Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17901 til 17920 af 23735
-
Hvordan siger man: "at gøre det rigtige"
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en analyse om en tysk film, og jeg har brug for at sige: "Måske er han lykkelig fordi, han ved, at han gjorde det rigtige" Jeg er her i tvivl om den tyske vending for det at gøre det rigtige Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak ... -
SSO - sværhedsgrader
ForumindlægJeg skal skrive om mafiaen (hovedsageligt den amerikanske) og er nu ved at lave en problemformulering. Den skal som bekendt indeholde tre sværhedsgrader; et redegørende niveau, et analyserende niveau og et vurderende niveau. Problemet er, at jeg ikke rigtigt har nogen idé om, hvad spørgsmålet på ... -
Hjælp til dansk stil
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at rette min dansk stil? Er nemlig ikke sikker på at jeg har besvaret opgavebeskrivelsen korrekt. Specielt med hensyn til kompositionen. Opgavebeskrivelse: Skriv en litterær artikel om De gales hjem. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af De gal... -
Life is a bitch - Kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm i mundtlig dansk eksamen. Jeg har valgt at snakke om kortfilmen " life is a bitch og jeg har lavet analyse og alt det der. MEN.. Så skal man jo også læse et stykke højt af et eller andet.. men da det er en kortfilm aaaner jeg ikke hvad jeg skal læse højt.... -
Polterabend
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal skrive an litterær atikel om Jan Sonnergaards novelle Polterabend. Jeg skal give en analyse af miljøet i novellen, både den sociale og fysiske, men ligenu er jeg Fuldstændig lost. Håber i har nogle gode noter, jeg må få eller hjælp til hvad jeg kunne skrive om. ... -
Dansk disposition
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver dansk sisposition til eventyret den flyvende kuffert. Eventyret er et kunst eventyr af H. C. Andersen. Jeg er igang med at lave analyse af eventyret, men jeg kan simpelt hen ikke komme videre. Har i nogle forslag, eller evt. links til hjemmesideer med en god an... -
"Rejsen til Ribe" Tema, budskab/hensigt?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af novellen "Rejsen til Ribe" af Peter Seeberg. Og problemet er at jeg er kommet til de to punkter: Tema og budskab/hensigt. Og jeg kan ikke lige gennemskue hverken temaet, budskabet eller hensigten også ville jeg høre om der var nogen af jer herinde d... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
3.g opgave om neuromancer af William Gibson
ForumindlægHey jeg skal skrive 3.g's opgave om bogen neuromancer af William Gibson og ville høre om nogen af jer evt. havde noget materiale om bogen eller genren cyberpunk? måske nogen af jer har skrevet om det samme eller har set en opgave et sted? Det er nok mest noget analyse jeg leder efter, men al... -
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em... -
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
Litterær artikel om Nordmosen af Arnaldur Indridason
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær artikel om krimien "Nordmosen", der er skrevet af Arnaldur Indridason og er lidt tør for ideér. Er der nogen som tilfældigvis har læst denne krimi og som har nogle guldkorn til en analyse og fortolkning? Eventuelt gode inputs til kompositionsanalys... -
vigtige punkter i synopse af lyrik
Forumindlægjeg sidder og er ved at udarbejde en synopse til eksamen, men er gået lidt i stå da jeg er lidt i tvivl om hvilke punker der er vigtige. så mit spørgsmål lyder sådan: hvilke analysepunkter er vigtige når det er en analyse af et digt/lyrik ? håber i kan hjælpe mig videre.. på forhånd tak -
Diskursanalyse?
ForumindlægI mit AT-projekt vil jeg analysere en udtagelse via diskursanalysen. Men fordi vi aldrig har benyttet os af denne, er jeg usikker på, om jeg er på rette spor. Er der nogen herinde, som kan komme med en "opskrift" eller sige, om jeg har det rigtige med. Har følgende punkter: - N... -
Samfundsfag(sociologi)/Engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive srp i sociologi/engelsk og analysere en engelsk roman med sociologiske begreber jeg leder derfor efter en spændende engelsk roman, som tager sted i et engelsk talende samfund. meget gerne omhandlende en speciel karakter... hå¨ber der er nogen som har nogle forslag? -
folkeeventyret '' Klokkeblomst''
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at analysere folkeeventyret ''Klokkeblomst'' (Rapunzel) af brødrene Grimm. Jeg har søgt på nettet om hvornår eventyret er skrevet, men var desværre uden held. så det ville være rart hvis nogen vidste det, så jeg kunne få hjælp :D -
TGA - (TG og DTA)
ForumindlægHej.. Jeg er kommet til at rode mig ind i noget med analyse af TG(Thermogravimetry) og DTA(Differential Thermal Analysis), og jeg har ikke så meget styr på det, som jeg måske burde have? Så jeg ville lige spørger om der var nogen kloge mennesker, som havde forstand på at kigge på disse ting? ... -
Hjælp til billedanalyse
ForumindlægHej alle derude! Til min Dansk mundtlige eksamen trak jeg Hans Scherfig. Jeg har herefter valgt at analysere et af hans billeder som hedder: Tømrerstrejken 1794. Da det med at analysere billeder overhovedet ikke er min stærke side, tænkte jeg om der ikke var et klogt hoved - eller fle... -
Hjælp; SSO
ForumindlægJeg skriver om Peter Seeberg, hvor jeg har analyseret 5 af hans tekster. Mit problem er imidlertid, at jeg skal indsætte dem i litteraturhistorien. Dem fra hans tidlige forfatterskab er ikke et problem, men teksterne fra hans samling "halvdelen af natten" har jeg som så mange andre fund... -
AT 2012: iscenesættelse
ForumindlægHej med jer! Jeg skal skrive en synopsis om "at være på" - iscenesættelse, og jeg har valgt at skrive om Paradise Hotel. Jeg tænkte på, om en af jer selv har haft det emne og har valgt at analysere et afsnit, hvor iscenesættelsen er tydelig? Jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke rigt...
