Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17681 til 17700 af 23683
-
Elementaranalyse
ForumindlægHej.. Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave da jeg ikke aner hvordan man skal gøre..Ved en analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6 % C, 8,2 % H og 43,2 % O (masse %)Hvad er masserne af henholdsvis C,H,O i 100 g af stoffet..?Hvordan finder jeg ud af det..?På forhånd tak -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Nogle gode ideer??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal finde et rigtig godt digt/tekst af Mikael Strunge, som skal analyseres, og som skal vise 80'ernes oprør, samt al den symbolisme som kendetenger Strunges oprørste tanker ... I samme dur som NAT I ELEKTRI-CITY - som jeg dog ikke må vælge .. Smil Marie. -
usa i 1920'erne og 1930'erne- SSO
ForumindlægHej,\njeg er igang med at skrive min 3. g opgave - om krisen i usa. jeg har problemer med den analyserende del. Er der en der kan/ gider hjælpe mig? Please!? opgaven skal afleveres d. 24/1 kl. 12. \nNogen, der gider læse min opgave igennem?\n\n på forhånd tak. -
Artikel
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til terminsprøve i morgen, i dansk stil.Jeg plejer for det meste at vælge "Artikeler," og plejer at analysere teksten først.Derefter, kommer jeg med mine egen holdninger.Er der nogle der har råd angående artikel?- Så vil jeg meget gerne høre fra jer.Tak på forhånd :-) -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
Hurtig hjælp til forside!
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal aflevere historieopgave i overmorgen. Men jeg er i tvivl om forsiden. Det skal jo være et billede som har noget at gøre med mit emne. Hvis jeg fx har om slaverne i oldtidens Grækenland, kan jeg så godt smække et billede som fremstiller en vase hvorpå der tydeligvis er ... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
Litteærartikel på ''Stjernen over Bjerringbro''
ForumindlægJeg er ved at skrive en analyse og fortolkning af sangen ''Stjernen over Bjerringbro'', og jeg har brug for lidt hjælp, så jeg tænkte, at det ville være skønt, hvis der lige var nogle, der havde lyst til at hjælpe. Jeg er lige gået i gang med at skrive en tese om hvad budskabet er... -
Indledning
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en indledning ud fra dette her, og jeg er helt lost.. jeg håber at der er nogle der kan give mig en hjælpende hånd. Ved du hvad der definerer en jeg-fortæller? Vi bliver igennem vores skolegang husket på at vi skal kunne analysere en tekst og definere fortælleren, men v... -
Billigsikring? Nogle der kender dem :-)
ForumindlægJeg har fået en erhvervscase om http://www.billigsikring.dk, her skal lave en masse analyser af virksomheden og finde ud af, hvordan de kan få endnu flere kunder til sig. Er der nogle af jer, der enten har lavet en lignende erhvervscase eller en opgave om billigsikring? Jeg mangler lidt inspira... -
Analytisk billed beskrivelse
ForumindlægHej...Jeg ville lige høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej med en analyse af et fotografi, altså med fagbegreber og det. Jeg er lidt lost, derfor ber' jeg nu jer om lidt "guidence". Jeg bliver mega taknemlig for lidt respons på det her.Her er billedet: http://images... -
Mediefag:(
ForumindlægHej, Jeg går i 1g og skal analysere en film. Men der er nogle begreber som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig. En markant totalindstilling? en point of view? en markant brug af farver? en brug af klip på blikretning? en brug af tracking shot? Håb... -
SSO-Citater?
ForumindlægHey..Skader det i en SSO opgave at have lidt for mange citater ind? Jeg har f.eks i et par steder 2 eller 3 citater lige efter hinanden. Jeg har skrevet 15 sider, og har fået ca. 13 citater ind i den? Er det passende el. lidt for meget?Hvad er jers erfaringer`?Ps: Jeg har citaterne i analyse og ... -
Hjælp - Det AntiAutoritære Oprør 1960'erne
ForumindlægHejsa, Som overskriften lyder, skal jeg skrive på Det AntiAutoritære Oprør i 1960'erne. Jeg skal ind og analysere en eller flere noveller, film, romanuddrag eller lign. men jeg må blankt erkende, at jeg er på rimelig barbund lige pt. Så ville derfor høre, om nogle kender nogle titler, som er ... -
Perspektivering af Siddhartha
ForumindlægHej,jeg sidder med en analyse af Siddhartha, af Hermann Hesse, og jeg ved ikke helt til hvilken forfatter jeg kan perspektivere romanen til.Jeg har skrevet at Tomas Mann modsiger Hesse i hans skrivestil (som var naturalistisk) mens Hesse både var romantiker, sensymbolist og ekspressionist.Tidsmæs... -
Ungdomsoprør, problemstillinger
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med et AT projekt om "fremtiden – visioner og forudsigelser" i fagene musik og historie. Jeg har valgt at skrive om ungdomsoprør, men jeg mangler lidt nogle problemstillinger. Jeg regner med at analysere en-to sange og se hvilken betydning de havde for ... -
Tyngde af Jens Blendstrup - Litteraturhistorisk placering? Realismebrud?
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh... -
Hjælp og det Haster
ForumindlægHej folkens. Jeg skal igang med at skrive min SRO opgave om integration og kulturmødet, men min lærer har været rigtig dårlig til at fortælle hvordan sådan en opgave skal opbygges, om man skal analysere og fortolke eller skrive opgaven som et essay hvor man sammeligner teksterne med hinanden. Der... -
STX ELEVER - HJÆLP! Litteraturhistorisk placering
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og er i gang med min dansk opgave i genren litterær artikel, hvor jeg skal analysere og fortolke Jens Blendstrups novelle Tyngde. I min opgave bedes jeg lave en perspektivering, hvor jeg skal inddrage viden om "den nye realisme", til at placeres novellen litteraturh...
