Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17981 til 18000 af 23683
-
Kontraktmodel til Grantræet
ForumindlægHej Jeg sidder netop og laver min eksamensforberedelse til dansk, hvor jeg har trukket H.C. Andersens tekster. Jeg skal analysere Den grimme ælling og perspektivere til Grantræet. Under Grantræet er et af mine punkter kontraktmodellen, men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan den model... -
Billedeanalyse: "Den tørstige mand" Carlsberg reklamer
ForumindlægJeg er ved at analysere carlsberg og coca-cola reklamer for at belyse en udvikling i værdier. Lige nu sidder jeg med "Den Tørstige Mand" og mangler noget inspiration til reklameanalyse af denne? Hvis I ved hvor jeg kan finde trykte reklamer eller oplysninger om disse for h.h.v. Cola og ... -
DK SKRIFTLIG - 13-talsstile!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en af de (u)heldige 3.g'ere som skal op i dansk skriftlig i morgen klokken 9.. derfor vil jeg høre om I vil hjælpe mig med at finde stile osv. der har fået 13 herinde til inspiration? Så hvis I nogensinde har set nogen herinde så post ;D! Vh Starish, som gerne ser en... -
Den Første Golfkrig
ForumindlægJeg har følgende problemformulering. I forlængelse heraf ønsker jeg at analysere henholdsvis Iraks, Irans og stormagternes handlingsmotiver under krigen. Til slut fortages en diskussion af Den første Golfkrigs betydning for den politiske udvikling i Mellemøsten, med fokus på Iran og for stormagt... -
hermeneutiske spiral
ForumindlægJeg skal forklare min fremgangsmåde i analyse og fortolkning af nazismens kontrol over datidens medier. Jeg kender godt til den hermeneutiske spiral men har problemer med hvordan jeg skal formulere at jeg har benyttet den metode, er der nogen der kan hjælpe?(Min lære vil meget gerne have vi rela... -
ELLY BYDE TEKST HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal analysere teksten Elly Byde, hvor mit første problem allerede opstår ved bestemmelse af tiden. Jeg skal gerne ind på områderne historisk tid, handlingens tid og hvordan teksten er opbygget tidsmæssigt. Jeg er førsteårselev på handelsskolen, hvis i vil tage det i betragtning. Jeg mangler ... -
Haster .
ForumindlægHej . Jeg skal foretage en analyse og en fortolkning af H.C.andersens "den lykkelige familie". Jeg skal have den færdig til kl 21 og er på rimelig bar bund. Sidst jeg havde om det var i ottende. håber derfor en af jer har noget hjælp til hvad jeg skal specielt gå ind på. og evt kender ... -
La boît aux lettres
ForumindlægHej alle jer derude! Jeg skal lave en "fremlæggelse" over teksten "La boîte aux lettres" af Régine Detambel. Jeg har selv lavet en analyse og fortolkning osv, men jeg føler, at der mangler noget. Er der en af jer, der måske har nogle noter eller blot nogle arbejdsspørg... -
Forklaringer
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal forklare og analyser' en arvegang, men ehmm der er lige nogle begreber jeg gerne vil have forklaret. Hvad er ressisiv? (er det det gen som ikke er dominerende (fx a)?) dominant, er det gen som dominerer (A), ikk?.. men hvad er co-dominans så?.. er det når ma... -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
hjælp til SRP i samfundsfag og dansk - barndommens gade
ForumindlægHejsa Jeg vil meget gerne bruge barndommens gade af tove ditlevsen som udgangspunkt til analyse af hovedpersonen esthers identitet og dannelsen af denne. Men romanen foregår i 30'erne og det virker lidt som om alle de sociologiske teorier om identitetsdannelse kun kan bruges i senmoderniteten... -
HJÆLP ! HASTER MEGET
ForumindlægAnalyse af Asger i Nordkraft - Jacob Ejersbo - Bogen! Jeg sidder her og kæmper med en opgave omkring nordkraft. Skal svarer på et par forskellige spørgsmål i forhold til bogen udfra Asger's synsvinkel. Vil meget gerne have hjælp til denne ting, evt. men en personkarakteristik af Asger, da jeg... -
Er det besjæling eller personifikation
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en stilistisk analyse af J.P Jacobsens "Af to verdener". Jeg er dog lidt i tvivl om dette er besjæling eller personifikation? Jeg har markeret det i teksten: "Salzach er ingen munter flod, og der ligger en lille landsby paa dens østre Bred, der er meget tr... -
Forskel på distributionskæde- & kanal
ForumindlægHej SP. Jeg kan ikke helt forstå forskellen / sammenhængen mellem distributionskæden- og kanalen - hverken praktisk eller teoretisk. Jeg forstår, at de begge omhandler, hvordan produktet kommer fra producent til slutbruger, dertil at man kan beskrive, analyserer og vurdere, m.m. hvordan dette gø... -
Nykritisk - valg af lag..
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu analyseret "En stol for lidt" af Helle Helle, med nykritisk metode... Jeg har valgt de 3 lag, syntaks, fortæller og planstruktur. Hvordan argumenterer jeg for valget af dem?.. Tror jeg har nogle ideer.. Men vil lige høre om nogle af jer har noget??? :) Julie K. -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har stillet et redegørende spørgsmål som lyder: Hvordan reagerede menneskene på pesten i 1348, og hvordan reagerede menneskene på AIDS i 80'erne? Jeg har så fundet ud af hvilke handlinger de fortog sig ud fra forskellige hjemmesider. Men hvilken metode har jeg brugt? eller hvilken kan ... -
kost
Forumindlæghey guys! well! jeg er igang med, en kost analyse i nv! Jeg er nu nået til punktet diskussion, og der har jeg et spørgsmål det lyder således" hvilket funktioner har de? og dette spørgsmål er, i forhold til hvad der indeholder i mad. Men det er jo selfølgelig de 3 hovedgrupper. kulhydrat, ... -
Biologi Rapport
ForumindlægHej folk :-) Er der nogle der ville være så hjemsomme at tage et kig på min biologi rapport, som omhander om at analysere ens eget kostforbrug :-) den skal afleveres her om 2 dage:-) jeg har aldrig selv lavet en biologi rapport, defor er jeg lidt ny når det omhander om rapporter, og så er jeg... -
Hvad er digtets budskab
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået som lektie at jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke forstå det ene. Jeg håber du vil hjælpe mig Hvem afsender digtets budskab? Det er noget med en analyse af i danmark er jeg født, som vi er i gang med. :) Mvh Jens -
En god SRP-opgave ?
ForumindlægHej Jeg vil geren vide, hvordan man laver den bedste SRP-opgave. --> Hvordan kan man får de to fag (bioteknologi og idehistorie) til at overlappe med hinanden. ---> Hvad skal man analysere i bioteknologi-delen? --> Skal man redegøre for et stof, som ligger på et hø...
