Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17621 til 17640 af 23735
-
billedeanalyse
ForumindlægHej alle Jeg har været så heldig at trække kunstmalerier til min mundtlige dansk afgangsprøve. jeg vil derfor spørge jer, om nogen af jer har en ide til et godt billede at analysere. Jeg har tænkt lidt på maleriet udslidt af brendekilde. har i nogle bedre ideer? på forhånd tak -
Et mægtigt gilde og myg
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af John Steinbecks roman "Et mægtigt gilde". Jeg sidder lige nu i den situation, at jeg skal bruge myggens betydning, altså hvad symboliserer myg somregel? Så hvis der er nogen, der ved det, vil jeg meget gerne vide det. Hvis der er nogen, der sidder i... -
Et digt i bogen Den sorte ravns forbandelse
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg har trukket fantasynoveller. Jeg har så valgt en kort afsnit af en bog, hvor der står en slags digt med mange gammeldags ord og jeg tænkte på om i kunne hjælpe med at analysere det eller ihvertfald komme med jeres bedste bud på hvad digtet... -
bjørn borg reklame
ForumindlægHej jeg skal til at lave en analyse til bjørn borg undertøj og jeg har et billede af den. Jeg kan ikke finde noget om hvornår reklamen er trykt og skal virkelig bruge det http://danskundervising.wikispaces.com/file/view/Bj%C3%B6rn_Borg_reklame.JPG.jpg/133954425/799x1104/Bj%C3%B6rn_Borg_reklame.J... -
SSO - temaafdækning?
ForumindlægJeg har analyseret 3 noveller fra en novellesamling og skal nu afdække temaerne for hele novellesamlingen. Der er i alt 9 noveller og nu er spørgsmålet hvordan jeg skal forholde mig til de resterende 6 noveller? For jeg skal jo tage stilling til dem og deres temaer i et forsøg på at bestemme saml... -
Knut Hamsun - Victoria
ForumindlægHjæælp..! Er der nogen der har læst Knut Hamsun's "Victoria"? Jeg sidder og har lige fundet ud af at jeg har en aflevering til i morgen om denne... Jeg skal lave en litterær artikel.. Alt hvad i har at sige, om det er referat, analyse eller andet... Så kan jeg bruge det... Jeg er h... -
Læse op mundtligt eksamen.
ForumindlægHej, jeg trak Reklame og har så valgt en Tv-reklame som jeg ville analysere. Derudover skulle man have et oplæsningstykke og her er mit så. http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/17637352 Det er en artikel der handler om selve tv-reklamen, så jeg ville bare lige hører om hvor i synes man måske s... -
Dansk prøveform B
ForumindlægHvordan foregår afgangsprøven i dansk prøveform B? Jeg trak fordybelsesområdet, Science Fiction. Jeg har valgt at arbejde med romanen Frankenstein. Jeg har fundet prøveoplæg og er i gang med at analysere det. Til prøven: skal man så præsentere alt det, man er kommet frem til. Fx personka... -
Hjælp til at finde god reklame
ForumindlægHej allesammen! Jeg er mege frustreret fordi jeg har trukket det jeg mindst ville op i... Nemlig reklamer... Jeg går i 9. Kl. Og skal til at ud af folkeskolen, som i nok har regnet ud. Derfor har jeg virkelig brug for hjælp til at finde en reklame som er god at analysere, for indtil videre har j... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg har snart en mundtlig eksamen i dansk, hvor jeg har valgt novellen Tårer, og jeg er i tvivl om, hvad jeg kan fortælle om ved analysen. Jeg har personkarakteristik, miljøbeskrivelse, tid og berettermodel, er der mere? Og hvordan vil berettermodellen for novellen være? Jeg skal også per... -
"Frække Jensen" af Rifbjerg
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Camilla Christensens novelle "Søndag"(Studentereksamensopgaven fra 2004) og jeg har tænkt mig at sammenligne den med Klaus Rifbjergs "Frække Jensen" og derfor vil jeg høre om der er nogen, der har skrevet opgave om "Frække jensen... -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
DHO - Historieanalyse?
ForumindlægHej Jeg er netop igang med at skrive min DHO, hvoraf jeg har en kilde, som jeg skal analysere. Blandt andet ved brug af kildekritik. Jeg er lidt forvirret over hvad jeg konkret skal skrive. Jeg skal jo ikke snakke om troværdighed og om kilden er første- eller andenhåndskilde. Håber nogl... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Indespærret" af Olivia Levison? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end, at hun vil have lige rettigheder blandt kvinder og mænd) og genren på n... -
Hvad er en tale
ForumindlægHeej Kære SP-folk :) Jeg sidder her med min SRP, og skal til at lave en historiske analyse af en tale. Talen er af Emmeline Pankhurst, holdt i 1913 i Hartford. I talen, taler hun for de engelske kvinders kamp for stemmeret. Hun forsvarer metoder mm. Mit spørgsmål er om en tale er en beretn... -
Psykologi
ForumindlægHJÆLP.... Jeg sidder i øjeblikket og skriver på min SSO (større skriftlige opgave) jeg har fået stillet en opgave som lyder; Analyser bl.a ved hjælp af psykologiske teorier omkring psykoser, hvilke årsager, der kan ligge bag sygdommens udbrud og forløb. det handler om skizofreni.. Hvis der er nog... -
Indespærret
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Indespærret" af Olivia Levison? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end, at hun vil have lige rettigheder blandt kvinder og mænd) og genren på n... -
Fourier - ortogonalitet
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal forklare, jeg er villig til at komme med alle de oplysninger jeg har. Jeg har SRP i mat/fys Jeg har om lyd, herunder fourier analyse og aktiv lyddæmpning. Jeg skal lave en teoretisk behandling af svævning ( addition af to eller flere rene toner). Dette tænk... -
Uden slægt
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Uden slægt" af Ragnhild Goldschmidt? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end ulykkelig kærlighed) og genren på novellen? Håber der er nogen, d...
