Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17981 til 18000 af 46442
-
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
March Boedihardjo
Forumindlæghttp://uk.news.yahoo.com/afp/20070904/tod-hongkong-education-7f81b96.html Hvordan kan en barn vide så meget? Jeg forstår det ikke.. -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
dry september af william Faulkner
ForumindlægJeg skal bruge novellen dry september i min SRP. Men jeg kan ikke finde novellen på engelsk nogen steder. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Equus..
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer med den tekst? -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i... -
Kommunisme - dialektisk materialisme
ForumindlægJeg er så heldig at skulle holde oplæg om 4 sider(kommunisme) i bogen: "De europæiske ideers historie". Jeg har læst meget grundigt og har lidt svært ved at trække det væsentlige ud i stikord, da jeg ikke forstår hvad der menes med dialektisk væsen og stort set hver gang ordet bruges? N... -
hjælp til analyse af Kejserens Nye Klæder
ForumindlægHej, Hvad er problemstillinge i H.C. Andersens Kejseren nye klæder og hvordan er det relevant i dag?! Håber i kan hjælpe :-) -
digte og lyrik
ForumindlægHvad har de tilfælles? -
Stilemne, haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en engelsk stil for til på mandag, som er en fristil. Jeg kan ikke lige komme på et emne at skrive om, så hvis nogle af jer kan hjælpe mig med et emne, ville det bare være super! ;) tak på forhånd -
ln(e)=1 - hvorfor??
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor ln(e) er lig med 1. Nogen der kan hjælpe?? -
dobbeltgængermotivet
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige et lillle spørgsmål til dem som har lest h.c andersens eventyr "skyggen". hvordan kommer dobbeltgængermotivet frem i eventyret "skyggen"? kan ikke rigtig finde ud af det er der nogle der vil hjælpe? på forhånd tusind tak -
Naturlisme og Impressionisme
ForumindlægHey, jeg skal finde naturlistiske og impressioniske træk i teksten Fru Marie Grubbe, hvordan skla jeg gør det, kunne jeg få nogle gode eksempler? -
Enevælde "haster"
ForumindlægHvad var det bærende i Ludvig 14.´s styre? -
Pålidelig kilde?
ForumindlægHej allesammen Er dagbladet Arbejderen, en pålidelig kilde, hvis jeg gerne vil bruge en af deres artikler, med henblik på at forklare Ruslands 'stop' til NATO, i forbindelse med annekteringen af Krim? Vh Frederik :) -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby...
