Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17681 til 17700 af 46442
-
Skriftlig fremstilling i dansk
ForumindlægHej. I næste uge har vi en skriftlig fremstilling i terminsprøve, og jeg ved virkelig ikke så meget om hvad det er, og hvordan det foregår, da vores lærer ikke har snakket så meget omkring det. Nu da vi så har påskeferie, tænkte jeg at det var en oplagt mulighed til at gøre mig klar, så ville ba... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Noter
ForumindlægNogen der har noget der minder om noter (gode) til a niveau i mat, skal op på mandag, og har ingen noter...:/ -
Fysik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen som ved hvor man kan hente gode fysik notater til 1.g ..?? -
1g. årsprøveark??
ForumindlægHej, Nogen som ligger inde med sidste års matårsprøve for 1.g...Eller nogen som ved hvor man kan finde det henne?//Madsing -
HJÆLP!! Engelsk outline "the stolen generation"
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min outline omkring "the stolen generation" Jeg har brug for noget hjælp til nogle punkter jeg kan komme ind på, da jeg er temlig "lost". - vis der er nogle der har en outline omkring the stolen generation, ville jeg også meget gerne se den, da det e... -
spørgsmål til fysik om brydning
Forumindlæghej jeg sidder lige og læser til fysik-eksamnen. Så vidt jeg har forstået er brydningsvinklen mindre end indfaldsvinklen når det stof det brydes i har en lavere brydningsindeks end det stof det kommer fra og omvendt...har jeg forstået det korrekt??? -
SDU kvote 2 medicin
ForumindlægHej :) Jeg har lige et kort spørgsmål: Når man søger optagelse på SDU vha. kvote 2 (medicin), så står der ind på deres hjemmeside at: •"Man skal have et gennemsnit på 6,0 eller derover efter 7-trins-skalaen i den adgangsgivende eksamen". Jeg har et gennemsnit på 5,6. K... -
Kan det passe?
ForumindlægI sidste uge var jeg til matematik prøve. I den første time måtte vi ikke bruge hjælpemidler. I hvert fald ikke os alle sammen.Det var nemlig sådan, at to af de fem klasser der var til stede godt måtte, fordi deres lærer ikke mente han havde undervist dem nok i det. De gik så i gang 15-20 minutte... -
vorwerfen
ForumindlægNogen der vil lave en meget let, og ikke kringlet rettelse på denne tekst:på forhånd tak for hjælpen:)Die reise zum MeerAber eigentlich es errinern mich von ein buch wir haben lasen, es heisst „Die reise zum Meer“. Und es handelt von einen jungende junge der malte heisst. Malte und seine Mutter ... -
Årskarakterer!
ForumindlægHørte fra andre, at årskaraktererne overførtes på skemaet, men skal det forstås sådan, at årskarakteren både tæller med når årskaraktersnittet samt eksamenskaraktersnittet udregnes?? Altså i forbindelse med udregningen vha. denne side https://home.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/matbevis... -
Udannelse spørgsmål bestået faget?
ForumindlægHej alle, jeg sidder her og tænker hele tiden på mine karakter i matematik, jeg har nu fået 4 og 02 i matematik. Og da jeg skal bestå faget for at komme ind på min drømmeuddannelse skal jeg bestå faget. Men HVORFAN regner man det ud, er så dårlig til mat at jeg ville sige jeg får disse karakter: ... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvor mange eksamener kommer man i alt op i på gymnasiet stx her i 2012 ? -
hvordan ser en disposition ud til en synopsis
ForumindlægJeg mangler et overblik over hvordan en synopsis laves. -
Trykte reklamer - perspektivering
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "trykte reklamer" i dansk, og har derfor valgt denne reklame fra Knorr Béarnaise. Jeg er kommet til punktet "perspektivering", og kunne derfor godt bruge en masse eksemplarer på, hvad jeg kan perspektivere til. -
Opgavesæt
ForumindlægGodaften, Jeg er en 1.g'er, som skal til skr. matematik årsprøve her på fredag. For at forberede mig vil jeg sidde og løse nogle opgaver, som om jeg var til prøven. Altså 1 time uden hjælpemidler og 3 timer med. Men jeg mangler et opgavesæt til dette, så jeg tænkte på om der var nogen der... -
Muntligt Dansk A
ForumindlægEr der nogen derunde der kan give et eksemple af en ukendt tekst og spørgsmålsformulering der kommer med? Vil bare prøve at "teste" mig selv og se hvor længe jeg er om at forberede noget, og igen hvor meget tid jeg bruger på at fremlægge det. -
Noter fra spektrum
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med fysik b, tog 2. prøveforsøg og har derfor lavet noter til næsten 300 sider fra Spektrum 1 og 2. Så ville jeg høre om der stadig er nogle der bruger dem eller om de bare er blevet smidt ud. Hvis der ikke var nogen der bruger dem gider jeg ikke rigtig uploade dem her. -
Hvor kan man øve Ekstemporal tekster (oversættelser)?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk snart! og jeg er så spændt/glæder mig. En ting som jeg gerne vil øve mig på, er ekstemporal teksterne (oversættelserne. Fordi ordstillingen i oversættelser, er ret tricky efterhånden så jeg vil gerne have det helt "nailed". Hvis der er nogle der kan fortæ... -
Årsprøve i matematik, hvordan fungerer det?
ForumindlægHej :) Er der nogle, der ved, hvordan årsprøven i matematik på A-niveau foregår?
