Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 17741 til 17760 af 29670
  • Artikel

    Forumindlæg
    Hey Hvis man trækker en artikel til mundtlig dansk eksamen, hvad skal man kunne udover at bruge en analyse skema
  • Transseksualitet

    Forumindlæg
    Er der nogle der ude, der har læst bogen "Ham og mig", der handler om transseksualitet? I så fald, har du analyseret den og hvilke konklusioner er du kommet frem til? Pft.
  • historiske forhold i 1880-erne

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af tekst, og som er skrevet af pontoppidan fra slutningen af 1800 tallet, men hvilke historiske forhold var der på dette tidspunkt. ?
  • Torbens datter - Folkevise

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at analysere folkevisen Torbens datter, men jeg kan ikke rigtig finde frem til hvad budskabet er i visen. Kan I hjælpe mig? :-)
  • carlsberg og vækststrategi

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med en strategisk analyse af Carlsberg, men kan ikke finde nogle sider om deres strategier. er der nogle der kan hjælpe?
  • Tove Ditlevsen - Den sidste gæst

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en analyse liggende af tove ditlevsen den sidste gæst? :) Det ville virkelig være en stor hjælp til min 9. klasses mundtlige eksamen :)
  • Historie HASTER

    Forumindlæg
    Hej, når man skal lave en analyse af en kilde i srp'en, skal man så skrive i introduktionen til kilden om den er primære eller sekundære kilde eller ej?
  • semantisk skema

    Forumindlæg
    hey jeg kan ikke forstå hvad man kan bruge et semantisk skema til i analyse a fx et digt en der kan hjælpe mig?
  • Pia Tafdrup og Ole Sarvig

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen, som har en analyse af Pia Tafdrups digt "Sus" og af Ole Sarvigs digtsamling "Jeghuset"?
  • habor og signe

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der har en analyse af folkevisen habor og signe, står og skal op i den til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde de ting jeg skal lægge vægt på :)
  • Skønlitteratur om global terrorisme

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kender til noget? Det er til at lave en analyse af til EP Det kunne fx være hvor man følger en selvmordsbomber eller sådan noget..
  • kommentere min stil

    Forumindlæg
    nogle som vil kommentere på dansk stil, som er bygget pver en analyse af den korte historie " perleporten på knippelsbro"
  • psykoanalyse af diget Aftnerne var næsten de værste?

    Forumindlæg
    Er der nogen, som har lavt en psykoanalyse af diget Aftnerne var næsten de værste? Jeg mangler kun hjælp til fortolkningsdelen, jeg kan ikke finde den røde tråd i hvordan digtet skal analyseres.
  • Green Street Hooligans

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive SRO om Hooliganisme og Green Street Hooligans og vil derfor høre, om der er nogen der har en analyse af filmen? Eller en personkarakteristik?
  • Begreber !

    Forumindlæg
    jeg skal op til mundtligg dansk. Kan i liste alle begreber op, som ekspressionisme, alle de ting man kan analysere med i forhold til digt, folkevise, novelle, folkeeventyr osv.
  • H NMR

    Forumindlæg
    Jeg har et H NMR spektrum jeg ikke kan analysere. Jeg ved der ikke er halogener eller nitrogener i. Den indeholder en methylketon ud over det er der ikke meget hjælp at hente.
  • Pictures

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en analyse af teksten "pictures" af Rahila Khan, og jeg har problemer med at finde genren. Er der en der kan hjælpe mig med dette?
  • Bag hvert eneste vindue

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en analyse af bag hvert ensete vindue. Er der please ikke nogle der ville hjælpe mig. Please hjælp, tak :)
  • Hvad betyder troværdighedsmarkører?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i mundtlig dansk om ikke så længe, og har trukket reklame. Jeg sidder nu og skal analysere reklamen, og er nået til troværdighed. Hvad betyder troværdighedsmarkører? Tak på forhånd :D
  • Større dansk opgave (1.HF)

    Forumindlæg
    Nogle som har lavet denne opgave, som evt kunne give mig et mindre vink om hvordan den skal se ud? (: - Jeg sidder med en novelle som jeg skal analysere, men vi skal ikke bruge en analysemodel? På forhånd tak :D