Søgning på: musik analyse. Resultater: 17761 til 17780 af 25891
-
Den hermeneutiske spiral
ForumindlægHej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh -
Digt af Mette Moestrup
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou.. -
ELISA-test
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe. -
argumentation
ForumindlægHej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil -
Aflevering: Vildvinen
ForumindlægHey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt -
SSO! please help!
Forumindlægskal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..) -
2.g opgave omkring Den Franske Revolution
ForumindlægJeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp. -
Essay af Dan Turèll
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;) -
Noteloft på SSO?
ForumindlægEr der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen? -
Dansk eksamen, emne TABUER
ForumindlægHej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget. -
Kildeanalyse?!?!
ForumindlægJeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig? -
Engelsk eksamen torsdag
ForumindlægEr der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget?? -
Komposition af cigaret reklame
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak! -
Kliche eller metafor ?
ForumindlægHej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi... -
havfruens sang
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med at læse min lille analyse igennem. kan ikke komme videre, så måske nogle der har skrevet om henrik pontoppidans "havfruens sang" og kan lde mig på vej? -
sang "romeo" af sebastian.
ForumindlægHJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak -
Analysemodel til old-tekster :)
ForumindlægTil alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm -
HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"
ForumindlægHej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen! -
Novelle Tove Ditlevsen
ForumindlægHej jeg har novellen Taarer af Tove Ditlevsen. Den skal analyseres, jeg har forstået den nogenlunde, men hvad kan man sige om den novelle, er der nogle speciele træk i den, kan jeg perspektivere den med noget ? . Håber i kan hjælpe på forhånd TAK :D ! -
H.C. Andersens land af Benny Andersen
ForumindlægHej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe
