Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17921 til 17940 af 52987
-
M18 Et IC3-togs acceleration: mekanikopgave
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til b). Således regnede jeg a) ud: a) Mht. b) har jeg brug for hjælp til at forstå hvilke andre kræfter, der vil påvirke loddet end tyngdekraften og normalkraften, og hvordan man regner størrelsen af de kræfter ud. Ved heller ikke, hvordan man skal udregne accelerat... -
hjælp til sundhed!!
ForumindlægHej Jeg skal skrive om et emne, og mit emne er kost. Jeg ved ikke rigtig, hvad for nogen under emner der er i kost. Nogen der ville hjælpe mig. Tak på forhånd :) -
Hvor vigtig er bachlor?
ForumindlægHej. Jeg læser Ha.almen i øjeblikket, begyndte her i sommers og syns allerede meget af det man undervises i er meget virklighedsfjernt. De eneste to fag som man syns er virklighedsnært er regnskabsforståelse og omkostnings/invest. teori. Det fik mig til at tænkte: Hvor meget af det man lærer på ... -
Urkund?
ForumindlægHej Jeg sidder og brænder inde med et sprøgsmål om Urkund-systemet. Jeg ved at Urkund tjekker nettet, om hvor meget ens opgave matcher med andre opgaver - men gælder dette kun for opgaver på nettet? - eller matcher den også opgaver der er sendt til Urkund, og ikke lagt ud på nettet? Please, hv... -
Hvad betyder?
ForumindlægHej! :-) Jeg har fået nogle spørgsmål jeg skal besvare ud fra en artikel, men jeg forstå ikke helt spørgsmålene... Nogen der kan forklare dem? - Redegør for artiklens kommunikation og genre. - Vurder afslutningsvist artiklens samlede udsagn og virkning. Og hvad betyder autoritets- og ordvalgsa... -
Demokrati i Mellemøsten
ForumindlægJeg har valgt demokrati i Mellemøsten med fokus på Egypten. Nogle som evt. har nogle gode idéer til hvad jeg kan komme ind på. Jeg har samfundsfag og Egypten. Jeg har tænkt mig at lave et afsnit om Egyptens historie siden 1945 som er historisk, og et afsnit som disskuterende (samfundsfagligt) han... -
Hvad er forskellen mellem disse studier
ForumindlægForskel mellem molekylær medicin og medicinalkemi? Og minder disse to studier om farmaci?? -
Togbane
ForumindlægHej! Opgaven er vedhæftet. Jeg skal tegne banens midterlinje i målestoksforholdet 1:4. Hvordan? På forhånd, tak :) -
Rettelse af kronik?
ForumindlægHej Er der nogle der vil læse den her igennem for kommafejl osv.? Tak på forhånd. -
Kan en skole give alle elever undtagen få fri?
ForumindlægMin efterskole har valgt at give alle elever fri kl 12 de næste par uger indtil slutningen af corona, men de har samtidig valgt at lade nogle grupper elever blive og have et fag man ikke skal til eksamen i. Den gruppe elever har fri kl 14:30, og jeg tænker bare om det faktisk er lovligt at lade n... -
Gennemsnit
ForumindlægHej! Opgaven lyder således: En amerikaner ved navn Fred Magel hævder, at han i løbet af 50 år har spist på 46.000 restauranter rundt om i hele verden! Hvor mange restauranter bliver det i gennemsnit pr. år? Åhh - nogen der vil hjælpe? På forhånd, tak :) -
Månedopgave "papir"
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave jeg desværre ikke kan finde ud af, og håber derfor på hjælp Man skal lave en tegning i målestoksforhold 1:5 Der står: En kasse med A4 papir har målene: længde 31,5 cm bredde 22,5 cm og højde 26,5 cm. De 40 kasser stables på pallen i 5 lag Giv på din tegning et forslag ... -
Revolutionen 1979
ForumindlægEr der nogen herinde der kender til hvor jeg kan finde svar på forholdene i Iran før revolutionen i 1979??? Det vil jeg blive meget meget glad for -
SRP
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive SRP om depression og behandling i fagene bio(A) og kemi (B) Nogle der har gode problemstillinger man kan stille op? -
Kan jeg tage blot ét år
ForumindlægHej. Jeg er lige fortiden i gang med første år på gymnasiet, men ønsker brændende et år i udlandet. Jeg har læst utrolig meget om Ib'en, men vil egentligt bare høre om der er nogen, der har taget blot andet år i udlandet og kommet hjem igen og færdiggjort trejde år i Danmark. Jeg ved det ... -
Arvelighedslære
ForumindlægHej Jeg sidder med arvelighedslære, og har hovedbrud pga. dette spørgsmål: Kan 2 hvide forældre få et sort barn. Umiddeltbart ligger det til en lige højre: nej det kan det ikke. Det kan det ikke pga. det hvide gen er recessivt aabb. Alligevel føler jeg, at der er noget galt.... hvad?? Hilse... -
den franske revolution
ForumindlægHej. :-)) Nogen der ved vide hvad den franske revolution kendetegner? :) -
SRP
ForumindlægJeg skal i fagene bio A og kemi B skrive om depression og behandling. Jeg er bange for, at det er begrænset hvor man kan skrive, for der er også meget pyskologi der spiller ind. Hvad synes I? Kan I give god vejledning -
Santangelbrev Colombus
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp mht. historie og opdagelserne. Santangelbrever er det brev som Columbus skrev til det spanske hof ved hjemkomsten fra den første rejse. Det jeg gerne vil have hjælp til at besvare er, hvilken hensigt Columbus har mht. at skrive brevet? Jeg vil umiddelbart skyde på, at ... -
Uran
ForumindlægHej igen Jeg vil bare stille et kort og hurtigt spørgsmål. Tror I, at en gymnasielærer ''tør'' at benytte uran til et forsøg. Jeg mener, at det nu er et giftigt stof, men det står inde på wikipedia at stoffet er rimmelig ugiftigt i lave temperaturer og almindelige trykforhold. H...
