Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 17641 til 17660 af 23690
-
Forandringen af Ditte Birkemose
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at analysere og fortolke denne novelle? Jeg synes, at det lyder som om, at stedfaren misbruger pigen seksuelt, og at det er ham, der er Jan. Pigen har svært ved at sige nej - for lidt selvværd, tænker jeg. Til sidst siger pigen fra - den frie fugl, der b... -
Fortolkning af 'Returbillet' af Katrine Marie Guldager
ForumindlægHej Er nogen bekendt med denne novelle? I så fald, har I læst den og evt. prøvet at fortolke den? Jeg er interesseret i at høre, hvordan I mener, at novellen er mest oplagt at fortolke. Jeg har netop lige analyseret og fortolket denne novelle til en danskprøve, så jeg er svært interesseret i ... -
globalisering og sprogrejser
ForumindlægSkal skrive speciale om, hvordan den internationale globalisering har påvirket markedet for sprogrejser. - hvordan udviklingen har været og hvor markedet bevæger sig hen. Har valgt at bruge PEST analysen, mashlows pyramide og SWOT. Men er pludselig blevet i tvivl om hvordan jeg skal gribbe de... -
Akut brug for hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at analysere en sætning, og har nogle problemer med noget af den. Den lyder som følgende: Skal virksomheden dæmme op for stressbølgen, er(V) der brug(reelt subjektiv) for(F) et skift i ledelsen(O). Indtil kommaet har jeg fundet ud af det, men delen "et skift i ledelsen&... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
Simon Fruelund
ForumindlægHejJeg er ved at skrive en opgave hvori jeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Fruelunds 2 noveller "Riverdance" og "Der sidder en mand i bussen". Hvis andre kender dem vil jeg gerne høre hvad i er kommet frem til.. evt. konklusion?! Jeg håber nogle kan hjælpe.. -
Tysk opgave
ForumindlægHej, jeg har lavet en tysk-opgave, hvor jeg skulle analysere en tekst. Jeg har brugt lang tid på at lave den, og prøvet mit bedste i forhold til grammatikken. Jeg ville høre, om der er nogen herinde, som er gode til tysk og har tid til at rette den. Tusind tak på forhånd! :-) -
Billedkunst eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og blev pludseligt i tvil om noget Et oplæg kan lyde følgende: "Fremlæg dit eksamensprojekt" Derefter ønskes der på baggrund af en analyse af tre forskellige værker inden for impresionismen og inddrag 2 eksempler fra dig eget portfolio" - men de ... -
DHO - Dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal i min DHO-opgave redegøre for Morten Nielsen og hans rolle i 2. verdenskrig. Jeg er lidt i tvivl om jeg for analyserende i min redegørelse, og om jeg er for ukonkret i min sætninger. Redegørelsen er vedhæftet, og den skal være en sides længde iflg min lærer :) Mvh :) -
AT disposition?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med hvordan en AT-disposition skal være? Jeg havde overvejet noget i den her stil, men har ingen idé om, hvor rigtigt det er: - Introduktion - Præsentation af problemformulering - Fagenes sammenspil - Hovedkonklusion - Redegørelse: - delkonklusion... -
Herodot
Forumindlæghey jeg skal op i old her til eksamen, og har styr på det meste, men de små historier i Herodot forvir' mig en hel del. Jeg mener her To historier under LOGOI Polykrates ring og Nilen. Nogen der har læst dem som kan hjælpe til med hvad man skal snakke om i sådan en tekst? perspektivering og a... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Musikeksamen på HF
ForumindlægHejsa!En af mine veninder, som skal på HF med musik som tilvalg, undrer sig over hvordan selve HF musikeksamen foregår.Jeg ville mene, at den er nogenlunde som gymnasiets. Altså hvor der er to eksaminationer: en teoretisk og en kunstnerisk. Her skal man så analysere et stykke musik og hvad der de... -
City Lover's
ForumindlægHej alle engelsk glade mennesker! Jeg sidder her og skal lave et engelsk essay om teksten "City Lover's" af Nadine gordimer.. Jeg er ikke sikker på jeg har forstået så meget af teksten, selvom jeg ellers plejer at fange det meget godt... Nogle der har et par guldkorn til en ana... -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
Hjælp
ForumindlægHejsa ... Jeg sidder her med en kemiopgave der driller en smule .. :S Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse%Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret ?? Kan ikke lige se hvordan jeg skal løse den .. Håber der er nogen der ... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ... -
Holberg: Diskussion
ForumindlægHej allesammen : ) Er ved at skrive en analyse af Holbergs Epistel: "Om lærdom og universitetsundervisning", og forsøger at lave diskussionen. Problemet er bare at der ingen ideer kommer til mig. Alle de emner jeg finder på syntes irrelevante i forhold til teksten. Er der nogen der har ...
