Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 17681 til 17700 af 39570
-
Brøkstreg i word 2007
ForumindlægHej Jeg sidder her med en stor sro-opgave i samfundsfag og matematik.. Er der nogen der ved, om det er muligt at skrive brøkstreger i word 2007 uden at hente den gratis add-on med matematik? På forhånd 1000 gange tak! -
Solenergi
ForumindlægHej alle vi har AT projekt om energikilder, herunder solenergi indenfor fagene samfundsfag, fysik og matematik. vii ville høre om nogen af jer havde noget lignende liggende evt. opgave eller andet.´, da vi skal finde en problemformulering omkring solenergi. på forhånd tak -
Populisme?
ForumindlægPænt go'dag..!Jeg har lige et lille spørgsmål: Populisme - hvad betyder det? Jeg har prøvet at slå det op i ordbogen, men forstår ikke helt hvad det er..Jeg har hørt det i samfundsfaget sammen med ordet pluralisme -- er de hinandens modsætninger? -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
Problemstilling
ForumindlægJeg arbejder i fagene samfundsfag A og dansk A omkring krigen i Afghanistan som konsekvens af angrebet på WTC. Er følgende problemstilling okay, og kan det kategoriseres som et redegørende eller diskuterende spørgsmål? Hvorfor gik Danmark ind i Afghanistan? -
Danmark og tyskland
ForumindlægHej. Jeg sidder med min Sro og Jeg skal redegøre for danmark og tysklands økonomiske siturationerbegrundet for vækst beskeftigelsessituration og arbejdsløshed, og komparativt perspektivere dem med hinanden. Jeg har lavet alle matematisk udregninger, men samfundsfags delen driller mig lidt, så... -
RUC optagelse ?
ForumindlægJeg vl gerne søge ind på RUC til sommer på det samfundsfaglige basisstudium. Jeg har et gennemsnit på ca. 7,3. Er det realistisk? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart se hvad adgangskvtienten har været de sidste par år. -
AT
ForumindlægHej, jeg har om finanskrisen i fagene Samfundsfag og historie, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at skrive et metode afsnit, og er ret tidspresset. er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvordan? kan ikke rigtig finde ud af om jeg har benyttet mig af den kvalitative eller den k... -
fordomme overfor dig?
ForumindlægHej allesammen:) jeg er igang med en samfundsfags opgave om fordomme, og ville høre om der er nogen herinde, som oplever at andre folk har fordomme imod sig. hvis, ville jeg gerne høre hvordan du oplever disse fordomme, og om hvorfor folk har fordomme imod dig. på forhånd mange tak:) -
Metode/teori
ForumindlægHej Jeg har filosofi og samfundsfag som fagkombination. Hvis jeg skal forklare fremgangsmåden i filosofi, kan jeg så bare sige at jeg har reflekteret i forhold til den brugte tekst, og underbygget mine påstande med argumenter/citater? Ville være taknemmelig hvis jeg kunne få et svar hurtigst muli... -
Det modsatte af incitamenter??
ForumindlægJeg er så (u)heldig at skulle op i mundtlig samfundsfag i morgen (C-niveau). Så jeg har lige et spørgsmål:Hvad er det modsatte af incitamenter (gulerod)?Min samfundsfagslærer fremlagde det som "pisk og gulerod", men findes der ikke et mere fikst og intellektuelt ord for "pisk"? -
Krig i Afghanistan - Hvorfor
ForumindlægHallløj.. Jeg sidder lige og kigger noget samfundsfag igennem - og blev i tvivl: Hvorfor valgte Danmark at gå i krig i Afghanistan? Var det - ligesom Irakkrigen, "overtagelse" fra USA? Rejste Fogh også til Bush under denne beslutning, eller hvorfor?? tak. -
Geoengineering
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med et geo/samfundsfags projekt, men dog sidder jeg fast. Jeg skal komme ind på hvem der muligvis er interesseret i at ændre klimaet. Det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig lidt. PS, Svar venligst før den 18. da jeg skal fremlægge den dag :) -
referat nødvendig? dansk
ForumindlægHej.. jeg har skrevet i dansk og samfundsfag. I dansk har jeg gjort brug af en novellen. Skal jeg lave et kort referat under fremlæggelsen, eller skal jeg bare regne med de kender bogen, når de nu har læst min synopsis? på forhånd tak -
AT begrænsninger: idræt og biologi
ForumindlægHej alle, Prøver at finde ud af hvilke begrænsninger og muligheder der er, indenfor mine emner idræt b og biologi b. Har om ekstremsport, herunder bjergbestigning, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal sige. Idræt hører jo nemlig både ind under samfundsfaglig og naturvidenskabelig, så den ... -
Synopsis !?
ForumindlægHello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak! -
Nogen der vil læse min AT-synopsis om HIV og AIDS??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet AT om HIV og AIDS i biologi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvivl om jeg har anvendt alle metoderne rigtigt, så hvis nogen der har styr på metoderne i disse fag evt vil læse den igennem, så ville det være en stor hjælp. Mvh Sophia -
Samfundsfagsrapporter online
Forumindlæg@ alleEr der nogle der ved hvorvidt det er muligt at hente opgaveformuleringer online - står og mangler opgaven 'Solidaritet', Samfundsfag Højt Niveau, fra ?. Ved man kan hente rettevejledning på UVM, men det er ikke lykkes mig at finde selve opgaverne.Pft -
Kina
ForumindlægHej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :) -
Kendetegn ved den danske/universelle velfærdsmodel
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på ...
