lige gået i stå ved denne spørgsmål. Håber at I vil give jer tid til at svare på den :) -
Analyse af stress
ForumindlægJeg skal lave en synopsis og en analyse vedr. stress. Jeg skal kombinere psykologi samt biologi, og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om hvilke problemformuleringer der vil være nærliggende at kigge på. Nogen med bud på hvad man kunne analysere indenfor dette felt? :)
