Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17881 til 17900 af 46276
  • Marxismen og Platon AT HJÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    hejsa allesammen. Jeg sidder med AT, og skal sammenligne de politiske ideologier omkring platon med de politiske ideologier omkring Karl Marx mht demokratiet/staten. Hvordan gør jeg det??
  • jordens dannelse og til idag

    Forumindlæg
    jeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd
  • Den barmhjertige samaritaner

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvilken slags tekst den barmhjertige samaritaner er? Er det en myte?
  • Fortolkning og budskab

    Forumindlæg
    Jeg sidder og arbejder med teksten "Løven" af Kim Fupz, og bliver pludselig itvivl om fortolkning og budskan kan være det samme? Håber nogen kan hjælpe mig!
  • Analyseproblem

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved stadig ikke helt præcist hvad et motiv er, når man fx. skal analysere noget. Kan nogen give mig en præcis forklaring på: -Tema -Motiv På forhånd mange tak.
  • fortællertid

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her med en dansk opgave, jeg skal lave om teksten''Hm'' af klaus rifbjerg. Mit problem er at jeg ikke ved hvad fortælletiden og fortællenuet er i teksten, er der nogen der kan hjælpe ?
  • socialsitisk folkeparti

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive noget om SF (socialistisk folkeparti) og vil meget gerne have noget hjælp. Hvad mener SF om værnepligt? og hvad er deres ideologiske baggrund? tak, hvis i gider at hjælpe mig. ;)
  • engelsk essay lille spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige , hvis der i min engelsk essay står at jeg skal have inkludere the setting ?
  • HJÆLP MED EN JULEHISTORIE

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en stil om den perfekte jul, men det er lidt sværet fordi jeg ikke selv holder jul. Jeg ved ikke hvordan det helt bliver holdt, hvad man laver, hvad man spiser og alt muligt. Så skriv til mig den perfekte jul for jer, og så håber jeg på at det går :-) Tak på forhånd.
  • RETORISK ANALYSE AF BUSHs TALER

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal lave en retorisk analyse af udvalgte Bush taler umiddelbart efter 9/11. Har valgt to taler: den d. 11. september samt den d. 20. september Er der nogle der har lavet den før? eller nogle der kan hjælpe!
  • Genoptagelse af kandidat?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg læser Jura på 8. semester, hvorfor jeg ikke har lang tid tilbage af mit studie. Jeg har dog efter megen overvejelse erkendt, at jeg hellere vil læse medicin. Jeg vil søge ind på medicinstudiet til sommer, da jeg er bekendt med kandidatreglen, efter hvilken jeg ikke kan søge ind på en ny ...
  • Liberalisme og konservatisme mht. den kolde krig

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål: Forklar: begreberne Diktatur, Ideologierne Liberalisme og Kommunisme, samt hvor man i den Kolde Krig får tydeliggjort de to grundholdninger. - På forhånd tak :)
  • Tid - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil...
  • Nådsensbrød - budskabet?

    Forumindlæg
    Hvad er budskabet i novellen Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan?
  • Kreativt produkt?

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde på et kreativt produkt!! Nogle der har en ide, om hvad man kan lave til emnet stoffer? Vi vil gerne høre fra jer hurtigs muligst. Tak på forhånd.
  • Komparative metode

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er i gang med at finpudse mit AT projekt Jeg skal se på ligheder og forskelle mellem pirater i litteraturen og i virkeligheden Derfor har jeg analyseret nogle kilder og en roman. Taler man om den komparative metode, hvis man sammenligner resultater fra en historisk analyse med d...
  • Diskussion/vurdering

    Forumindlæg
    I min tredje problemstilling står der, at jeg skal diskutere. Der står intet om at jeg skal vurdere. Betyder det så, at der ikke indgår en vurdering i min opgave?
  • litterær artikel HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i gang med at skrive en litterær artikel, men kan ikke huske om det er en god idé at introducere forfatteren i indledningen. Er der nogen der kan hjælpe med det?
  • Personkarakterstik - Novelle?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at analyserer en novelle og jeg ved ikke om jeg skal lave personkarakterstik på alle personer eller hvad? Der er en rigtig hovedperson og 3 bipersoner, også er der en dame med et barn som kun bliver nævnt et par gange....? Det er FSA Så hvad skal jeg gør? Tak på forhånd :)
  • Fortalt tid - den tid teksten strækker sig over

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i dansk imorgen og er ved at analysere min tekst. Jeg er ved at analysere komposition. Jeg er blevet i tvivl om hvad fortalt tid betyder. Betyder det hvor lang tid teksten varer (indholdet), altså om den vare et år eller en hel dag? Eller betyder fortalt tid hvor lang tid je...