Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17981 til 18000 af 24088
-
Paradise Hotel interview
ForumindlægGodaften, skal analysere nogle afsnit fra Paradise Hotel, og her ville jeg høre om i evt. kendte nogle seertal, ang målgruppen der så paradise hotel eller noget i den dur. Og om i kendte nogle interview på nettet om hvorfor deltagere havde tilmeldt sig Paradise Hotel :) Hilsen Christoffer -
SRP - amerikansk udenrigspolitik
ForumindlægHej! :) Nogle der har lavet en analyse af amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde krig? (med nyttige begreber som realisme, idealisme osv..) Eller bare ved noget om det? :) Synes godt jeg nogenlunde kan finde ud af hvilken politik de forskellige præsidenter førte, men har ... -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
redegør for historiske taler?
ForumindlægHej jeg skal i dansk redegør for nogle historiske taler af politikere og forklar retorikken ændring, jeg forstår dog ikke hvordan jeg skal gribe det an? Hvordan viser man en ændringer hvis jeg ikke må gå ind og analysere den? Desuden kan jeg ikke finde noget meteriale på nettet, nogle... -
Grundlag for irak krigen
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig, jeg skal analysere, Usa's(og dk's) grund(e) til at gå i krig mod irak, Og hvorfor kunne de ikke for andre lande (såsom frankrig tyskland osv.) til at gå meder der nogle som kan hjælpe mig med nogle svar, og/eller hjemmesider hvor det ovenstående er forklaret. -
Fortælleteknik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere en roman fra Det Moderne Gennembrud og kigger derfor på, hvilken type fortæller der tages i brug. Min konklusion er, at der er tale om en skjult 3. personsfortæller - med en indre sysnvinkel. Men er det overhovedet muligt at have en skjult 3. personsfortælle... -
Syfilis - nervesystemet?
ForumindlægHej :) Jeg sidder i disse uger med studieretningsprojektet i 3g. Jeg skriver om syfilis og har indtil videre skrevet generelt om syfilis og udbredelsen til Europa. Udover det skal jeg analyserer forholdet mellem syfilis og relevante dele af nervesystemet og immunforsvaret. Hvilke dele af hen... -
Hjælp (:
ForumindlægNogen der vil hjælpe med en syntaks analyse: ''Vitam in peregrinatione exigentibus hoc evenit, ut multa hospitia habeant, nullas amicitias; idem accidat necesse est iis, qui nullius se ingenio familiariter applicant, sed omnia cursim et properantes transmittunt.'' -
"Ideologibestemmelse"
ForumindlægAf min samfundsfagslærer har jeg fået til opgave at finde en leder/artikel hvor man, ved at analysere forfatterens holdning kan spore en ideologi, f.eks. liberalisme, radikalisme, konservatisme, socialisme osv. Er der evt. en herinde, der har sådan en opgave liggende eller bare kan sende et link.... -
Tv-reklamer. nyere danske reklamer
ForumindlægJeg har trukket Tv-reklamer. nyere danske reklamer igår og kan simpelthen ikke finde en reklame jeg har lyust til at analysere og som der samtidig er masser af kød på. Ville høre om i ikke havde nogle forslag. Den må højest være 8 år gammel, dansk og en tv reklame. -
Engelsk - Samtidshistorie?
Forumindlæghvis jeg nu vælger engelsk(A) og samtidshistorie(B), og emnet kommunikationens teknologiske udvikling. del punkter: Telefonen, internet... hvad kan mine analyser så være? A? B? og hvis jeg vælger engelsk, skal min SRP så være på engelsk, eller er det udelukkende kilderne der skal være på ... -
Hej
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes omverdensforholdene fra 1970erne og til nu har ændret sig for virksomheder, der sælger læskedrikke. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Cult. Jeg har skrevet lidt om fri markedsøkonomi, velfærdsstaten og samlignet reklamer fra 1970'erne til Cult reklam... -
Hej
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes omverdensforholdene fra 1970erne og til nu har ændret sig for virksomheder, der sælger læskedrikke. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Cult. Jeg har skrevet lidt om fri markedsøkonomi, velfærdsstaten og samlignet reklamer fra 1970'erne til Cult re... -
Problemer med min sso opgave:(
ForumindlægHejsa folkens.. jeg har problemer med min sso skal skrive om det moderne gennemrud.. jeg har to spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på, håber virkelig i kan hjælpe.. de lyder således Hvad kom det moderne gennembrud ti at betyde for de nye kvindelige forfattere? og Give en analyse af, hvordan ce... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg trak fordybelseområden identitet . Jeg vil perspektiere til min fuking familie ina Bruhn Kender i en god bog/ novelle til at analysere og perspektiver til min fuking familie. Tror ikke der må være mange sider i bogen/ novellen. Håber nogen der kan hjælpe. ?? -
Velfærdsstat.
ForumindlægJeg skriver srp om den danske velfærdsstat og skal til at lave følgende: Lav en komparativ analyse af 3-4 repræsentative udsagn om den danske velfærdsstat og den udvikling, ud fra et historisk perspektiv. Jeg har tænkt mig at bruge anders fogh's fra socialstat til minimalstat - nogle der... -
Essay
ForumindlægHej!Jeg har fået til opgave at skrive et essay om novellen, "The Sisterhood of Night" men føler mig desværre lidt på bar bund.Er der nogle, der sidder inde med en analyse/fortolkning af denne novelle, eller blot nogle gode oplysninger om denne, ville det være en stor hjælp. Jeg vil ikke... -
En skilsmissehistorie
ForumindlægEr der nogle som har læst "En skilsmissehistorie" af Katrine Marie Guldager, som kan give et kort resume? Jeg skal nemlig inddrage den i min analyse, men kan ikke huske den, og har glemt kompendiummet på skolen. Jeg har prøvet at søge efter noget, men forgæves. - Tak på forhånd -
Dansk/historie opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg sider her med min Dansk/historie opgave i 2.g og jeg skal analyser "Syerskernes Fest" af Herman Bang Vil spørge om der er nogen som har arbejdet med den før og evt. havde en opgave som kunne inspirer mig. Ville være en kæmpe hjælp da det er det sidste jeg mangler fo... -
Nike
ForumindlægHej...Jeg skal lave en stor opgave om Nike og deres konkurrenter (Adidas og Rebook)med henblik på Nikes markedsføring og påståede brug af børnearbejde. herunder vil jeg analysere Nikes valg af repræsentanter (fx. Michael Jordan og John McEnroe) Jeg har derfor brug for lidt hjælp til at finde gode...
