Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17621 til 17640 af 23683
-
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ... -
Ernst og lyset - kortfilm (eksistentielle tema?)
ForumindlægHej, Jeg forsøger iøjeblikket at analysere en kortfilm: "Ernst og lyset" Hvis nogen har kendskab til kortfilmen, vil jeg gerne spørge, hvordan man kan finde det eksistentielle TEMA i den? se evt. kortfilmen på youtube (varighed: 12 min.:14 sek.): https://www.youtube.com/watch?v=4UiB4... -
Novellen frem og tilbage med sven ørnø!! HJÆLP!!!! MIN NABO ER I NØD!!!
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun ... -
novellen " frem og tilbage med sven ørnø" MIN NABO ER I NØD OG HAR BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun ... -
Kildekritik!!
ForumindlægHej derude! Jeg tænke på, om der var en venlig sjæl, som ville hjælpe mig med at lave en kildekritisk analyse af en tekst, jeg skal op i.. Jeg har prøvet selv, men føler egentlig ikke at der er nok. PS. jeg beder jer ikke om at lave den for mig, men blot hjælpe mig yderligere. :-) Hvis ja, så... -
HURTIG HJÆLP! Barndommens gade
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen. Jeg har valgt at analysere digtet "Der bor en ung pige" af Tove Ditlevsen, men jeg kan simpelhent ikke finde ud af hvordan jeg skal perspektivere det digt til barndommens gade? (Et andet digt af Tove Ditlevsen) Ville være super skønt hvis der var en... -
De fire fortællemåder?
ForumindlægJeg skal analysere Niels Hav's "Tyrken" . Og jeg skal finder ud af noget omkring hvilken fortællemåde den er skrevet i , men jeg ved ikke hvad de fire fortællemåder er ... Og de beskrivelser jeg finder på nettet forstår jeg ikke rigtig . Nogle der kan hjælpe ??? -
Hvilken metode er teorier? I NEED HELP :p
ForumindlægHej. Hvilken metode er det, når jeg har analyseret en novellen, også i samfdelen forklarer Thomas Hylland Eriksens identitetsstrategier og kobler disse til personerne i novellen? Ooog :D Hvis jeg har nogle teorier (Gordon W Allports Kontaktteori), som jeg gerne vil bruge til forslag til løsning i... -
Spuck vor ihr aus - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har har brug for hjælp til min tysk eksamen. jeg har trukket teksten Spuck vor ihr aus idag og skal op i morgen. Jeg vil høre om nogen af jer, evt har analyseret og fortolket denne tekst tidligere. og hvis ja, kunne det være at i kunne smide den op herunder, det kunne være så dejligt, fo... -
opgave om iagttagelse
Forumindlæghej venner, jeg vil gerne høre om der er nogen som er i gang med pædagog uddannelsen??? jeg er i gang med min øvelsespraktik og skal lave en hel masse iagttagelser og dernæst skal analysere dem....jeg har ingen anelse om hvordan opgaven skal se ud. hvis der nogen der sidder med lignende opgaver v... -
Anthony Giddens og identitetsdannelse.
ForumindlægJeg skriver om Anthony giddens belysning af identitetsdannelsen i det senmoderne samfund og har analyseret Frk smillas fornemmelse for sne for at illustrere en identitetsdannele. Er der nogen som har nogle gode ideer eller gode oplysninger om Anthony giddens og identitetsdannelse eller evt nogle ... -
Kommunikationsmodelen
ForumindlægHvis jeg skal analysere en artikel , hvor jeg bruger kommunikationsmodellen er afsenderen så ham der har skrevet artiklen eller er det ( i dette tilfælde ) professeren som har undersøgt nogle ting? Jeg tænker det er professeren, fordi at det er ham som har undersøgt ( i dette tilfælde) de unges k... -
Forandringen af Ditte Birkemose
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at analysere og fortolke denne novelle? Jeg synes, at det lyder som om, at stedfaren misbruger pigen seksuelt, og at det er ham, der er Jan. Pigen har svært ved at sige nej - for lidt selvværd, tænker jeg. Til sidst siger pigen fra - den frie fugl, der b... -
Fortolkning af 'Returbillet' af Katrine Marie Guldager
ForumindlægHej Er nogen bekendt med denne novelle? I så fald, har I læst den og evt. prøvet at fortolke den? Jeg er interesseret i at høre, hvordan I mener, at novellen er mest oplagt at fortolke. Jeg har netop lige analyseret og fortolket denne novelle til en danskprøve, så jeg er svært interesseret i ... -
Tysk opgave
ForumindlægHej, jeg har lavet en tysk-opgave, hvor jeg skulle analysere en tekst. Jeg har brugt lang tid på at lave den, og prøvet mit bedste i forhold til grammatikken. Jeg ville høre, om der er nogen herinde, som er gode til tysk og har tid til at rette den. Tusind tak på forhånd! :-) -
City Lover's
ForumindlægHej alle engelsk glade mennesker! Jeg sidder her og skal lave et engelsk essay om teksten "City Lover's" af Nadine gordimer.. Jeg er ikke sikker på jeg har forstået så meget af teksten, selvom jeg ellers plejer at fange det meget godt... Nogle der har et par guldkorn til en ana... -
Billedkunst eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og blev pludseligt i tvil om noget Et oplæg kan lyde følgende: "Fremlæg dit eksamensprojekt" Derefter ønskes der på baggrund af en analyse af tre forskellige værker inden for impresionismen og inddrag 2 eksempler fra dig eget portfolio" - men de ... -
DHO - Dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal i min DHO-opgave redegøre for Morten Nielsen og hans rolle i 2. verdenskrig. Jeg er lidt i tvivl om jeg for analyserende i min redegørelse, og om jeg er for ukonkret i min sætninger. Redegørelsen er vedhæftet, og den skal være en sides længde iflg min lærer :) Mvh :)
