Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 17801 til 17820 af 23677
-
Litterær artikel om Nordmosen af Arnaldur Indridason
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær artikel om krimien "Nordmosen", der er skrevet af Arnaldur Indridason og er lidt tør for ideér. Er der nogen som tilfældigvis har læst denne krimi og som har nogle guldkorn til en analyse og fortolkning? Eventuelt gode inputs til kompositionsanalys... -
Primavera af Harald Slott Møller - haster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne enormt godt bruge noget hjælp til min forberedelse af eksamen. Jeg har om billeder, og har valgt Primavera af Harald Slott Møller. Jeg er både nået frem at billedet handler om seksualitet, om fristelse, om Eva og Adam og mange andre ting. Men det ville være rigtig dejli... -
Diskursanalyse?
ForumindlægI mit AT-projekt vil jeg analysere en udtagelse via diskursanalysen. Men fordi vi aldrig har benyttet os af denne, er jeg usikker på, om jeg er på rette spor. Er der nogen herinde, som kan komme med en "opskrift" eller sige, om jeg har det rigtige med. Har følgende punkter: - N... -
Kjartan Fløgstad, Regn i Juli
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk "analysere og fortolke + inddrage kompositionen" af novellen 'Regn i Juli', skrevet af Kjartan Fløgstad. Er der nogen der ved noget om denne novelle, eller selv har skrevet stil over den? Jeg synes umiddelbart den er lidt svær at finde "meningen&quo... -
folkeeventyret '' Klokkeblomst''
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at analysere folkeeventyret ''Klokkeblomst'' (Rapunzel) af brødrene Grimm. Jeg har søgt på nettet om hvornår eventyret er skrevet, men var desværre uden held. så det ville være rart hvis nogen vidste det, så jeg kunne få hjælp :D -
Hjælp til billedanalyse
ForumindlægHej alle derude! Til min Dansk mundtlige eksamen trak jeg Hans Scherfig. Jeg har herefter valgt at analysere et af hans billeder som hedder: Tømrerstrejken 1794. Da det med at analysere billeder overhovedet ikke er min stærke side, tænkte jeg om der ikke var et klogt hoved - eller fle... -
Hjælp til underspørgsmål
ForumindlægHey folks jeg har valgt historie i Dansk-historie opgave, og har om Hee Kirke med følgende problemformulering: En redegørelse for Hee Kirkes oprindelse, og en analyse af kirkens fremgang i den romanske tid. men jeg mangler nogle underspørgsmål. nogen der vil give en hjælpende hånd med d... -
AT 2012: iscenesættelse
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive en synopsis om "at være på" - iscenesættelse, og jeg har valgt at skrive om Paradise Hotel. Jeg tænkte på, om en af jer selv har haft det emne og har valgt at analysere et afsnit, hvor iscenesættelsen er tydelig? Jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke rigt... -
Forræderi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået trukket overemnet: Forræderi! Jeg mangler en ukendt tekst at analysere og fortolke! Nogle gode bud/forslag? De tekster som jeg skal perspektivere til er: DE blå øjne- karen blixen og mændstræskhed Håber virkelig i har nogle gode bud!! -
opgave
Forumindlæghej, jeg skal skrive om slaveriet i Amerika til stor skriftlig opgave..Men jeg ved ikke helt hvordan min problemstilling/problemformulering skal lyde..? Jeg vil gerne skrive om slaveriet indtil borgerkrigen, men ved ikke helt præsist hvad jeg skal fortælle, analysere og diskutere...? ...hjælp..ka... -
De mange_ Villy Sørensen...
Forumindlæghej! fik en dansk stil, der går ude på at analysere og perspektivere novellen De mange, som er skrevet af Villy Sørensen.. (den drejer sig om den faretruende befolkningstilvækst) synes den er svært.. så håber at nogen kan hjælpe mig lidt med den.. måske er der nogen herind, som har lavet den fø... -
Formanalyse spørgsmål
ForumindlægHejsa :) Er der nogen herinde, som forstår spørgsmålet:" At anføre hovedstemme i de enkelte formdele". Har nemlig også en noden, som vi skal analysere. Hvis der er nogen som er intra i at kigge på den, så sender jeg den til jeres indbakke :) Og hvis jeg sender den til jeres indbakke, ... -
Tegn i word
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en analyse af en stil, men er stødt på et problem. Når jeg citere noget fra teksten vil jeg godt have små tal til at stå i teksten, men hvordan får jeg de små tal frem? Er ikke nogen form for haj til word, så håber i kan hjælpe! På forhånd tak. -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andre ... -
Synopsis - dansk
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis. Jeg har trukket et digt, og skal analysere, fortolke og perspektivere. Det undrer mig at vi ikke har gjordt det flere gange før, for jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an, og hvordan man går i dybden i digtet. Er der nogen der k... -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andr... -
Tekst til Primavera
ForumindlægHej! Til dansk synopse har jeg valgt at analysere billedet "Primavera", men jeg manger en tekst at læse op, som passer til billedet. Jeg har tænkt på at læse syndefaldet, men ville lige høre om I måske havde andre idéer til noget, som jeg kunne læse? -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
Kærlighed mundtligeksamen
ForumindlægHej allesammen jeg har til min mundtlige eksamen trukket temaet kærlighed... så nu er jeg igang med forberedelse.. jeg forsøger at finde det jeg vil analysere men det er svært. så derfor vil jeg høre om nogen har en ide til et digt, eventyr eller måske en sang som jeg kan bruge til teamet kærli...
