Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 17761 til 17780 af 26355
  • Valg af fag

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal ha' Engelsk på A, og et til fag. Jeg kan vælge mellem spansk, historie, mediefag, etc etc. Nogen der har et godt forslag til en god fag kombination, og ide til en opgave inden for det. MvH!
  • "Poetic Justice"

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har lige læst teksten Poetic Justice af Diana Appleyard. Er ikke så god til engelsk så forstod ikke det helt store :( er der nogen som kan give et referat/resume af teksten? det vil virkelig være til stor gavn! på forhånd tak.
  • HJÆLP... Sætning

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, som ved, om man kan sige det her på engelsk: - How is it possible that a three year old child knows its parents’ politic point of view? På forhånd tak :)
  • In the name of the father

    Forumindlæg
    heejsa, skal skrive om en engelsk film kladt in the name of the father, men jeg var ikke i skole dne dag vi så den.. Så hvis der er nogen der kender en hjemmesider jeg kan se eller downloade filmen på så ville det være rigtig godt..?
  • Videnskabelige artikler.

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan analyserer man en videnskabelig artikel på engelsk? Altså hvis man trækker en til mundtlig eksamen? Vi har fx. fået opgivet http://education.guardian.co.uk/higher/news/story/0,,1641668,00.html Hvad vil man gøre her? Håber på hurtigt svar!
  • mundtlig eksamen vedr. extemporaltekster

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til mundtlig eksamen i engelsk i næste uge og har godt styr på pensummet. Jeg ville bare lige høre om der er nogen der ligger inde med extemporaltekster til mundtlig eksamen mat linje A, så jeg kunne øve mig. Håber nogen kan hjælpe :) Stinnie
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej, jeg har skrevet en engelsk tale på 724 ord, som jeg godt kunne tænke mig at få rettet (det er til FSA, hvor man skal bruge 5 minutter på at fortælle censor og lærer om en selvvalgt emne). Nogle, som er villige til at tilbyde en hjælpende hånd? : )
  • FSA HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til engelsk eksamen og vil gerne spørge om noget, som jeg efterhånden er begyndt at tvivle på. Jeg ved godt at det er et mærkeligt spørgsmål. - Er Nordirland og Irland ET land eller to. - Hvis svaret er to, så har de hver en præsident eller hvad? På forhånd tak :)
  • Hjælp til Kildeanalyae af Robert Molesworth tekst om DK i 1692

    Forumindlæg
    Jeg ska snart til eksamen og er ret stresset,så vil høre om der er nogle der har en god analyse af Robert Molesworths tekst om Danmark og danskerne - En engelsk gestandt besøger Danmark i 1692? Håber der er nogle med gode noter ;)
  • Seamus Heaney's digte

    Forumindlæg
    Hej alle ! Skal snart op i engelsk, og ville høre om der er nogen der har nogle gode facts om Seamus Heaney og hans digte 'stil'? især digtet 'digging' af heaney, har jeg problemer med at perspektere ud fra..nogle der har nogle ideer? tak på forhånd! :)
  • Sin Bin or Lucys heart

    Forumindlæg
    hejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3
  • Billy Eliiot. MUndtlig eksamen...

    Forumindlæg
    Hey allesammen jeg skal op i mundtlig engelsk og skal snakke ca.15min om Billy Elliot nogen der har en stil som jeg måske kan lære lidt af eller et godt råd har kigget på google men kan ikk rigtig finde noget.... nogen der kan hjælpe... :) *Shorty*
  • Off with her Head

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle der har lavet et essay, analyse og fortolkning af novellen/short story 'Off with her Head' af Kathrin White i engelsk? Kan slet ikke komme igang med det. Et hurtigt svar ville være fantastisk da den er til onsdag!
  • Easter 1916

    Forumindlæg
    Hey Jeg har et digt i engeslk som hedder "Easter 1916" af W.B. Yeats. Er der nogle, der har en analyse af dette digt? Lige meget om det er på dansk eller engelsk. Søger specielt en analyse af 3. afsnit!
  • Tysk C-niveau

    Forumindlæg
    det er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ???
  • SAM/ENG AT HASTER!

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge i morgen omkring præsidentvalget, hvor mine fag er samfundsfag og engelsk. Kan man godt sige dette? Tonen i diskursen i dette præsidentvalg er blevet hårdere. Vi har ved brug af den hypotetisk- deduktive metode undersøgt, om vi kan konkludere dette.
  • Neighbors

    Forumindlæg
    Hej allesammen:) jeg har skrevet opgaven "Neighbors" og den fylder ca 2-3 sider... men jeg kunne godt tænke mig at der var en der gad kigge den igennem for fejl, den er skrevet på engelsk Det ville være en kæmpe hjælp så jeg føler mig endnu mere sikker når jeg aflevere den.. På forhånd ...
  • Point of view

    Forumindlæg
    Hej alle .. Jeg skal til at lave min engelsk aflevering, da der kommer et spørgsmål om tekstens point of view.. Og så er mit spørgsmål : - Hvad går point of view ud på og hvordan kan man evt finde det i et tekst (altså noget man skal lægge specielt mærke til?) På forhånd tak :)
  • Forvirring!!

    Forumindlæg
    Jeg er som mange andre igang med at læse til engelsk eksamen og har fået opgivet digtet "My Sad Self". For at sige det rent ud, så er jeg temmelig forvirret over det, og kunne VIRKELIG godt bruge en hjælpende hånd med analyse og fortolkning af den. KH sof20
  • Eksamenstekster

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen 3.g'er, der har været til eksamen i skriftlig dansk og engelsk på A-niveau i gymnasiet matematisk linje, som vil være sød at læse de to tekster, jeg har skrevet og give mig en karakter for dem. Jeg vil være meget taknemmelig!