Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17981 til 18000 af 23877
-
''Skriget''
ForumindlægHej hej. jeg sidder og er igang med analyse mine opgivelser til eksamen imorgen, morgen. Har glemt mine notater til maleriet ''Skriget'' af maler Edward munch. Er der evt. Nogen der kunne, fortælle mig hvorfor det nu var, han malte det, retter sagt, hensigten. ??? på forhånd tak:D:D -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
Dansk afgangsprøve - folkeskolen hjælp :)
Forumindlæghej venner :) er lidt i tvivl vedr. min dansk eksamen nu her på torsdag! er kommet om i reklamer & kommunikation, og er ved at analysere nogle trykte reklamer (billede reklamer) . er der en der kan skære ud i pap hvordan den eksamen skal foregå fra start til slut og fra punkt til prikke? - vi... -
Textanalyse.dk
ForumindlægHej allesammen. Har igennem tiderne været en flittig bruger af textanalyse.dk da den har utrolig meget godt at tilbyde. Men fra d. 1 sep. 2006 skal man desværre betale for at kunne gøre brug af de mange analyse-redskaber til bl.a. eventyr. Er der nogen herinde der mon har investeret i et logon, s... -
Primavera af Harald Slott Møller - haster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne enormt godt bruge noget hjælp til min forberedelse af eksamen. Jeg har om billeder, og har valgt Primavera af Harald Slott Møller. Jeg er både nået frem at billedet handler om seksualitet, om fristelse, om Eva og Adam og mange andre ting. Men det ville være rigtig dejli... -
Tirsdag nat
ForumindlægHey..Vi har nu fået til opgave at analyser og fortolke Helle Helles novelle "Tirsdag Nat"..Jeg har lidt svært ved at forstå novellen..Er der nogen der ved om den er skrevet minimalistisk som Helle Helle plejer at skrive som, og havd er det grundlæggende som karaktisere denne skrivestil.... -
Du er fucking sexistisk, Niarn!
ForumindlægKære drenge. Jeg er igang med at analysere denne her artikel: http://www.mit.dansklf.dk/~/media/PDF/Undervisningsforloeb/Kampen%20om%20sproget/Du%20er%20fucking%20sexistisk%20Niarn.ashx .. og vil godt vide hvordan den påvirker jer og hvorfor, samt hvilke tanker den sætter igang hos jer. (... -
Digt
ForumindlægHejsa..Sidder og skal skrive en analyse/stil om digtet "Det går ikke" af Ivan Malinowski.Ville bare det høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om? For jeg synes godt nok det er et svært digt at fortolke. På forhånd takPS: Kan desværre ikke lige finde et link til digtet -
Høj tone og lav tone
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af sproget i Jeppe paa Bjerget, og jeg skal kommentere på sproget mht. om det er en lav tone eller en høj tone, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der karakteriserer disse to toner. Er der en som kan forklare og evt. give et eksempler på høj- og lav stil i sproget? -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
AT Forvirring.
ForumindlægJeg skal lave min AT Synopsis. Jeg har valgt Religion og Psykologi, samt emnet Abort. Jeg overvejede så at kigge på Fosterdiagnostik. Psykologi med eksistentiel Psykologi Og Religion med etik. Jeg er dog blevet lidt forvirret over, hvordan jeg egentlig helt præcis skal bruge fagene. AT er jo ... -
Naturvidenskabelige metode
ForumindlægHej, Er der en som kan forklare mig hvordan jeg bruger dne naturvidenskabelige metode i AT? Jeg forstår godt at der findes fx den deduktive metode osv. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal behandle den viden jeg læser med den naturvidenskabelige metode. Skal jeg finde en artikel som beskriver en f... -
Hvordan siger man: "at gøre det rigtige"
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en analyse om en tysk film, og jeg har brug for at sige: "Måske er han lykkelig fordi, han ved, at han gjorde det rigtige" Jeg er her i tvivl om den tyske vending for det at gøre det rigtige Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - på forhånd tak ... -
Tekster Vedr. emnet ''Udviklingen fra barn til voksen'' eller ''Barn-ung-voksen''
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO og har valgt emnet ''Udviklingen fra barn til voksen''. Jeg skal i den forbindelse finde en tekst og analysere, hvor netop udviklingen fra barn til voksen kommer til udtryk. Hvilke tekster kender i til, som omhandler dette emne? Mvh Frede... -
Religions eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg skal op i religion til studenter eksamen om et par dage og til det kom jeg pludseligt i tvivel, hvad skal man egentligt gøre med den tekst man trækker? Jeg mener udover at referere den hvad så? Er der nogen som har et step by step disposition over hvordan man skal trackle sådan en te... -
Den afrikanske farm
ForumindlægHejsa,Jeg har lavet en meget grundig analyse af Blixens 'Den Afrikanske Farm', men så stødte jeg på en sætning i værket hvor jeg virkelig tvivlede om betydningen: ”Men denne Gang var Skuddet en Kærlighedserklæring”´ Side 197.Mener Blixen bogstaveligt at hun erkender sin kærlighed for Finc... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
Statistik: Assistance/privat hjælp til tolkning af resultater og forklaring af analysemetoder anvendt i projekt
ForumindlægHej Er der mon nogen der er skrap til statistik og kan være behjælpelig med eksamensforberedelse mht tolkning af resultater og uddybende forklaring af anvendte statistiske metoder i et projekt. Er sundhedsfaglig stud. og akut brug for hjælp. Kan uddybe nærmere hvis der er en der har tid til at h... -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og...
