Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17641 til 17660 af 23683
-
AT disposition?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med hvordan en AT-disposition skal være? Jeg havde overvejet noget i den her stil, men har ingen idé om, hvor rigtigt det er: - Introduktion - Præsentation af problemformulering - Fagenes sammenspil - Hovedkonklusion - Redegørelse: - delkonklusion... -
Robinson den yngre (Joachim Campe)
ForumindlægSøde Søde Folk herinde..!!Jeg mangler desperat hjælp...Jeg skal analysere en tekst "Robinson den yngre". Men kan ligsom slet ikke komme igang..!! så hvis der nu tilfældigvis er nogen der tidligere har lavet den opgave ville jeg blive meget glad.. bar en lille smule hjælp er altid godt..... -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Case om JBS undertøj
ForumindlægHeej Vi sidder og er igang med en caseopgave omkring JBS-koncernen, men har problemer med at finde problemstillinger for virksomheden.. Er der nogen, som har haft om virksomheden og evt. haft en case, og som har mulighed for at give os nogle ideer til problemstillinger? Og så også svagheder i SWO... -
Brancheanalyse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en branche analyse af fitneesbranchen. Til det bruger jeg porters five forces. Det jeg gerne vil have svar på er, når der er en del store indtrængningsbarrierer til at beskytte etablerede virksomheder fra nye virksomheder, hvad er det så man kan sige at det har af betyd... -
Ordstilling på tysk?
ForumindlægHej alle :) Det er sådan at jeg skal lave en tysk opgave, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk. Jeg har bare problemer med ordstillingen. Jegf har fattet det med selve led analysen, altså bisætning og hovedsætning, men hvordan kan man opstille en formel til, hvordan ordstillingen el... -
Socialiseringsteorier
ForumindlægHej :) Jeg ved ikke hvad socialiseringsteorier går ud på :)!. er der nogle som kan henvise til nogle sider hvor jeg kan læse om det, eller evt. kan komme med en forklaring på det. Jeg har læst bogen "in two minds" af David Mercer, og skal på baggrund af den have det analyseret udfra soc... -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig... -
In medias res?
ForumindlægHej Jeg skal analysere en novelle og den starter sådan her: “Twice I have sat next to a famous man on an airplane. The first man was Jason Kidd of the New Jersey Nets.." Ville du mene at novellen starter in medias res? -
Borgmester Hoeck og Hustru
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg sidder og skal analysere og fortolke "Borgmester Hoeck og Hustru" af Henrik Pontoppidan. Henrik Pontoppidan er jo kendt for sin ironi, men i denne historie synes jeg ikke at kunne finde noget ironi. Er der nogle af jer som har læst den, som er faldet over noget? Og samtidig hvis i h... -
SRO
ForumindlægHej Jeg er igang med SRO, som skal indeholde en analyse og fortolkning af American History X med speciel henblik på bander. Jeg har indtil videre skrevet om bandelederen, Derek Vinyard og jeg har desuden skrevet om banden D.O.C. Hvilke emner ville det yderligere være relevant at komme ind på... -
digte
ForumindlægDa jeg har fået til opgave at analysere og fortolke et af følgende digte, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilket et i synes er bedst, for må indrømme, at digte ikke høre til min stækeste side.1) Thøger Larsen - Den danske sommer2) Cecil Bødker - Følgesvenden3) Klaus Rifbjerg - Livet i badevære... -
Prins Hvidbjørn - værdier??
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne seriøst godt bruge noget hjælp! Jeg er igang med at analysere eventyret "Prins Hvidbjørn", og der lyder et følgende spørgsmål: #Værdier? Hvilke ting kalder eventyret for værdifulde?". Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad de mener. Kan i hjælpe mig? :-) ... -
hjælp.. den standhaftige tinsoldat
Forumindlæghej alle.. Jeg er i gang med at analysere Den Standhaftige Tinsoldat, men der er noget jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forklare? Især moralen i den? Altså tinsoldaten er jo standhaftig - menes at man ikke skal give op? men slutningen slutter lidt jae.. "... dnaserinden derimod var der kun... -
Spørgsmål til SRP-emne: Michael Brown / Politi drab af sorte
ForumindlægMåske et lidt overordnet spørgsmål, men er der nogen der har nogen form for idé om hvor successrigt et emne: Michael Brown / Politi drab af sorte i USA kunne være? Jeg tænker at da er yderst relevant på dagen i dag, men spørgsmålet er om man kan finde litteratur/kilder nok til at kunne udfylde ... -
Kvium
ForumindlægJeg er netop igang med at foretage en større analyse af Michael Kviums maleri "Handling". Dog sidder jeg lidt fast i perspektiveringen, nogle der har nogle forslag til andre malerier/tekster/skulpturer jeg kan perspektiverer til?Mvh. MissyE:) -
hjææælp
ForumindlægHar fået til opgave at skrive en dansk stil om billedet babelstårnet! det må ikke være en billed analyse og heller ikke en historie.. det skal være mine andre tanker!! Nogle som har set billedet før! og har nogle råd til hvad man kunne skrive og hvordan man kunne stille det op! Hvorfor nogle tank... -
Reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet om... -
reconstruction
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive opgave om filmen Reconstruction fra 2003 (instruktør Christoffer Boe) og ville høre om der er nogle der har nogle analyse-fif til den, evt, teorier man kunne bruge... alt har interesse, vil også meget gerne se gamle opgaver hvis der er nogle der har skrevet o...
