Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17761 til 17780 af 27855
-
Finanspolitik - Ekspansiv og Kontraktiv
ForumindlægHej Jeg er ret lost inden for emnet økonomi i samfundsfag... Er finansloven vedtaget i efteråret 2014 ekspansiv eller kontraktiv? Og hvorfor? Og hvad kunne eksempler på henholdsvis ekspansiv og kontraktiv finanspolitik være, og hvordan påvirker det de forskellige dele/sektorer i det økonomiske... -
SKRIFTLIGE EKSAMINER
ForumindlægHej Alle:-) Tiden nærmer sig de skriftlige eksaminer.. Jeg skal op til disse fag: -Matematik (A) -Dansk (A) -Samfundsfag (A) Jeg ved 100%, jeg skal op i disse fag. For har været op til 3 mundtlige eksaminer. Derfor vil jeg høre om, I har nogle gode råd, gode noter eller lignende. ALT kan br... -
Metode-delen eksamensforberedelse
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med den sidste AT på gymnasiet og er gået lidt i stå. Jeg skriver i fagene samfundsfag og psykologi som et naturvidenskabeligt fag, herunder den kognitive psykologi. Jeg ved ikke hvad der er begrænsninger og muligheder i mit emne som er: hvilken effekt de sociale medi... -
Økonomiske modeller
ForumindlægHej, Vi har om økonomiske modeller i samfundsfag for tiden. Finds der et program på nettet hvor man kan lave sin egen økonomiske kredsløb, fx. hvis man sænker skatten på arbejde og så se hvad der fx sker med arbejdsløsheden? Altså de økonomiske modeller man ofte bruger er jo SMEC, ADAM og Heimdal... -
Samfundsfagligemetoder
ForumindlægHej. Jeg vil rigtig gerne skrive om H.C. Andersen i fagene Dansk og psykologi, problemet er at hvis jeg skal have de to fag sammen, skal psykologi være samfundsfaglig, dvs jeg skal bruge samfundsfagligemetoder (såsom undersøgelser, observation osv ) Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg... -
Hooliganisme
ForumindlægHej. Sidder her på falderebet og skal have fundet ud af hvad jeg vil skrive om. Har tænkt på hooliganisme i forbindelse med voldelige fodboldfans der rejser verden/landet rundt for at slåse. Ved det ene fag skulle være engelsk. Men vil det være for tyndt at inddrage samfundsfag? Og findes der god... -
censurs bemærkninger!
ForumindlægHej!Er der nogen som ved hvor man kan finde noget som censoren har skrevet. Altså hans mening hvad der kunne være godt at have med ved samfundsfags aflevering ”retningslinier for censur af studentereksamensopgaver”. Jeg havde fundet det før men ved ikke hvordan.Håber at der er nogen som kan hjælp... -
Redegørelse af Anthony Giddens teori
ForumindlægHej alle! Er der en venlig (helst lidt samfundsfaglig) sjæl, der kunne tænke sig at læse første del af min redegørelse igennem? Det drejer sig om ca. 800 ord og omhandler Anthony Giddens teori omkring identitetsdannelse. Hvis I har lyst, så sender jeg opgaven privat :-) Mange tak på forhå... -
Hjælp til selvhjælp :b
ForumindlægDette handler jo om AT ligesom så meget andet lige for tiden, men tænkte på om en kreativ sjæl havde nogle ideer til emnet omkring Pilgrimsrejse i Mekka i fagene Dansk/ (samfundsfaglig) Relegion. Har tænkt mig at læse et værk i dansk, så det er mest religionsdelen jeg kunne bruge noget inspiratio... -
USA om egypten og Israel
ForumindlægLige nu sidder jeg med en samfundsfags opgave om USA's indgriben i Egypten, og er kommet ind på Egyptens og Israels forhold. Så mit spørgsmål lyder. Hvorfor er det så vigtigt for USA at Egypten og Israel forbliver venner? Hvad ligger der i det for USA? (Israel har intet olie) Håber ... -
vækst og velstand
ForumindlægHej er der nogen der har lavet opgave D i sættet Vækst og velstand i samfundsfag? håber virkelig... For jeg kan desværre ikke svare på sIDSTE SPØRGSMÅL:Diskuter, hvilke problemer der er forbundet med- ad politisk vej- at sikre fortsat økonomisk vækst!Håber inderligt nogen kan hjælpe mig gevaldigt. -
Muligheder og begrænsninger i AT
ForumindlægJeg skriver AT i Dansk A og Samfundsfag B om ytringsfrihed Jeg har lavet en diskursanalyse af et interview med Anders Fogh og i samf har jeg lavet en diskussion om hvorvidt ytringsfriheden er absolut og om den er lige gældende for alle i Danmark (danskere/udlændinge) Nogen der kan hjælpe med mu... -
Globalisering
ForumindlægAnti-globaliseringsbevægelsen er global og dermed selv et barn af globaliseringen. Demonstranterne ligner hinanden i påklædning, synger de samme slagsange og aftaler deres stormøder verden over via sms og internet. Diskuter i klassen, om dette er en selvmodsigelse. Det skal jeg snakke o... -
nogen forslag ?
ForumindlægAT - eksamen er igang ,, Min hovedfag er Religion og Samfundsfag, mit emne er indvandrer i Dk, er der evt. nogle som har nogle forslag til en problemformulering - Det jeg indtil videre har tænkt på er : Problemformulering : hvilken betydning har integration af indvandrer for det danske samfund? m... -
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
Noter og råd
ForumindlægHej Alle, så er eksamen perioden snart overstået, men jeg mangler stadig én mundtlig eksamen, nemlig samfundsfag(højniveau). Hvis nogen har nogle gode råd og noter som kan hjælpe mig vedr. den mundtlige eksamen, må i meget gerne kontakte skrive tilbage.Og al Held og Lykke til alle I andre som ogs... -
Haster!!! AT - immigration i spanien
ForumindlægHej Vi er to piger som snart skal aflevere en synopsis i AT, vores fagkombination er spansk og samfundsfag, men vi har problemer med at finde materialer på spansk som ikke er alt for svære. Vores emne er immigration i spanien og hvordan det påvirker spaniens økonomi. Vores overordnede problemfor... -
Liberalisme
ForumindlægHej kloge mennesker, har noget samfundsfag som jeg har lidt svært ved at finde ud af, tænkte i kunne hjælpe mig Hvilke politiske partier i Folketinget går ind for liberalisme? Jeg har indtil videre venstre og liberal alliance, men er der andre? ved at radikale fører lidt liberal politik, men e... -
Månerejser - idealisme/realisme.
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive AT, og har en problemstilling der siger følgende: 3. I hvilken grad er månerejserne udtryk for samarbejde? (mellem USA og USSR under den kolde krig) Det er her mening, at jeg skal bruge realisme/idealisme til at belyse dette, men jeg aner ikke hvordan jeg lige skal gribe... -
SSO
ForumindlægHej allesammen..Så er vi kommet til valg af fag i SSO. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i samfundsfag - i sociologi..... Så ville egentlig bare høre om der er nogle af jer der har skrevet i SSO, hvad i skrev om og hvordan det gik.... for er meget i tvivl, med emnevalg..Håber at få nogle gode id...
