Søgning på: international økonomi b. Resultater: 17741 til 17760 af 91518
-
Niveauer i England
ForumindlægHej Er der nogle som kender noget til de niveauer, som de kører med i England...Jeg har hørt om GCSE, AS og A2... Kender I andre og ved I eventuelt hvad de svarer til her i Danmark?Jeg tænker primært på faget Erhvervsøkonomi eller bare Økonomi generelt... Jeg ville gerne læse lidt i nogle bøger f... -
En hjemmeside til at finde statistikker
ForumindlægHej . Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal bruge nogle statistikker over Japans økonomi. Det er med henblik på jordskælvet i 2011, hvor deres BNP faldt med 6%, jeg kunne godt tænke mig at bevise det, med at komme med nogle konkrete tal. Har ledt bade på engelsk og dansk, men har ikke kunne... -
EU-institutionenerne Økonomiske hjælpepakker
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at skrive en opgave om EU-institutionenerne og Grækenlands økonomi, hvor vi skal forklaree om EU-institutionerne (opbygning og funktion) hvor vi skal relatere til Grækenlands hjælpepakker. Men hvordan foregå processen om hjælpepakken, hvilke EU-instituti... -
4. eksamensforsøg
ForumindlægHej alle Er der nogen, eller nogen der kender nogen, der har erfaring med ansøgning om dispensation til et 4. eksamensforsøg på videregående studier? Jeg begynder på min kanditat i økonomi på KU til februar, men har stadig et hængeparti fra Bacheloren. Jeg har nu brugt mine tre eksamensforsøg i ... -
SU LÅN
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg har været nødsaget til at tage et SU lån, pga økonomien. Men jeg er pludselig kommet i tvivl. Jeg fik et såkaldt lånebevis som jeg skulle sende ind og så skulle pengene komme en uge senere, og der stod så at jeg ville få omkring 12000 tusind - men er det noget... -
Samfundsfag økonomiopgave
ForumindlægDer sådan at jeg skal aflever en økonomi opg idag og ved ikke rigtige hvordan jeg skal svar på 2 spøgsmål..... 1 - Giv ud fra artiklen og figurerne en redegørelse for, hvordan skatten påvirker folks lyst til at arbejde mere ifølge undersøgelsen 2 - Hvor meget betyder skatten for folks lyst til ... -
Den danske samfundsudvikling
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med disse spørgsmål..? på forhånd mange tak.. Virksomhederne i DT Group – fx Silvan – er meget afhængige af udviklingen i Danmark indenfor livsstilsændringer, trends, kundernes økonomi osv. Beskriv den historiske udvikling i det danske samfu... -
Fald af ejendomssalg?
ForumindlægFra tabellen kan det også udledes at, ejendomssalget i perioden 2007- 2009 er faldet med ca. 39 procentpoint. Ejendomsalget er en vigtig indikator på, hvordan landets økonomi forholder sig, da det ofte er her de første udslag ville kunne ses. Dette er et udagn jeg kommer med i min opgave... -
Økonomiske situation i USA i 1999 -2000
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SSO omkring økonomien i USA under Bush, men har fået et redegør-spørgsmål omkring den økonomiske situation i 1999 -2000. Er faldet over en tabel som viser at Clinton vendte en statsunderskud på cirka. 250 mia. dollars til et overskud på 236 mia. dollars, men kan ikke fi... -
Virk.Øko --> Ydun
ForumindlægHej jeg skal lave denne opgave men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an da jeg var syg da den blev gennemgået, jeg vedlægger 3 link selve opgave og en case der høre til samt en ordliste til casen.. http://peecee.dk/?id=17125 http://peecee.dk/?id=17126 http://peecee.dk/?id=17127 Jeg håb... -
NOTER HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal snart om til samfundsfag eksame, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp fra jer :) Det ville være en stor hjælp, hvis I vil dele nogle af jeres noter med mig. Noterne til: Økonomien i et internationalt perspektiv Velfærdssamfundet Den Europæiske Union Danmark i en... -
SRP i samfundsfag A og engelsk A
ForumindlægHej Jeg skal vælge fag og emne til SRP. Jeg er ret sikker på, at jeg vil skrive i samfundsfag A og engelsk A... Jeg har tre emner i tankerne, men jeg er ikke helt sikker. Jeg vil meget gerne høre om nogle flere gode emner hurtigst muligt. Mine emneforslag er: 1) Økonomi i USA: Adam Smith; ”... -
Social arv
ForumindlægJeg skal op til eksamen nuher, og jeg har skrevet en opgave om social arv, hvor jeg bl.a. kommer ind på beurdeu, med habitus & kapitaler og kommer ind på socialgrupper mm. Nu skal jeg så lave en perspektivering, hvor jeg skal over i en eller begge af de andre søjler, altså politik eller ø... -
Akut hjælp til eksamensforberedelse søges!!
ForumindlægHej Jeg bor på Fyn og studerer bygningsteknik på SDU. Desværre har jeg dumpet min projekteksamen, og skal derfor til re-eksamen sidst i denne måned. Det var første gang jeg var op, og re-eksamen er min sidste chance. Er der nogen der kan hjælpe mig med fagene: - Materialelære - Trækonstruktion... -
HJÆÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHåber virkelig i kan hjælpe mig! Jeg har fået en aflevering for i erhvervsøkonomi/ virksomheds økonomi. Jeg er virkelig på spanden, for jeg kan ikke finde ud af den. I min opgavebog hedder opgave 18.5, men det kan variere meget, da det kommer an på, hvilket niveau man har faget på, så den kan ... -
Er erhversøkonomi gavnligt?
ForumindlægHej Jeg overvejer at tage erhversøkonomi på C niveau, da jeg altid har interesseret mig for innovation og iværksætteri. Så er spørgsmålet om erhversøkonomi er gavnligt? Altså i den forstand at jeg får vigtig viden som jeg kan bruge til at starte en virksomhed. Uddannelses mæssigt skal jeg gå en ... -
Statistik-guru søger til uni-niveau
ForumindlægHej... Jeg søger en person, som er dygtig til statistik! Det drejer sig om 3 opgaver i forskellig sværhedsgrad, niveauet er statistik på 2. semester på økonomi studiet. Kunne forestille mig, at det er hvad man lærer på 2. eller 3. semester på matematik studiet. Jeg skulle meget gerne bruge hjælp... -
Skal jeg følge min drøm eller opgive den?
ForumindlægHej allesammen. Jeg bliver færdig til sommer og drømmer om at læse til tandlæge, men mit gennemsnit er desværre ikke højt nok til det. Mit spørgsmål er derfor, om jeg skal glemme det og læse økonomi i stedet for, eller om jeg skal lade vær med at møde op til den sidste eksamen og tage hf enke... -
Efterspørgselsfunktion som har nyttefunktion
ForumindlægHej alle, Jeg har fået en opgave, i national økonomi, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Er der nogen der kan hjælpe med den (I må meget gerne komme med uddybende svar :-) )? Udled efterspørgselsfunktionerne for en forbruger som har nyttefunktionen: u(x_1,x_2 ) = (x_1^(1/ρ)+x_2^(1/... -
Ekstrem høj afkastningsgrad?? hjælp
ForumindlægJeg er i gang med en opgave i økonomi som handler om en nystartet virksomhed.. Jeg har fået besked på at opgaven skal indeholde nøgletal og er derfor gået i gang med at regne ud fra det budget der er lagt til 1. år.. MEN det giver simpelthen ingen mening. Jeg får en AG på 1.295 % . . . . Virksomh...
