Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 17781 til 17800 af 39570
  • Sociologiske teorier om hvad der påvirker unges alkoholforbrug.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive en opgave i samfundsfag, hvor jeg skal diskuturere, hvad der påvirker unges alkoholforbrug ud fra sosiologiske teorier. Jeg har skrevet om Ziehe, men har problemer med hvordan jeg kan koble Giddens og Beck.. Håber meget på noget hjælp :-)
  • studieretningsopgave om meningsmålinger

    Forumindlæg
    hej :) jeg står og skal skrive SRO om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal skrive i matematik og få koblet meningsmålinger sammen med fx. binomialfordelingen osv? HJÆLP HJÆLP!
  • Folketinget

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i samfundsfag gå ind på www.folketinget.dk og undersøge en lovs vej igennem lobgivningsprocessen. Je har været inde og kigge på hjemmesiden men synes den er svær at overskue, og kan ikke finde det. Håber en a jer måske vil prøve at finde det?
  • NOTER

    Forumindlæg
    Hey hey.. Er der nogen derude der tilfældigvis har nogle rigtig gode noter til, Mat B, Religon C, Samfundsfag c, Historie B? bare en af dem, behøves selvfølgelig ikke at være dem alle. - Håber der er nogen derude. Tak på forhånd.
  • EU og den danske model

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med en samfundsfags aflevering, som handler om den danske velfærdsmodel og flexicurity. Jeg vil gerne ind på, hvordan de danske EU forbehold kan forbindes med den danske model, og hvordan det vil påvirke modellen, hvis forbeholdene ophæves. jeg håber virkelig i kan hjælpe...
  • medieteori

    Forumindlæg
    Hej, I samfundsfag.. Der er en eller anden fyr der har opstillet nogle medieteorier . Mener han hedder noget med downs ?? Står nemlig og mangler noget medieteori. Især om nyhedskriterier, og mediernes evne til at være opinionsdannende ...
  • Vil gerne være studievejleder

    Forumindlæg
    Hej vil gerne være studievejleder :D Har kigget inde på UG's hjemmeside men synes ikke deres forklaring er særlig grundig :/ Skal jeg blive lærer i samfundsfag først og så læse videre eller hvad skal jeg? :o hjælp mig mvh Kongkedelig
  • AT-10 HJÆLP?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med AT-10 og er desværre kommet i gang med et emne hvor der overhovedet ikke findes noget materiale. Jeg skal skrive i samfundsfag og kemi om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger fra 1851-1914. Er der nogen der kan hjælpe med et emne?
  • billedsprog

    Forumindlæg
    HIEY ALLESAMMEN. Har et sprøgsmål i dansk I det nedenstående citat står der "sort og hvidt" . Kunne det betragtes som billedsprog. "ville trække din karakter ned, da samfundsfag handler om at kunne gengive begreber og teorier, som beskriver samfundet sort og hvidt."
  • Eksamensprojekt - HF

    Forumindlæg
    Jeg skal til at vælge fag og emner i det tværfaglige eksamensprojekt (EP). Jeg har afsluttet Samfundsfag på B niveau og er i gang med Historie B. Jeg vil gerne have disse to fag, men må man gerne vælge to fag på samme niveau?
  • Beslutningsteori!!

    Forumindlæg
    Hey :) Er der nogen som kan hjælpe mig? jeg har udelukkende naturvidenskabelige fag på gymnasiet, og er derfor helt blank angående samfundsfag. I min AT opgave skal jeg bruge en forklaring på beslutningsteori? Hvis der er nogen som kan foreklare mig hvad der er, vil jeg være lykkelig :) Tak på ...
  • Haster ! Hjælp til AT metoder!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive min synopsis i AT om terrorisme, og har fagene samfundsfag og historie. Min problemformulering går på mediernes dækning af 11.spetember og hvordan det har påvikret Danmarks udenrigspolitik i forhold til usa. Hvilke metoder skal jeg bruge og er der nogle der har en god diffi...
  • kilde-analyse? :)

    Forumindlæg
    hej :) jeg har lidt brug for en der har ordentligt styr på samfundsfag. jeg har svært ved at finde ud af hvilken orientering de forskellige medier og tænketanke har? for eksempel: politikken er venstre orienteret jyllandsposten? cepos? og så videre? nogen der kan hjælpe? :) TAK
  • Nrug af teori, fungerer det som en metode?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i samfundsfag og mediefag i AT og jeg er ikke helt sikker på følgende: når jeg bruger en teori, eksempelvis Giddens, Habermas osv. til at falsificere eller verificere en hypotese, er det så en metode? Kvalititativ er den vel ikke? På forhånd mange tak, jeg håber nogen kender svare...
  • Metoder når jeg har læst og arbejdet med gensplejsning/GMO?

    Forumindlæg
    Jeg har i AT skrevet om genmodificerede fødevarer i Samfundsfag og biologi. Men jeg er meget i tvivl om metoder i biologi delen. Jeg har læst om gensplejsnings processen, men hvilke metoder bruges her? Jeg er kommet frem til hypotetisk-deduktiv, men hvad ellers?
  • Læse synopsis igennem

    Forumindlæg
    En der gider at læse min synopsis igennem? den handler om stålfremstilling (bessemer processen) i kemi A og samfundsfag C. Kan eventuelt godt bytte min synopsis med en andens, så vi kan give hinanden konstruktiv kritik :)
  • AT emne

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive AT om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 i Samfundsfag og Engelsk. Vi skal arbejde i grupper da jeg "kun" er 2.ger. Vi har ikke kunnet finde et emne som er spændene. Er der nogen der har nogle gode idéer ?
  • at 2010: Coca Cola - Historie og Samf

    Forumindlæg
    Har valgt fagene Historie A og Samfundsfag B til min AT2010 synopsis Overvejer at skrive om enmet Coca Cola - Historien startede jo i 1886. Men er der nogen som kan hjælpe med en problemformulering / problemstillinger til emnet? Hvad kan jeg bruge de to fag til i dette emne?
  • AT-synopsis

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak!
  • Samfundsfalige metode Jernbanen

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg sidder og er ved at lægge den sidste hånd på mit AT projekt om Jernbanen (skod emne, i must say) Er der nogle der har nogle korte forklaringer på de samfundsfaglige metoder? (Andet end den kvantitative og kvalitative metode altså)?

Søgninger relateret til samfundsfag eksamen