Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17841 til 17860 af 23724
-
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Hjælp til mundtlig dansk eksamen, please kig!
ForumindlægHej, jeg er meget usikker på hvad jeg må tage med ind i forberedelses lokalet, og hvad jeg må tage med ind i eksamens lokalet. Må jeg gerne tage kopi ark, (analyse papirer etc.) med ind til forberedelses lokalet? 9. klasses mundtlig dansk eksamen. -Tak på forhånd :) -
I østen stiger solen op
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke digtet "I Østen stiger solen op". Er der nogen der ligger inde med noget godt materiale eller tips, der kan bruges som inspiration? Jeg har lidt svært ved at komme i gang med at fortolke dets egentlige indhold og betydning. -
Tema//forfatterens holdning
ForumindlægHey, jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg har et problem med et skille tema og forfatterens holdning fra hinanden. i hvert fald med en speciel kortfilm, jeg er ved at analysere, som hedder Ærtekontrolløren. Nogen der kan hjælpe mig med at få kastet et lys på, hvad tema er, eller hjælpe mig med, hva... -
Hvordan siger man: "at gøre det rigtige"
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en analyse om en tysk film, og jeg har brug for at sige: "Måske er han lykkelig fordi, han ved, at han gjorde det rigtige" Jeg er her i tvivl om den tyske vending for det at gøre det rigtige Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak ... -
essays
ForumindlægHej alle sammen... jeg sidder for første gang siden folkeskolen og skriver et essay... og jeg ville bare lige høre jer ad hvor langt sådan et normalt skal være på 3.HH(g) - sammenlignet med en analyse og fortolkning... længere eller kortere? eller ca samme længde? Håber nogen kan hjælpe -
Naturvidenskabelige metode
ForumindlægHej, Er der en som kan forklare mig hvordan jeg bruger dne naturvidenskabelige metode i AT? Jeg forstår godt at der findes fx den deduktive metode osv. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal behandle den viden jeg læser med den naturvidenskabelige metode. Skal jeg finde en artikel som beskriver en f... -
Hjælp til dansk stil
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at rette min dansk stil? Er nemlig ikke sikker på at jeg har besvaret opgavebeskrivelsen korrekt. Specielt med hensyn til kompositionen. Opgavebeskrivelse: Skriv en litterær artikel om De gales hjem. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af De gal... -
Life is a bitch - Kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm i mundtlig dansk eksamen. Jeg har valgt at snakke om kortfilmen " life is a bitch og jeg har lavet analyse og alt det der. MEN.. Så skal man jo også læse et stykke højt af et eller andet.. men da det er en kortfilm aaaner jeg ikke hvad jeg skal læse højt.... -
''Skriget''
ForumindlægHej hej. jeg sidder og er igang med analyse mine opgivelser til eksamen imorgen, morgen. Har glemt mine notater til maleriet ''Skriget'' af maler Edward munch. Er der evt. Nogen der kunne, fortælle mig hvorfor det nu var, han malte det, retter sagt, hensigten. ??? på forhånd tak:D:D -
Polterabend
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal skrive an litterær atikel om Jan Sonnergaards novelle Polterabend. Jeg skal give en analyse af miljøet i novellen, både den sociale og fysiske, men ligenu er jeg Fuldstændig lost. Håber i har nogle gode noter, jeg må få eller hjælp til hvad jeg kunne skrive om. ... -
termisk sønderdeling eller syre-baseprocess?
ForumindlægHejsa! i en undersøgelse for kationer i en ammoniumion hældte vi konctreret NaOH på analysen som indeholdt NH4+, og varmede det op i vandbad og så at dampene var basiske med indikatorpapir... Vi kom frem til denne reaktionsligning: NH4+(aq) + OH-(aq) --> NH3(aq) + H2O og NH3(g) der dampede ... -
Dansk afgangsprøve - folkeskolen hjælp :)
Forumindlæghej venner :) er lidt i tvivl vedr. min dansk eksamen nu her på torsdag! er kommet om i reklamer & kommunikation, og er ved at analysere nogle trykte reklamer (billede reklamer) . er der en der kan skære ud i pap hvordan den eksamen skal foregå fra start til slut og fra punkt til prikke? - vi... -
Dansk disposition
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver dansk sisposition til eventyret den flyvende kuffert. Eventyret er et kunst eventyr af H. C. Andersen. Jeg er igang med at lave analyse af eventyret, men jeg kan simpelt hen ikke komme videre. Har i nogle forslag, eller evt. links til hjemmesideer med en god an... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
"Rejsen til Ribe" Tema, budskab/hensigt?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af novellen "Rejsen til Ribe" af Peter Seeberg. Og problemet er at jeg er kommet til de to punkter: Tema og budskab/hensigt. Og jeg kan ikke lige gennemskue hverken temaet, budskabet eller hensigten også ville jeg høre om der var nogen af jer herinde d... -
Linux Vs. Windows
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en rapport om sammenligningen af styresystemer. Her har jeg valgt at sammenligne Linux og Windows. I den sammenhæng ville jeg lige høre om der er nogen der har skrevet lignende opgaver, som jeg måske kunne se, og evt bruge til inspiration? Eller om der er nogen der ... -
vigtige punkter i synopse af lyrik
Forumindlægjeg sidder og er ved at udarbejde en synopse til eksamen, men er gået lidt i stå da jeg er lidt i tvivl om hvilke punker der er vigtige. så mit spørgsmål lyder sådan: hvilke analysepunkter er vigtige når det er en analyse af et digt/lyrik ? håber i kan hjælpe mig videre.. på forhånd tak -
Litterær artikel om Nordmosen af Arnaldur Indridason
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær artikel om krimien "Nordmosen", der er skrevet af Arnaldur Indridason og er lidt tør for ideér. Er der nogen som tilfældigvis har læst denne krimi og som har nogle guldkorn til en analyse og fortolkning? Eventuelt gode inputs til kompositionsanalys... -
Primavera af Harald Slott Møller - haster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne enormt godt bruge noget hjælp til min forberedelse af eksamen. Jeg har om billeder, og har valgt Primavera af Harald Slott Møller. Jeg er både nået frem at billedet handler om seksualitet, om fristelse, om Eva og Adam og mange andre ting. Men det ville være rigtig dejli...
