Søgning på: musik analyse. Resultater: 17901 til 17920 af 25891
-
Eng. & Samf. - Studieretningsopgave
ForumindlægHej alle :) Er der nogen der kender en bog (på engelsk!) som man kan bruge til studieretningsopgaven? Den skal kunne analyseres med henblik på brug af samfundsfaglige teorier m.m. da jeg gerne vil skirive studieretningsopgave i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Jeg håber at i h... -
Diskurter virksomhedens konkurrencefordel
ForumindlægHej alle, Jeg har et lille proble, og det er hvad der står i titlen. Jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind på, når der står "diskuter". Samt i min analyse af værdikæden hvor jeg afrunder af på den, skriver jeg om deres konurrencemæssige fordele. Nogen hjælp at hente? Tak -
Folkeskolens formålsparagraf
ForumindlægHej... Min opgave går ud på at lave en analyse af folkeskolens formålsparagraf. Er der nogen, der gider hjælpe mig med at skrive lidt om det :) http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Folkeskolen/Faelles-Maal/Folkeskolens-formaalsparagraf Link ovenover om paragraffen. -
Dan Pontoppidan
ForumindlægHej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen. -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen. -
Sproget i Ved Vejen
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse af et uddrag fra "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har bare lidt vaskeligheder mht. sproget. Jeg ved selvfølgelig, at romanen er impressionistisk, men hvad der helt præcist er karakteristisk ved sproget, ved jeg ikke. Nogen der kan hjælpe? -
AT hjælp
ForumindlægHej alle. Har brug for hjælp til AT, hvor emnet er 'menneskets forhold til naturen', vil i sige at emnet pilgrimsfærd vil passe godt her og hvis ja er det okay med fagene dansk og religion? Har i nogle ideer til hvilke metoder man kan bruge til dette udover analyse og fortolkning? Ta... -
DHO STRUENSEE
ForumindlægHej søde og hjælpsomme mennesker. Jeg er i gang med min DHO om Struensee, og jeg skal finde nogle kilder som jeg kan analysere. Jeg ville høre om der var nogle der havde nogle gode ideer til hvad for en slags kilde jeg kunne anvende? VH. Celina. -
Kender I en god novelle fra 1960'erne...
ForumindlægDen skal handle om overgangen fra barn til voksen eller om den første kærlighed. Og være fra omkring 60'erne. Jeg er ved at analysere "Drivhuset", men mangler en novelle mere som jeg kan drage paralleller til. -
J.P. Jacobsen - Cendrée og lille
ForumindlægHey, kunne godt bruge noget hjælpe, hvis der er nogen som kender teksten " cendreé og lille" af I.P. Jacobsen. Skal lave en analyse og fortolkning, og jeg's syn på kvinde samt komposition.. Ville gerne have nogle "hovedpointer" som jeg så kunne følge? :) -
Hjælp til denotationer/konnotationer
ForumindlægHej ;) Jeg sidder og skal analysere teksten Frk. Escobar af L.O.C, jeg skal finde navneord, men der står de skal være denotationer og konnotationer, da jeg ikke ved hvad det betyder er det rigtig svært for mig at lave. Bare hjælp mig tak, lige meget hvordan ;) Fortsat god aften -
De tre taksonomiske nievauer +/- konklusion? Hvordan er det nu?
ForumindlægNår man benytter sig af de tre taksonomiske niveauer: redegørelse, analyse og vurdering/diskussion - er det så påkrævet at man har en endelig konklusion? Jeg har nemlig lavet delkonklusioner. Kunne være fedt hvis i kunne henvise til en hjemmeside, der kan bekræfte det. -
Symbol på en støvet perron
ForumindlægSom overskriften siger; hvad er en støvet perron et symbol på ... ? Jeg analysere teksten "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt, som handler om en lille pige der står på en støvet perron med sin far .. nogle ideer?? -
Sammenligne Shubidua: Danmark med?
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO i dansk og har valgt fokus på Danmarkssange. Jeg vil gerne analysere og fortolke Shubiduas sang Danmark men ved ikke hvilken tekst jeg kan sammenligne den med. Nogle gode forslag til andre Danmarkssange? :) På forhånd tak! -
haster
Forumindlægjeg er gået igang med min 2.g historie opgave, men føler at jeg er gået i stå, da jeg er lidt i tvivl, om hvordan jeg præcis skal analysere forholdet mellem den nazistiske ideologi, og de metoder Hitler benyttede sig af. -
Dansk Haster meget
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave. skal skrive en analyse af bogen Den lange sommer af Kirsten thorup, men mangler lidt om fortællerteknink og f.eks. opbygning. og forfatterens budskab. :) håber en kan hjælpe eller har en opgave til evt. insperation. :) -
Hjæælp .
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået en eksamens opgave i engelsk, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten "The Hurt Man" af Wendell Berry. Har nogen evt. haft den samme opgave og som kan hjælpe mig ? På forhånd tak :) -
danskopgave, noveller/forfatter 1990erne
Forumindlægjeg skal snart skrive danskopgave om noveller fra 1990erne, men jeg har svært ved at finde nogle noveller at analyser og fortolke, vil derfor hører om der er nogle som har nogle forslag til hvilke noveller jeg kan vælger eller nogle forfatterer. -
Problemformulering til historieopgave.
ForumindlægJeg skal skrive en historieopgave, om ægteskabet i bondefamilien i det traditionelle samfund. Jeg kommer ikke i gang med selve opgaven, fordi jeg har svært ved at afgøre hvad problemformuleringen skal være. Problemformuleringen skal være både redegørende, analyserende og vurderende. På forhånd ... -
Hvad kan novellen "Ane-Mette" sammenlignes med?
ForumindlægHej Jeg sidder med min dansk opgave hvor jeg skal analysere teksten "Ane-Mette" af Henrik Pontoppidan. Også er jeg i tvivl om et punkt, jeg ved ikke hvad novellen kan sammenlignes med, nogen der kan hjælpe mig? Tusind tak på forhånd!
