Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17921 til 17940 af 23683
-
Mundtlig eksame
ForumindlægHej alle sammen jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg tænkte på hvordan jeg skal takle det Når jeg har trukket min tekst og analyseret og derefter kommet ind, hvad synes i så man først burde starte med og dernæst osv osv osv Kunne i muligvis skrive det i punktform, altså hvad man... -
Eksamensopgave GIVES UD! Hvad kan jeg få for den?
ForumindlægJeg har lige været til dansk årsprøve, hvor vi skulle analysere 2 reklamer. umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvad jeg ligger på. Er der nogen vil læse min opgave igennem og give et bud på en karakter? det haster! Jeg sender på email. da jeg ikke vil have den på offenlige sider endnu, hvor ... -
Hvad betyder "Fag" Som "Ikke-Skolefag-Ment" ?
ForumindlægSkal analysere en tekst af Herman Bang, "Frøkenen" som starter ud med "Det var det mindste Hus i hele Gaden: Tre >>>>>Fag<<<<< og den grønne Gadedør......" Hvad betyder det markerede ord i den sammenhæng? -
Søren Kirkegaard: "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse"
ForumindlægHej filosofi interesserede! Nogen, der har en analyse eller lign. af Søren Kirkegaards "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse" fra "Enten-Eller", 1843? Skal brugen den i forbindelse med læsning til eksamen i filosofi. C-niveau som... -
Perspektivering - Haster!
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal til mundtlig dansk i morgen, og har ikke perspektiveret til noget endnu.. Jeg har analyseret teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan, og har tænkt mig at perspektivere til en af hans andre tekster "'Ørneflugt". Og jeg kan n... -
AT eksamen - Tysk og historie A
ForumindlægHej mennesker Da jeg skal til AT eksamen vil jeg høre, om der er noget man skal være forberedt på? og hvordan kan man forberede sig mest muligt? De ting man har skrevet i synopsen (analyseting) skal man vel ikke have med i fremlæggelsen? Der skal man vel have nogle nye ting med ? Jeg har emlig a... -
Downloading
ForumindlægHej. Jeg er ny i studieportalen. Jeg vil gerne spørge om noget andgående dette program. HVis jeg f.eks skal ind og få nogle inspirationer til en opgave. F.eks. Ebbe Skammelsøn, jeg ville bede om nogel inspirationer til denne folkevise. alse noget med analyse og fortolkning. Hvordan kan jeg det? O... -
Psykologi eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi eksamen på tirsdag, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man forbereder sig bedst muligt. Min lærer siger, at man får to bilag, skal det ene bilag så være til analyse, mens det andet er til diskussionen? Til forberedelsen hvordan laver man så en god dispossition, hvor man k... -
ENGELSK MUNDTLIG A EKSAMEN
ForumindlægHeej Folkens (; Jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig A på Mandag. Derfor vil jeg gerne høre om der nogle gode FIF eller oplevelser til eksamen i kunne bidrage med?? og evt har en god idé til hvordan man bedst disponere sin tid til forbedrelsen bedst, og hvordan man analyser sin tekst bedst... -
Søger ordforklaring
ForumindlægSidder med en artikel jeg skal analysere i samfundsfag, håber I kan hjælpe mig med ordet "partisankrig". Det står i sammenhængen: "I dag er stater dybt involveret i partisankrige, som når USA i 2001 udliciterede indtagelsen af Kabul til en bande banditter kaldet Nordalliancen... ... -
Hjælp til NF eksamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 21. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er EL i i-og ulande. ... -
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em... -
Dansk mundtligt - perspektivering
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk om nogle dage. Jeg har valgt at analysere sangen "Frk. Escobar" med L.O.C. Og skal derfor perspektivere til sangen "Bare en pige" med L.O.C. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kan skrive om perspektiveringen her, så ville blive rig... -
Tysk A mundtlig eksamen - hjælp!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket eksamensspørgsmål og har indtil i morgen kl. 8 til at analysere og fortolke Bertolt Brechts "Schweyk im Zweiten Weltkrieg" samt perspektivere til et andet værk af Brecht. Er der nogen der kan hjælpe? Er rimelig meget på bar bund... På forhånd t... -
Kilder til dansk/historie-opgave om pest
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at skrive dansk/historie-opgave om pest, hvor jeg tager udgangspunkt i historie. Jeg skal her analysere samtidige kilder, der beskriver, hvordan pesten påvirkede forholdet mellem samfund og individ. Er der nogen der har nogle forslag til kilder? Både hjemmeside... -
konfrontationsmodernisme
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer Klaus Rifbjergs "Postludium" et fandens besværligt (men velskrevet) digt. Spørgsmålet er bare, der er visse vers der står helt for sig selv, f.eks.: FRI - fri - HED hed Kan jeg betragte dem som strofer?? For de hører ikke rigtig til nogen steder. Jeg synes... -
Identitet- hvad er det?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til dansk eksamen her om et par dage, og jeg skal lave en analyse af en sang. Og i denne sang skal jeg finde nogen temaer, også faldt jeg over ordet identitet, men jeg har ingen anelse om hvad det betyder og hvordan jeg skal forklare hvad det betyder.. Så hvis i vil være... -
Maler fra Mellemkrigstiden.
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive DHO. Jeg har valgt både at skrive i dansk og historie. Jeg kunne derfor godt tænke mig at analysere to billeder/malerier, fra mellemkrigstiden, hvor jeg også kan inddrage noget historie. Tænkte på om der var nogen der har forslag til kunstner, eller billede/maleri? H... -
Historie imorgen
ForumindlægHej! :-) Jeg har lige et spørgsmål i forhold til historie mundtlig imorgen: * Når jeg skal fremlægge min synopsis skal jeg så "analyser" ALLE kilder under min analyse med levn og beretning og det hele? * Eller er det nok at jeg Identificer og og dater alle kilder? I så fald ... -
Samtidskunst - hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t...
