Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17701 til 17720 af 46276
-
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
digte og lyrik
ForumindlægHvad har de tilfælles? -
Stilemne, haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en engelsk stil for til på mandag, som er en fristil. Jeg kan ikke lige komme på et emne at skrive om, så hvis nogle af jer kan hjælpe mig med et emne, ville det bare være super! ;) tak på forhånd -
dobbeltgængermotivet
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige et lillle spørgsmål til dem som har lest h.c andersens eventyr "skyggen". hvordan kommer dobbeltgængermotivet frem i eventyret "skyggen"? kan ikke rigtig finde ud af det er der nogle der vil hjælpe? på forhånd tusind tak -
Naturlisme og Impressionisme
ForumindlægHey, jeg skal finde naturlistiske og impressioniske træk i teksten Fru Marie Grubbe, hvordan skla jeg gør det, kunne jeg få nogle gode eksempler? -
Enevælde "haster"
ForumindlægHvad var det bærende i Ludvig 14.´s styre? -
Pålidelig kilde?
ForumindlægHej allesammen Er dagbladet Arbejderen, en pålidelig kilde, hvis jeg gerne vil bruge en af deres artikler, med henblik på at forklare Ruslands 'stop' til NATO, i forbindelse med annekteringen af Krim? Vh Frederik :) -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Analyse
ForumindlægHej. Nogle af jr som vil give et par stikord om hvordan man får lavet en god analyse af en novelle? -
Berlin i 1920'erne
Forumindlægkender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-) -
Havde dansk industri brug for arbejdskraft?
ForumindlægHavde dansk industri i perioden, Det moderne gennembrud behov for arbejdskraft, og hvorfor? Jeg ville blive så glad hvis jeg kunne få noget lidt godt af jeres kloge hoveder, da dette er min sidste problemstilling jeg skal have lavet! Tusind tak på forhånd. -
Hjælp - Kig her.!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en opgave der omhandler korstoget. Jeg skal besvare følgende spørgsmål: Redegør for hvilke befolkningsgrupper der drog på korstog? Er der nogle herinde der kan hjælpe? Det er meget vigtigt.. På forhånd tak. -
problemer med projektet
Forumindlægjeg er blevet ret forvirret mht. studieretningsopgaven, er der nogen dele af den der skal veje mere end andre? i min problemformulering har jeg fået stilt 3 kæmpe spørgsmål der ikke kan undgås at komme til at fylde godt op, da det første omhandler 3 store problematikker i årene efter 2. verdenskr... -
Hegemoni
ForumindlægJeg har altid troet at Hegemoniteorien beskrev hvordan enhver supermagt vil gå under. Desværre har jeg ikke kunne finde noget billag for dette hvilket irreterer mig da jeg skulle bruge det til min 2.g opgave. Jeg søgte lidt her på siden og fandt den her opgave: https://www.studieportalen.dk/O... -
Galileo Galilei
ForumindlægJeg laver projekt om bl.a. Galilei og kunne meget godt bruge en kilde, hvori der står noget som G har skrevet ? Er der nogen der ligger inde med noget - det må gerne sige noget om hans måde at tænke på, men er ikke nødvendigt ! Vil gerne se alt I evt har. Carsten -
Noter til Ridderens runeslag..
ForumindlægHejj allesammen, er der nogle som ligger inde med noter eller andet guf af en art til folkevisen "Ridderens runeslag" .. ville jeg virkelig sætte stor pris på, jeg har søgt lidt her og på nettet, men har virkelig ikke kunne finde noget.. 1000 tak :) -
cuando-problem
ForumindlægDerfor grinede Blanca, da Pedro fortalte hende den. Jeg kan simpelthen ikke få dannet ovenstående. Nogen der har et forslag? mit lyder noget lign: Por esto Blanca reía cuando Pedro la contaronlo Nogen der har et forslag? -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o...
