Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17641 til 17660 af 153957
-
Arv og miljø
ForumindlægHej jeg sidder mit i en biologi eksamen, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig. hvad er arvelige og miljømæssige faktorer hos mennesket ? og hvordan finder man ud af om et individ har et vigende gen i sit DNA ? please hjælp mig ! -
menneskets udvikling .. ? hjæææælp!
Forumindlægjeg har fået en opgave i biologi som jeg skal have gjort færdig til imorgen. Det handler om hvordan mennesker har udviklet sig gennem årene. Og noget om hibbiter? Hvad fanden er hobbiter?!?!?! -
blågrønalger
ForumindlægHej er der nogen som har skrevet eksamensopgaven i biologi som omhandler opblomstringen af blågrønalger i sensommeren kan nemlig ikke finde ud af hvad man skal svare i spørgsmål b omkring figuren og kan ikke finde noget på google om det på forhånd tak -
vil i læse?
ForumindlægHej alle sammen! Ville høre om nogle med interesse inden for biologi, have mulighed for at læse min indledning til min bio rapport? Det ville værdsattes enormt! På forhånd mange tak! Alkymisten! -
chi ^ 2 test
Forumindlæghej! Jeg skal finde noget statistikmateriele inden biologi, så jeg kan lave en chi^2-test. Jeg har ikke noget materiale selv. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i det? Tak! -
Arvegang
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe opgave 5 i dette sæt, http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2011/maj/opgave%203_110531.pdf Ved ikke hvor og hvordan jeg skal starte -
bøgens bladareal - haster!
Forumindlæghej jeg er igang men en biotopundersøgelse i biologi, en der skal afleveres. jeg skal regne et bøgetræs bladareal ud, og jeg ved hverken hvad bladarealet er, eller hvordan man regner det ud... kan nogen mon hjælpe??! på forhånd mange tak:) -
SSO - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SSO i biologi - Barnløshed. Jeg søger en der kan læse min opgave igennem og rette den når jeg har skrevet den færdig.. -
EMPIRISK DEDUKTIVE METODE ? Hjælp :(
ForumindlægHej venner,, Kan man bruge den empiriske deduktive metode indenfor faget biologi, hvis man har taget udgangspunkt i bøger og teorier indenfor hvordan en sygdom påvirken kroppen ?? Mvh Student -
Biolgi spørgsmål
ForumindlægHåber at nogen kan give mig et konkret svar på dette spørgsmål da jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i biologi: Hvad menes der med KVÆLSTOFGØDNING? - hvad hører under dette? -
Mundtlig prøve
ForumindlægHej! :) Kan man tage en mundtlig prøve igen, hvis man ikke har dumpet? :) Jeg fik 7(13 tals skalaen) i Biologi, ved I om jeg kan tage prøven igen? :) -
Plate respiration
ForumindlægHej, jeg sidder her og skal forberede mig til min biologi eksamen. Jeg skal op i Fotosyntese og respiration, og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare mig på en meget enkelt måde, hvordan en plante respirerer om dagen og om natten? -
Planteceller
ForumindlægHej :) Jeg skal i biologi skrive en opgave om celler. Jeg kan dog ikke finde noget om plantecellen :( Det eneste jeg har er om dens formering og dens opbygning. Hvad ved i om plantecellen? :) -
kroppens brug af ilt
ForumindlægHej, skal til eksamen i biologi tirsdag, og vil derfor gerne vide, hvad kroppen skal bruge ilt til. Det eneste jeg kan finde frem til, er at musklerne skal bruge ilt. Hjælp mig please :P -
Stoffer i blodkredsløbet
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til Biologi eksamen (C niveau) Så ville spørge om der nogen der kunne svare på følgende spørgsmål: Blodkredsløbets transport af stoffer og disse stoffers funktion i kroppen. Tak på forhånd :-) -
HJÆLP TIL EKSAMENProjekt
Forumindlæghey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd. -
haster
Forumindlæghej,..jeg skriver om 1.verdenskrig, og har valgt at indrag kemi og biologi fordi emnet er brugen af giftgasser.. har i nogle forslag til hvad et evt. problemformulering kunne være? mange tak på forhånd. -
bio-terminsprøve
ForumindlægJeg skal op i biologi imorgen.. jeg ved den stor opgave kommer til at være indenfor økologi.. er her nogen der har nogle gode opgaver eller notaer til økolog? -
valgfrit projekt
ForumindlægHej jeg skal vælge et emne til et valgfrit projekt i biologi. Hovedemnet er kroppen og sundhed, og der skal vælges et underemne. Der skal skrives to rapporter med forsøg. Nogle der har et godt forslag?? På forhånd tak -
Ionbalancen i cellerene
ForumindlægHej :) Har et biologi spørgsmål hvor jeg skal analysere og forklar forsøgsresultaterne vist på figur 1A og 1B. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette, da jeg ikke kan se hvad der sker. Har vedhæftet figuren!
