Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17881 til 17900 af 23735
-
essays
ForumindlægHej alle sammen... jeg sidder for første gang siden folkeskolen og skriver et essay... og jeg ville bare lige høre jer ad hvor langt sådan et normalt skal være på 3.HH(g) - sammenlignet med en analyse og fortolkning... længere eller kortere? eller ca samme længde? Håber nogen kan hjælpe -
termisk sønderdeling eller syre-baseprocess?
ForumindlægHejsa! i en undersøgelse for kationer i en ammoniumion hældte vi konctreret NaOH på analysen som indeholdt NH4+, og varmede det op i vandbad og så at dampene var basiske med indikatorpapir... Vi kom frem til denne reaktionsligning: NH4+(aq) + OH-(aq) --> NH3(aq) + H2O og NH3(g) der dampede ... -
HJÆLPPPPP
Forumindlæg“Mary, who is Julie’s best friend, was bitten by a very belligerent dog in October”. Analyse (X O etc.) and say as much as you can (grammatically) about the following sentece (in Danish): Nogen der kan hjælpe:D -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
Linux Vs. Windows
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en rapport om sammenligningen af styresystemer. Her har jeg valgt at sammenligne Linux og Windows. I den sammenhæng ville jeg lige høre om der er nogen der har skrevet lignende opgaver, som jeg måske kunne se, og evt bruge til inspiration? Eller om der er nogen der ... -
Kjartan Fløgstad, Regn i Juli
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk "analysere og fortolke + inddrage kompositionen" af novellen 'Regn i Juli', skrevet af Kjartan Fløgstad. Er der nogen der ved noget om denne novelle, eller selv har skrevet stil over den? Jeg synes umiddelbart den er lidt svær at finde "meningen&quo... -
opgave
Forumindlæghej, jeg skal skrive om slaveriet i Amerika til stor skriftlig opgave..Men jeg ved ikke helt hvordan min problemstilling/problemformulering skal lyde..? Jeg vil gerne skrive om slaveriet indtil borgerkrigen, men ved ikke helt præsist hvad jeg skal fortælle, analysere og diskutere...? ...hjælp..ka... -
Synopse afgangseksamen?? Ideer?
ForumindlægNu er tiden snart kommet hvor vi skal op til afgangseksamenen. I forrige uge trak jeg emnet kulturmøde... Men jeg kender ingen noveller der omhandler kulturmøder :/ Er der tilfædigvis nogle der kender en god novelle at analysere til dette emne?:) Håber forfærdeligt at nogle kan hjælpe mig:) -
De mange_ Villy Sørensen...
Forumindlæghej! fik en dansk stil, der går ude på at analysere og perspektivere novellen De mange, som er skrevet af Villy Sørensen.. (den drejer sig om den faretruende befolkningstilvækst) synes den er svært.. så håber at nogen kan hjælpe mig lidt med den.. måske er der nogen herind, som har lavet den fø... -
Dansk mundtlig eksamen - Lyrik
ForumindlægHar trukket Lyrik som fordybelsesområde i mundtlig dansk og skal have funden en dansk sang at analysere. Har bare det problem at jeg ikke hører dansk musik overhovedet (og læser heller ikke danske digte). Ville høre om det var nogen der kunne komme med forslag til et evt. digt eller en sang man... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andr... -
Tegn i word
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en analyse af en stil, men er stødt på et problem. Når jeg citere noget fra teksten vil jeg godt have små tal til at stå i teksten, men hvordan får jeg de små tal frem? Er ikke nogen form for haj til word, så håber i kan hjælpe! På forhånd tak. -
I østen stiger solen op
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke digtet "I Østen stiger solen op". Er der nogen der ligger inde med noget godt materiale eller tips, der kan bruges som inspiration? Jeg har lidt svært ved at komme i gang med at fortolke dets egentlige indhold og betydning. -
Morfologi og syntaks
ForumindlægGoddag folkens er ny her;) Er der nogen der kan hælpe mig med, at lære hvordan man analyserer sætninger syntaktisk og morfologisk? Eller kender nogle gode FAQ's eller lignende til hvordan man gør det? Regner med at blive en flittig bruger af denne side, så vil selvfølgelig også hælpe andre ... -
Downloading
ForumindlægHej. Jeg er ny i studieportalen. Jeg vil gerne spørge om noget andgående dette program. HVis jeg f.eks skal ind og få nogle inspirationer til en opgave. F.eks. Ebbe Skammelsøn, jeg ville bede om nogel inspirationer til denne folkevise. alse noget med analyse og fortolkning. Hvordan kan jeg det? O... -
Indian camp + initiation??
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en analyse om indian camp og i et af spørgsmålene min lærer har givet mig, spørger hun: "Why is indian camp said to be a story of initiation?" og jeg er fuldstændig lost! Håber der er en, der kan hjælpe :) -
Naturvidenskabelige metode
ForumindlægHej, Er der en som kan forklare mig hvordan jeg bruger dne naturvidenskabelige metode i AT? Jeg forstår godt at der findes fx den deduktive metode osv. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal behandle den viden jeg læser med den naturvidenskabelige metode. Skal jeg finde en artikel som beskriver en f...
